![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aiboksen.dhtml In Groot-Brittannie is het blijkbaar 'mode' om kinderen van 5 jaar oud - tegen hun zin nota bene - te laten thaiboksen, dit zonder bescherming. Zoals uit het artikel blijkt, gaan sommige ouders (vaders) hier zeer ver in. Wordt het geen tijd van overheidswege in te grijpen, zulke onverantwoorde ouders achter slot en grendel te steken en hun kinderen een betere thuis te geven. Regelrechte kindermishandeling is het hier. Het gaat hier over Britse gevallen, maar 'the world is a global village', dus ik kan mij (helaas) best wel voorstellen dat ook in ons land al verscheidene ouders bezig zijn met hun kinderen op te jeugdige leeftijd te laten vechten en hun lichaam alzo uitputten, met alle gevolgen tijdens hun volwassenleven (hun lichaam is immers nog in volle groei) van dien. Zowel lichamelijk als psychologisch worden die kinderen uitgebuit. Misschien valt dit alles in te passen in de toenemende druk van ouders op hun kroost om - ten koste van anderen- steeds beter te presteren, ik denk hierbij aan het onsportieve gedrag van (groot)ouders tijdens jeugdvoetbalwedstrijden. Maar bij het geval van thaiboksen neemt dit wel zeer schadelijke gevolgen aan voor het kind ! Ik geef toe dat ik niet weet hoe het precies qua leeftijdsreglementering in Belgie zit voor gevechtssporten. In Engeland is de minimumleeftijd voor 'traditioneel' boksen blijkbaar 11 jaar. Hier ook? Maar zelfs zulke leeftijd lijkt me nog veel te jong om zulke sporten te beoefenen. Wat met mogelijke hersenletsels, andere fysieke ongemakken, spierscheuren, enz. en hun effect op de ontwikkeling van het kind? Wordt het niet dringend hoog tijd dat men zulke praktijken verbiedt? Dit vanuit overheidswege. Er is ook op internet blijkbaar een rage om jonge kinderen aan extreme sporten te laten deelnemen of hen ervoor te trainen, allerlei 'tips' worden gegeven ... Het zou me zelfs niet verbazen als men kinderen al anabole steroiden toedient, niet moeilijk als ze zullen uitgroeien tot oncontroleerbare, agressieve volwassen - mét mismaakt lichaam, om over het geestelijke nog maar te zwijgen. Gelukkig zijn er (in ons land) privé-initiatieven die kinderen tegen zichzelf beschermen om hun lichaam (en geest) te jong te overbelasten. Zo mag er in mijn fitnesscenter pas gefitnest en gepowertrained worden vanaf 14 jaar en dit lijkt mij ook een verantwoorde leeftijd om met extreme vechtsporten als thaiboksen, kickboksen enz. te beginnen. Volgens mij is er echter in ons land geen wettelijke minimumleeftijd waarop kinderen hun lichaam extreem met gewichten of andere toestellen mogen belasten, evenmin om de kinderen 'voor de sport' te laten vechten (of ik moest mij wel degelijk vergissen). Een kind van 8 jaar 'opkweken' tot een 'Jerommeke' en een vechtmachine is dus perfect wettelijk mogelijk, terwijl het de reinste vorm van kindermishandeling is. In ieder geval, een zeer onrustwekkende tendens ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() soms vraag je je af waarom amerikanen so fucked up zijn,
wel de eerste amerikanen waren ingeweken engelsen |
![]() |
![]() |