![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Naarmate de termijn van George Bush begint te eindigen, begint de spanning te stijgen welke echte kandidaat uit de bus zal komen. In mijn ogen zal het toch een beter alternatief moeten zijn dan die cowboy(acteur) die we nu hebben.
DemocratenRepublikeinenOfficieel kandidaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Motiveer je afbeelding eens? ZO KAN IK ER NOG WAT VAN OPSTEKEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik zou graag Ron Paul zien, maar dat is utopisch.
Het zal wel een grote kandidaat zijn die door de elite naar voor geschoven is zoals Hilary Clinton of Al Gore. Het establishment zal zijn grip niet opgeven.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik zou op Ralph Nader hebben gestemd. Niet omdat het mijn ideologische vriend is, maar in het Amerikaanse systeem zou ik dan ook geen andere keuze hebben. Nader vertelt dingen die raak en helder zijn, en die diametraal staan tegenover bepaalde socio-economische delen van het discours van de gevestigde partijen.
Er was maar in wezen 1 goeie presidentskandidaat geweest in de VS, en dat was Huey Long. Ze schoten hem dan ook af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ron Paul is te idealistisch, dus gooi er maar een democraat naartoe.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ze schoten hem dan ook af.
De presidentsverkiezinigen doen me denken aan multi-nationals die hun miljarden laten rollen om hun persoonlijke kwaliteiten ten toon te spreiden. De wet om president te worden is niet moeilijk. 1. Geld hebben (liefst veel). 2. Connecties hebben (niet altijd even zuiver). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Amerikaanse systeem wordt bepaald door zeer elitaire instituties en werkingsmethodes (dank u mr. Jefferson) en de dominatie van de lobbygroepen. Zonder lobbygroepen doen die politici niets. Behalve Nader en wat kleinere opposanten. Best wel hilarisch dat mensen hier denken dat Ron Paul geen schare lobbyisten achter zich zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Zonder lobbygroepen doen die politici niets. Behalve Nader en wat kleinere opposanten. Best wel hilarisch dat mensen hier denken dat Ron Paul geen schare lobbyisten achter zich zou hebben.
Idd, dus... verwacht ik niet veel verandering. Maar hopelijk doen ze in de toekomst toch mee aan koyoto en dat ze ook de uitzichtloze problemen in Irak kunnen aanpakken. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 september 2007 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Naarmate de economische macht van de VS slinkt, zal ook het politieke regime meer extreme maatregelen nemen. De dominantie van de dollar moet ten aller prijze worden behouden.
En... ze zullen op langere termijn economisch serieus uit hun pijp moeten komen om de opkomende industrielanden en grootmachten als China en Rusland (die al langer grootmacht is) onder de knoet te kunnen houden. Een treffend voorbeeld is de strijd om het meest aantal geproduceerde wagens. Voor het eerst werd General Motors geklopt door een Japans merk. Qua verkoopaantallen neemt Toyota sinds 2007 wereldwijd de eerste plaats in, nog voor General Motors. In 2004 maakte Toyota meer winst dan General Motors, DaimlerChrysler en Volkswagen samen. Amerika zal op velerlei fronten moeten beginnen opletten niet alleen economisch maar ook sociaal-democratisch. Ze hebben het terrorisme nog altijd (nooit gehad trouwens) niet onder controle. En daarbij hebben ze intern in hun markt en sociaal stelsel serieuze problemen. Denk maar aan de kredietcrisies overlaast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Het wordt Obama.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 september 2007 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() hoe kennen jullie al die mensen? :s
en waarom willen jullie die kennen?
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Duvelkehoe kennen jullie al die mensen? :s
en waarom willen jullie die kennen En ik ken zeker niet iedereen, daarom heb ik ook geen echte favoriet. Wegens gebrek aan vertrouwen in de kandidaten en ik vrees dezelfde politiek, wel met een ander sausje misschien. Of toch... interessante kandidaten aan democratische zijde als John Edwards... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Obama wordt het niet. Hoge aaibaarheidsfactor, dat wel, maar tegen Clinton kan hij alvast niet op.
Al Gore mag van mij gerust president worden. Hij is ongetwijfeld intelligent genoeg en ik vraag me af hoe hij de druk van de lobby zou weerstaan in zijn quest voor een leefbaardere planeet. Het is natuurlijk een complete utopie want ze laten hem nooit president worden, dat is duidelijk gebleken na zijn eerste verkiezingsoverwinning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Al Gore mag van mij gerust president worden. Hij is ongetwijfeld intelligent genoeg en ik vraag me af hoe hij de druk van de lobby zou weerstaan in zijn quest voor een leefbaardere planeet. Het is natuurlijk een complete utopie want ze laten hem nooit president worden, dat is duidelijk gebleken na zijn eerste verkiezingsoverwinning.
Ik denk dat Al Gore al de handdoek in de ring heeft gegooid? Lap... daar gaat het groene (marketing)idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ben je nu ook enige hilariteit aan het opwekken door te stellen dat Ralph Nader geen lobbyisten achter zich heeft?
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat een verstandig mens daadwerkelijk gelooft wat die kerel uit zijn botten slaat, tenzij je nog één of ander metafysisch romantisch frontier-man-mythe aanhangt. In dat geval ben je 250 jaar te laat geboren. Laatst gewijzigd door Praetorian : 11 september 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Gerangschikt naar kans op slagen:
1. Obama (D) 2. Clinton (D) 3. Giuliani (R) 4. McCain (R) 5. Edwards (D) En ik hoop op Nader, maar dat zou betekenen dat de VS een volwassen natie zijn. Niet dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Als dit waar is zal er geen verkiezing komen...
Op vrijdag 14 september zullen alle US AIr Force vliegtuigen aan de grond moeten blijven voor het herzien van een protocol. Deze maatregel is getroffen naar aanleiding van de 'fout' met 5 atoombommen die ' per ongeluk' onder een yetfighter gehangen hebben op 5 september en drie uur lang over de VS gevlogen zijn.Is dit een onschuldige maatregel? Link: http://www.halturnershow.com/ http://www.nujij.nl/weer-een-valse-v...t.925097.lynkx |
![]() |
![]() |