Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 14:01   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Wie word de nieuwe president van Amerika?

Naarmate de termijn van George Bush begint te eindigen, begint de spanning te stijgen welke echte kandidaat uit de bus zal komen. In mijn ogen zal het toch een beter alternatief moeten zijn dan die cowboy(acteur) die we nu hebben.

DemocratenRepublikeinenOfficieel kandidaat
  1. Joe Biden
  2. Hillary Clinton
  3. Christopher Dodd
  4. John Edwards
  5. Mike Gravel
  6. Dennis Kucinich
  7. Barack Obama
  8. Bill Richardson
  1. Sam Brownback
  2. Rudy Giuliani
  3. Mike Huckabee
  4. Duncan Hunter
  5. John McCain
  6. Ron Paul
  7. Mitt Romney
  8. Tom Tancredo
  9. Fred Thompson
GeïnteresseerdSpeculatiefBRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerika...kiezingen_2008
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:07   #2
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Oud 11 september 2007, 14:24   #3
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Graag meer uitleg!

Motiveer je afbeelding eens? ZO KAN IK ER NOG WAT VAN OPSTEKEN!
Oud 11 september 2007, 14:27   #4
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag Ron Paul zien, maar dat is utopisch.

Het zal wel een grote kandidaat zijn die door de elite naar voor geschoven is zoals Hilary Clinton of Al Gore. Het establishment zal zijn grip niet opgeven.
Oud 11 september 2007, 14:28   #5
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Ik zou op Ralph Nader hebben gestemd. Niet omdat het mijn ideologische vriend is, maar in het Amerikaanse systeem zou ik dan ook geen andere keuze hebben. Nader vertelt dingen die raak en helder zijn, en die diametraal staan tegenover bepaalde socio-economische delen van het discours van de gevestigde partijen.
Er was maar in wezen 1 goeie presidentskandidaat geweest in de VS, en dat was Huey Long. Ze schoten hem dan ook af.
Oud 11 september 2007, 14:39   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ron Paul is te idealistisch, dus gooi er maar een democraat naartoe.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:40   #7
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard De resultaten zijn niet altijd democratisch.

Ze schoten hem dan ook af.

De presidentsverkiezinigen doen me denken aan multi-nationals die hun miljarden laten rollen om hun persoonlijke kwaliteiten ten toon te spreiden. De wet om president te worden is niet moeilijk.

1. Geld hebben (liefst veel).
2. Connecties hebben (niet altijd even zuiver).
Oud 11 september 2007, 14:44   #8
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Ze schoten hem dan ook af.

De presidentsverkiezinigen doen me denken aan multi-nationals die hun miljarden laten rollen om hun persoonlijke kwaliteiten ten toon te spreiden. De wet om president te worden is niet moeilijk.

1. Geld hebben (liefst veel).
2. Connecties hebben (niet altijd even zuiver).
Vroeger kon de mafia ook één en ander forceren. Maar die tijd is voorbij, het verlies van hun vastgoed in Cuba gaf een serieuze tik aan hun macht.

Amerikaanse systeem wordt bepaald door zeer elitaire instituties en werkingsmethodes (dank u mr. Jefferson) en de dominatie van de lobbygroepen. Zonder lobbygroepen doen die politici niets. Behalve Nader en wat kleinere opposanten. Best wel hilarisch dat mensen hier denken dat Ron Paul geen schare lobbyisten achter zich zou hebben.
Oud 11 september 2007, 14:49   #9
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard De nagel op de kop!!

Zonder lobbygroepen doen die politici niets. Behalve Nader en wat kleinere opposanten. Best wel hilarisch dat mensen hier denken dat Ron Paul geen schare lobbyisten achter zich zou hebben.

Idd, dus... verwacht ik niet veel verandering. Maar hopelijk doen ze in de toekomst toch mee aan koyoto en dat ze ook de uitzichtloze problemen in Irak kunnen aanpakken.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 september 2007 om 14:49.
Oud 11 september 2007, 14:52   #10
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Zonder lobbygroepen doen die politici niets. Behalve Nader en wat kleinere opposanten. Best wel hilarisch dat mensen hier denken dat Ron Paul geen schare lobbyisten achter zich zou hebben.

Idd, dus... verwacht ik niet veel verandering. Maar hopelijk doen ze in de toekomst toch mee aan koyoto en dat ze ook de uitzichtloze problemen in Irak kunnen aanpakken.
Ik zou er niet op hopen. Naarmate de economische macht van de VS slinkt, zal ook het politieke regime meer extreme maatregelen nemen. De dominantie van de dollar moet ten aller prijze worden behouden.
Oud 11 september 2007, 15:04   #11
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Zeer waarschijnlijk...

Naarmate de economische macht van de VS slinkt, zal ook het politieke regime meer extreme maatregelen nemen. De dominantie van de dollar moet ten aller prijze worden behouden.

En... ze zullen op langere termijn economisch serieus uit hun pijp moeten komen om de opkomende industrielanden en grootmachten als China en Rusland (die al langer grootmacht is) onder de knoet te kunnen houden. Een treffend voorbeeld is de strijd om het meest aantal geproduceerde wagens. Voor het eerst werd General Motors geklopt door een Japans merk.

Qua verkoopaantallen neemt Toyota sinds 2007 wereldwijd de eerste plaats in, nog voor General Motors. In 2004 maakte Toyota meer winst dan General Motors, DaimlerChrysler en Volkswagen samen.

Amerika zal op velerlei fronten moeten beginnen opletten niet alleen economisch maar ook sociaal-democratisch. Ze hebben het terrorisme nog altijd (nooit gehad trouwens) niet onder controle. En daarbij hebben ze intern in hun markt en sociaal stelsel serieuze problemen. Denk maar aan de kredietcrisies overlaast.
Oud 11 september 2007, 15:09   #12
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het wordt Obama.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 september 2007 om 15:09.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:24   #13
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

hoe kennen jullie al die mensen? :s
en waarom willen jullie die kennen?
Oud 11 september 2007, 15:46   #14
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Is toch belangrijk.

Duvelkehoe kennen jullie al die mensen? :s
en waarom willen jullie die kennen

En ik ken zeker niet iedereen, daarom heb ik ook geen echte favoriet. Wegens gebrek aan vertrouwen in de kandidaten en ik vrees dezelfde politiek, wel met een ander sausje misschien. Of toch... interessante kandidaten aan democratische zijde als John Edwards...
Oud 11 september 2007, 15:53   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Obama wordt het niet. Hoge aaibaarheidsfactor, dat wel, maar tegen Clinton kan hij alvast niet op.

Al Gore mag van mij gerust president worden. Hij is ongetwijfeld intelligent genoeg en ik vraag me af hoe hij de druk van de lobby zou weerstaan in zijn quest voor een leefbaardere planeet. Het is natuurlijk een complete utopie want ze laten hem nooit president worden, dat is duidelijk gebleken na zijn eerste verkiezingsoverwinning.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:55   #16
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Doet hij nog mee?

Al Gore mag van mij gerust president worden. Hij is ongetwijfeld intelligent genoeg en ik vraag me af hoe hij de druk van de lobby zou weerstaan in zijn quest voor een leefbaardere planeet. Het is natuurlijk een complete utopie want ze laten hem nooit president worden, dat is duidelijk gebleken na zijn eerste verkiezingsoverwinning.

Ik denk dat Al Gore al de handdoek in de ring heeft gegooid? Lap... daar gaat het groene (marketing)idee.
Oud 11 september 2007, 16:09   #17
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ben je nu ook enige hilariteit aan het opwekken door te stellen dat Ralph Nader geen lobbyisten achter zich heeft?
Oud 11 september 2007, 18:24   #18
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ben je nu ook enige hilariteit aan het opwekken door te stellen dat Ralph Nader geen lobbyisten achter zich heeft?
Nader is een agressieve tegenstander van de machtige financiële lobby's. De ideologie van Ron Paul daarentegen zal wel meer dan genoeg instemming vinden bij bepaalde machtige financiële groepen. A. Gerstacher denkt bv identiek hetzelfde. Je moet gewoon al die opsmuk eraf krabben, al die onzin over vrijheid van individualisme door een minarchistische overheidsaanpak is niets meer dan het wervend discours.

Ik denk niet dat een verstandig mens daadwerkelijk gelooft wat die kerel uit zijn botten slaat, tenzij je nog één of ander metafysisch romantisch frontier-man-mythe aanhangt. In dat geval ben je 250 jaar te laat geboren.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 11 september 2007 om 18:25.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 01:28   #19
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Gerangschikt naar kans op slagen:

1. Obama (D)
2. Clinton (D)
3. Giuliani (R)
4. McCain (R)
5. Edwards (D)

En ik hoop op Nader, maar dat zou betekenen dat de VS een volwassen natie zijn. Niet dus.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 01:58   #20
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Als dit waar is zal er geen verkiezing komen...
Op vrijdag 14 september zullen alle US AIr Force vliegtuigen aan de grond moeten blijven voor het herzien van een protocol. Deze maatregel is getroffen naar aanleiding van de 'fout' met 5 atoombommen die ' per ongeluk' onder een yetfighter gehangen hebben op 5 september en drie uur lang over de VS gevlogen zijn.Is dit een onschuldige maatregel?

Link: http://www.halturnershow.com/
http://www.nujij.nl/weer-een-valse-v...t.925097.lynkx
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be