![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SYDNEY - Een lesbisch koppel in Australië heeft een aanklacht ingediend tegen een arts omdat het door kunstmatige inseminatie een tweeling kreeg in plaats van één kind, zoals het had gewenst. Dat meldden Australische media dinsdag.
Het koppel wil bijna 240.000 euro schadevergoeding van arts Robert Armellin, die per ongeluk twee embryo's in plaats van een implanteerde. Een van de vrouwen beviel van twee meisjes die inmiddels drie jaar oud De vrouwen eisen een vergoeding voor de medische uitgaven, opvoeding en scholing van een van de kinderen. Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden. nu.nl Nu weet ik het zeker: geen k.i. meer voor alle lesbische vrouwen! Een kind heeft recht op een vader en een moeder!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 18 september 2007 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die lesbo's een keer echte man gebruiken..!
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n medische ingreep kost veel geld, dus mag het ook wel correct worden uitgevoerd. Dat lesbisch koppel heeft mijn inziens dus overschot van gelijk.
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, aangezien er sprake is van embryo's terugplaatsen gaat het niet over KI maar over IVF. Het artikel bevat dus in ieder geval al niet erg juiste informatie. En hoe een arts "per ongeluk" 2 embryo's kan terugplaatsen ipv één ontgaat me volkomen. Zoiets is geen ongelukje, maar wel degelijk een fout. Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor het geval "ik niet moet luisteren naar wat men vertelt"... ik ben meter van één van de drie ingeplante embryo's: de enige die innestelde. Bij IVF weten de wensouders in elk geval dat er een minieme kans op meerlingen bestaat. Over het lesbische koppel dat een kind teveel heeft: zoiets zullen ze praktische vanaf de eerste maanden geweten hebben: hadden ze maar abortus moeten plegen, als je toch uitgaat van het maakbare van kinderen en het "schadeloosstellen" als er eentje teveel uitkomt. Zo'n mensen hoeven niet op mijn sympathie te rekenen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
En men is helemaal teruggekomen van het standaard verschillende embryo's terugplanten ondertussen hoor. Het aantal meerlingen was immers drastisch gestegen daardoor. En bij zo'n zwangerschappen is de kans op complicaties veel hoger. Tegenwoordig plaatst men standaard slechts 1 embryo terug tenzij er tegenindicaties zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zo'n echtpaar, die kinderloosheid heeft hen het leven bijna ondraaglijk gemaakt. En nou proberen twee van die mutsen hier nog geld uit te kloppen.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() De dokter in kwestie heeft toegegeven dat hij een fout maakte door 2 embryo's terug te plaatsen.
http://www.smh.com.au/news/National/...881498793.html Het openingsartikel is niet alleen incorrect (het gaat wel degelijk over IVF ipv KI en het gaat wel degelijk over het niet naleven van een afspraak), maar bovendien ook nog eens supertendentieus. Dat het over een lesbisch koppel gaat, doet immers niet terzake. Jammer dat sommigen hier met open ogen inlopen. Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En dat zou dan jij moeten zijn? Wat heeft sexuele voorkeur nu met die situatie te maken? Ik wil ook niet weten wat jij in bed zo uitspookt.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 september 2007 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede ![]() Laat die lesbo's een keer echte man gebruiken.! Citaat:
En donor wil ik niet zijn, zelfs niets als het om 2 mooie lesbo's gaat!
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Volgens mij wisten die lesbo's wat de risico's waren, er worden meer veellingen geboren met KI dan naturel, deels omdat je vaak meerdere eitjes moet implanteren wil er eentje aan slaan. Ze waren er zelf bij, eigen schuld.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The birth mother, who cannot be identified for legal reasons, told the court she suffered nausea during her pregnancy and in the latter stages could only move around with a walking stick. Ocharme! schadevergoeding vragen! She said she and her partner briefly considered adopting out one of the girls but quickly dismissed the idea as absurd. Allez, nochtans een normale gewoonte bij mensen die "niet normaal" aan kinderen geraken. Zelfs met vijflingen gooien ze er gewoon vier weg. "You thought: `Which one am I not meant to have'?" Dr Armellin's barrister Kim Burke asked. "Yes, I did," the woman replied. De tweede tiens! zo moeilijk is dat toch niet? Ge perst er eentje uit en dat ander laat ge gewoon lopen She said adopting out one child would be unfair to both girls. geboren worden uit zo'n "moeder" lijkt me unfair to both girls. "The primary consideration was that adoption shifted the burden of responsibility for this situation onto the children," she said tearfully. "The burden is not the children's to bear. "The burden is ours alone." 't schijnt hé! The woman said she had enjoyed some aspects of the pregnancy, such as decorating the girls' nursery, but other parts were distressing, including purchasing a pram. Ik heb het inrichten van de kinderkamer nooit als "aspect" van mijn zwangerschap beschouwd, maar blijkbaar is dat bij lesbiennes anders? en die kinderwagen had ze dan maar op de geboortelijst moeten zetten. "It was like the last frontier of acceptance to spend hundreds of dollars on a pram," she said. Erg hé! waarom nam ze dan niet gewoon een rugzak? of een valies op wieltjes? Citaat:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze beiden wat eieren hadden geoogst en zo'n beetje ienie mienie mutte gingen spelen. Maar dat de "birthmother" het op het laatste moment niet zag zitten? Iets van "eigen ei eerst" ? BULLSHIT van de hoogste plank dus. --------------- Het laat me even denken aan een franstalige collega die me kwam vertellen dat hij me vanaf die dag steeds ging op de hoogte houden van zijn whereabouts. Waarom? vroeg ik? Mijn vrouw is in afwachting zei hij... "in verwachting bedoel je" ... "ja, van een drieling"... Dan ben je in afwachting ook, antwoordde ik. En toen moet hij het opgegeven hebben om bij mij Nederlands te leren! Ik denk echter niet dat ze ooit in overweging hebben genomen om er een paar voor adoptie weg te geven, of om schadevergoeding te gaan vragen voor de overdadige oogst!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Bij IVF weet men perfect hoeveel embryo's er worden teruggeplaatst en als men 1 embryo terugplaatst is de kans op meerlingen helemaal niet groter. Integendeel. Er was gevraagd om slechts 1 embryo terug te plaatsen, maar de dokter heeft er desondanks 2 teruggeplaatst. En die dokter heeft bovendien zijn fout al toegegeven. Overigens is het zoals ik al eerder zei tegenwoordig standaardprocedure om slechts 1 embryo terug te plaatsen daar de kans op complicaties tijdens de zwangerschap veel groter is bij meerlingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men het krijgen van kinderen (ik heb zo'n hekel aan het anglicisme "nemen" van kinderen) gelijkstelt aan - ik was misselijk (dus wil ik schadevergoeding) - ik kon amper nog lopen (dus wil ik schadevergoeding) - deel van mijn zwangerschap was het inrichten van de kinderkamer - het aankopen van een kinderwagen was er wel teveel aan... dan lees ik tussen de lijnen toch wel geen "gemeenschappelijk" wens naar hun eigen kind! Eén van beiden heeft met zekerheid geen genetische band met die kinderen (tenzij ze dus iene miene mutte met hun eieren hebben gedaan - ik heb ooit een reportage gezien van een homokoppel dat iene miene mutte met hun sperma deed). Al deze elementen dragen er toe bij dat een kille bedoening als IVF nog een extra zakelijke kant bijkrijgt. Misschien hadden ze wel gepland dat ze ieder om beurt "eentje" gingen produceren? Wel grappig dat ze - zelfs al waren of zijn ze met twee - schadevergoeding vragen om van hun werk te "moeten" blijven? Ik had er twee (heel bewust) maar stond er alleen voor (niet bewust). Nochtans gewoon blijven werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je vlak voordat je onder narcose gaat en alles staat al klaar voor IVF even je extra eisen gaat stellen, dan ben je niet voorbereid. Dat de dokter dan effectief niet onmiddellijk door heeft gegeven dat ze één van beide embryo's uit het flesje moesten gaan vissen is dan effectief zijn fout ja! als het aan mij lag had ze niks gekregen buiten anesthesie en een "mislukte" zwangerschap. Zoals het eruitziet vond ze dat blijkbaar een betere piste dan een zwangerschap waarbij je misselijk bent of een tweeling waarvoor je zelfs een extra voituur moet gaan kopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |