Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2007, 12:03   #1
voltaire2
Vreemdeling

Standaard Vijf brutale overvallers bewerken jonge vrouw met ijzeren staaf

Vandaag in DE Gentenaar (http://www.gentenaar.be/Article/Deta...cleID=4U1LGCAF)
(Ook in De standaard maar die is niet voor iedereen toegankelijk)

GENT - Bij een brutale overval op studentencafé De Limiet in de Gebroeders De Smetstraat bewerkten donderdagavond vijf jongeren de caféhoudster met een ijzeren staaf. Die was echter van geen kleintje vervaard en greep een van de overvallers in zijn kruis en hield hem vast tot de politie kwam.

De overval gebeurde donderdagavond om iets over 22 uur. 'Zo'n vijf jongeren met zwarte kappen waren rond 20uur al eens voor het raam gepasseerd, maar toen zaten er nog enkele mensen aan de toog' vertelt uitbaatster Annemie Merckx (29). 'Toen ze twee uur later plots binnenvielen, zaten mijn klanten in het tweede deel van het café, dat je eigenlijk van buiten niet kan zien.'

Toen de vijf binnenkwamen, stormde plots een van hen achter de toog en sloeg de uitbaatster hard op het achterhoofd met een ijzeren staaf. 'Eerst besefte ik niet wat er gebeurde. Ik draaide mij verbaasd om en zag die gast verbaasd kijken dat ik niet neerviel. Het waren dus duidelijk amateurkes.'

Wat volgde, gebeurde volgens Annemie razendsnel. 'Ineens riepen ze: Geld! We willen geld! en één greep het geld uit de kassa en een ander mijn laptop terwijl ik nog een paar klappen kreeg van die staaf. Daarop zijn de studenten de zaal binnengekomen om te kijken wat er aan de hand was, en heeft een van hen, Gert Liekens, onmiddellijk de politie gebeld.'

De andere studenten werden eerst nog bekogeld met enkele asbakken, waarbij een student licht gewond raakte. Vier van de overvallers gingen er uiteindelijk vandoor met een kleine som geld en de laptop. 'De dichtste kon ik echter met mijn hand bij zijn kruis vastgrabbelen. Die ben ik tot buiten gevolgd. Ik hen mijn hand eens goed gedraaid en hij viel op de grond', vertelt Annemie. Ze besefte toen niet dat er bloed uit een diep wonde aan haar hoofd liep. 'Nadien zijn de studenten erbij gekomen en ze hebben de jongen in bedwang gehouden tot de politie kwam. Toen was ik al binnen voor verzorging.'

Pieterjan Aerts (20) was een van de studenten die de overvaller hielp overmeesteren. 'Zodra hij wist dat we gewonnen hadden, excuseerde hij zich en zei dat hij geldproblemen had. Hij stak zelfs doodkalm een sigaretje op.'

De jongen blijkt vijftien jaar oud te zijn en geen onbekende voor de jeugdrechter. Die besliste hem naar de gesloten instelling in Everberg te sturen.

Ondanks het feit dat ze slagen kreeg, maakt de caféhoudster het goed. 'Er werden op de spoed van Sint-Lucas vijf nietjes in mijn hoofd geslagen om de wonde te dichten, maar nu is alles in orde. Het doet enkel pijn als ik mijn wenkbrauwen optrek', lacht ze. 'Een trauma? Zeker niet. Maandag sta ik gewoon weer achter mijn toog.'

De overval verontrust de eigenaar van het café, Lucien - Zaf - De Vos, toch een beetje. 'Ik hoor dat in de periode voor kerstmis toch meer overvallen gebeuren. Laat dit een signaal zijn voor collega-horecamensen dat ze beter voorzichtig zijn met veel geld in hun kassa.'

Olivier Scheir

Heb het geplaatst onder immigratie omdat dit café in de Gentse wijk Rabot ligt (ge moet al lang en goed zoeken vooraleer ge daar tout court nog 5 Vlaamse jongeren gaat vinden in gans de wijk).
In groep opereren en ijzeren staven gebruiken wijzen meer dan genoeg in welke bevolkingsgroep we deze daders mogen situeren. Dat de gevatte dader zich geen zorgen maakt kan ik begrijpen, hij is nog maar 15 en weet perfect dat hem juridisch weinig kan gebeuren (behalve nog eens een kort verblijfje in Everberg waar hij zich dan weer wat kan amuseren met zijn maten of naar de voetbal gaan). Dit café is trouwens 1 van de weinige Vlaamse zaken in die wijk, blijkbaar is de 'zuivering' ingezet...
voltaire2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 12:26   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat mij stoort is dat ze de namen van de vlaamse jongens die de uitbaatster ter hulp schoten voluit in de krant schrijven.

Ooit werd dit gedaan als eerbetoon voor de koene en moedige mensen die een medemens hielpen, nu is dit een open ticketje voor de clan van de geimporteerde achtergestelde gediscrimineerde sukkelaartjes om deze "rassiesten" ten gepaste tijden nog eens te grazen te nemen!

Toch leuk zo'n poco journalisten! Mijn maag draait er hoe langer hoe meer van rond.
Ik heb namelijk in mijn jeugdjaren heel wat literatuur gelezen over de vroegere collaborateurs - en dan vooral ook over de latere "vergelders" die als paddestoelen uit de grond schoten nadat de nazi's verwijderd waren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 december 2007 om 12:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 15:15   #3
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Dus we moeten er maar vanuit gaan dat de overvallers brutale moslimterroristen waren?
Begin de kruistocht al maar uit te roepen .
Alsjeblieft zeg...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 15:24   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus we moeten er maar vanuit gaan dat de overvallers brutale moslimterroristen waren?
Alsjeblieft zeg...
jij ként circe nog niet?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 16:03   #5
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsjeblieft zeg...
Zo verbazingwekkend zou dat nu toch ook niet zijn.

Citaat:
14/12 Vrijspraak voor El Hamrouni, vier anderen schuldig voor roofmoord
De Antwerpse assisenjury heeft Houssin El Hamrouni (23) vrijdagavond vrijgesproken voor de roofmoord op Khalid Masood Shah (47), die op 18 oktober 2003 werd doodgeschoten tijdens een overval in zijn nachtwinkel aan de Kammenstraat in Antwerpen.

Een dolgelukkige El Hamrouni dankte de jury voor het eerlijke proces.

Zijn vier medebeschuldigden Abdelghani El Haouari (22), Hüzün Ozcelik (21), Ibrahim Murat (22) en de versteklatende Bayram Ozturk (35) werden wel schuldig bevonden. De jury achtte de eerste drie ook verantwoordelijk voor zeven gewapende overvallen of pogingen daartoe die tussen augustus en oktober 2003 gepleegd werden.

Hoewel ze ook voor die feiten hetzelfde pistool gebruikt hadden als bij de roofmoord in de Kammenstraat, werd Bayram Ozturk, die het wapen geleverd had, voor die overvallen wel vrijgesproken. De gezworenen hadden ongeveer drie uur nodig om zich over de 247 schuldvragen te beraden.

Maandag wordt er over de strafmaat beslist. De maximumstraf voor roofmoord bedraagt de levenslange opsluiting. Hüzün Ozcelik en Ibrahim Murat waren echter minderjarig op het moment van de feiten en werden uit handen gegeven. Voor hen bedraagt de maximumstraf daarom 30 jaar.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 16:16   #6
filosoof
Banneling

Standaard

't Kunnen even goed Erembodegemmenaars of Polen zijn...

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 16:43.
Oud 15 december 2007, 16:23   #7
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Om toch even verder te gaan over wat circe schreef, moest ik meegeholpen hebben om zo een agressieveling in bedwang te houden, zou ik het ook niet op prijs stellen als dat met naam en al in de krant komt

Chapeau trouwens voor deze dame, deze overvaller wist duidelijk niet waar hij aan begonnen was.
Oud 15 december 2007, 16:41   #8
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't kunnen even goed Erembodegemmenaars of Polen zijn...
lol, klach mij kreupel als dat waar is. die brave, hardwerkende poolkes toch e

op die manier verdienen ze dus hun geld

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 16:42   #9
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om toch even verder te gaan over wat circe schreef, moest ik meegeholpen hebben om zo een agressieveling in bedwang te houden, zou ik het ook niet op prijs stellen als dat met naam en al in de krant komt

Chapeau trouwens voor deze dame, deze overvaller wist duidelijk niet waar hij aan begonnen was.
Idd, een ferme cafémadam, type Carmen uit FC Kampioen. Zo moesten er meer van zijn.
Ken als geboren Gentenaar die straat, moest er als student doorrije om naar school te gaan.
Kzal, als ik weer in Gent ben, er eens een pint gaan pakken..
Die moedige helper kan de gazet vlgs mij aanklagen voor niet beschermen van zijn privé gegevens. Valt me op dat vaak de volle naam in onze gazetten wordt gezet, ook van verkeersslachtoffers. Terwijl in een Hollandse gazet alleen de intialen gezet worden.
Oud 15 december 2007, 16:45   #10
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
't Kunnen even goed Erembodegemmenaars of Polen zijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
lol, klach mij kreupel als dat waar is. die brave, hardwerkende poolkes toch e

op die manier verdienen ze dus hun geld
Bij de moord op Van Holsbeeck heeft men hier ook weken stemming gemaakt tegen "NoordAfrikanen", tot 't dan twee Polen bleken..(en dan nog waren er één of twee die bij hoog en laag beweerden dat die Polen moslims zijn) ene "marjan", die de steun kreeg van circe of boadicea als ik me goed herinner

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 december 2007 om 16:49.
Oud 15 december 2007, 16:46   #11
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

zo'n typische volkse madam e, ( en da's als compliment bedoeld )

eigenlijk zou een medaile vr haar moed moeten krijgen, mr dan ook eentje vr het feit dat ze haar brood blijft verdienen aan 't Rabot, dé makakkenwijk van Gent. net als de Dampoort.

dat jong manneke heeft geluk eigenlijk, het justitiepaleis bevind zich in dezelfde wijk als waar hij zijn overval deed. direct op plaats van bestemming dus.

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 15 december 2007 om 16:47.
Oud 15 december 2007, 16:49   #12
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Bij de moord op Van Holsbeeck heeft men hier ook weken stemming gemaakt tegen "NoordAfrikanen", tot 't dan twee Polen bleken...
zoals ik dus al zei, zo verdienen de meesten hun geld dus.

geen haar beter dan de rest dus, alleen schijnheiliger. ze doen alsof ze braaf zijn, mr eigenlijk doe ze nt hetzelfde als al die anderen.

de poolkes zullen wel ne keer van hun sokkelke donderen, zeker ? laten we het hopen.

Oud 15 december 2007, 17:55   #13
Winterhamer
Banneling

Standaard

wat een helden zeg
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 21:48   #14
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsjeblieft zeg...

deze aanvallers dragen dus eerder de vlag van de halve maan met zich mee...Ken je die? Die vlag met een half maantje en een sterrekke met 5 punten...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 21:53   #15
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsjeblieft zeg...
Wedden voor nen bak of twee bier ??
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 22:08   #16
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

In een rustige bar in Amsterdam staat een prachtmeid van nog geen 30 alleen aan de toog tot zo'n 1 �* 2 uur in de ochtend. We vroegen haar hoe ze zich moest verdedigen in geval van ellende. Ze toonde een baseball knuppel, en vertelde hoe er eens een paar jonge en bedwelmde M*****kanen binnenstormden en elkaar te lijf gingen met gebroken glazen, het gezicht opengereten en al.

Ze heeft toen gewoon met die knuppel de hoofddader knock out geslagen.

Tof mens was dat. Ik voel me voortaan wel veilig in die bar
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 20:03   #17
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wedden voor nen bak of twee bier ??
Mij goed.

Oud 17 december 2007, 20:03   #18
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
[/b]
deze aanvallers dragen dus eerder de vlag van de halve maan met zich mee...Ken je die? Die vlag met een half maantje en een sterrekke met 5 punten...
Die vlag ken ik zeker, de vlag van de ware helden tijdens de Kruistochten.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 17 december 2007 om 20:04.
Oud 17 december 2007, 23:10   #19
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft hem bij zijn ballen gepakt! Straks gaat dat ventje nog klagen over ongewenste intimiteiten.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 15:59   #20
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Hoe durven ze, die stoute studenten! Die arme jongens zomaar beletten met het bekomen van hun zakgeld. Die arme dutskes toch. Als ze niets hebben, moeten ze het maar pakken waar het te rapen is, niet?

(heu, ik vrees dat ik Marlientje stilaan gelijk moet geven)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be