![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De zogenaamde "democratische" partijen voeren de vuile oorlog tegen het Vlaams Blok op. Op 1 maart start het politieke proces opnieuw. Intussen werd de wet op de partijfinanciering aangepast, om het Vlaams Blok droog te leggen. Claude Eerdekens heeft al een dossier klaar, zo zegt hij. En vorige week diende Marie Nancy (Ecolo) nog een anti-blok voorstel "met hoogdringendheid" in bij de Kamer. Die procedure is hoogst uitzonderlijk, maar als het Vlaams Blok het doelwit is, maken politici graag een uitzondering.
Het wetsvoorstel geeft De Post de mogelijkheid om de verspreiding van publicaties van het Vlaams Blok te weigeren. Officieel gaat het om "de controle op de verspreiding van drukwerk met racistisch, xenofoob of negationistisch karakter". Het kind moet nu eenmaal een naam hebben. Het argument van onze tegenstanders in politiek en pers luidt dan steevast "dat het Vlaams Blok zich aangesproken voelt" en dat als het Vlaams Blok zich niet schuldig maakt aan één van die feiten er toch geen enkel probleem is. Larie natuurlijk. Iedereen weet dat de Franstaligen met al die bijzondere wetten aléén het Vlaams Blok viseren. Met de wet op de partijfinanciering en nu dus ook met een cencuurwet voor De Post. En ook aan Vlaamse kant zijn alle middelen goed om het Vlaams Blok dwars te zitten. Als het Vlaams Blok niet in het kieslokaal kan gestopt worden, moet het maar voor de rechtbank. Als het Vlaams Blok niet met democratische middelen kan gestopt worden, moet het maar met ondemocratische. Zoals een mediaboycot of overheidscencuur van De Post. De zogezegde "democratische" partijen zijn de poten onder de democratie aan het wegzagen. 't Is maar dat u het weet. http://www.vlaamsblok.be/
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat zo stilaan alle poten van de democratie al flink doorgezaagd beginnen worden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Welke Democratie ? Welke persvrijheid en vrijheid van meningsuiting bestaat er nog ? Niks noppes nada. Het enigste verschil tussen België en Iran is de geografiche ligging en de religieuze verschillen ....voor de rest is men in Iran al geslaagd in mensen te verbannen van de kieslijsten .... In den ouwe tijd baseerde Iran haar grondwet op die van de Belgische staat (voordat de koning er kwam).....heeft België zich aangepast aan het Iraanse voorbeeld of....speelt België nog altijd dezelfde voortrekkersrol.
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kan zijn dat ik een geschiedenis les heb gemist maar zover ik weet hebben wij nooit een Democratie gehad. Particratie, of om het in mooie woordjes te zeggen bureaucratie/emocratie of bureaucratische Democratie. Zo zijn er nog meerdere woorden, maar DEMOCRATIE ben ik nog nooit tegengekomen. Ik ben er zeker van dat binnen enkele jaren (5 tot 15) de DEMOcratie er eindelijk door zal geraken, als je ziet dat op wereldschaal meer en meer gebieden overstappen naar DEMOcratie (tot nu toe enkele staten van de VS en heel Zwitserland). Dit kan nog uitbreiden en als België niet achter wil blijven zullen ze verplicht moeten volgen.
Vivant. Geen revolutie zoals de sossen destijds, maar een niet tegen te houden evolutie. Kleinhouden lukt tijdig, tegenhouden niet. Wij denken op langen termijn, en niet op korte termijn. think global, act local !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Met democratie bedoel ik het soort democratie wat wij hier kennen he.
Maar er zijn zo van die poten van een normale democratie die we wel gekend hebben. zoals vrijheid van meningsuiting, vergadering, oprichting politieke partijen, en die poten bedoel ik. Van de poot politiek heb ik al geen vertrouwen meer in.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() We hebben hier nu de vernieuwde en verstrengde Duitse Democratische Republiek overgekocht, die lag daar al een jaar of 15 te beschimmelen. De spasten hebben hem voor nen" habbekrats" afgekocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vivant. Geen revolutie zoals de sossen destijds, maar een niet tegen te houden evolutie. Kleinhouden lukt tijdig, tegenhouden niet. Wij denken op langen termijn, en niet op korte termijn. think global, act local !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ja inderdaad. En het erge is dat diegene die eerste minister mag spelen, met de nadruk op mag, vroeger heel goede ideekens had.
Ideekes die hij nu totaal maar dan ook totaal aan het verloochenen is. Van ne superdemocraat naar nen dictator, 't is nie ver voor Guy V.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Guy Honecker dus. Binnenkort met gewapende grensbewakers op de flitspalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() ik denk dat als ze de rechters zover krijgen om het vlaams blok te verbieden,vlaanderen op zijn kop zal staan,want iedereen weet dan dat de franstaligen hier de baas zijn,diegenen die het nog niet willen zien,zullen dan wel wakker worden.wat hier in dit klote land allemaal kan,kan nog niet in een bananenrepubliek.bij franstaligen gaat het enkel maar om het geld dat ze nu krijgen van ons en waarmee ze hun profiteurs kunnen onderhouden.
![]() ![]() ![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Hello Tegendradigaard,
Citaat:
![]() Het is niet democratie maar : dOmocratie. Met mijn dank bij voorbaat.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
In Wallonie wonen geen mensen die meer afdragen als gij? Antwoord maar niet. Het is overduidelijk dat het profitariaat moet aangepakt worden, en dat dat overal zit. Of het nu meer of minder op een bepaalde plaats zit is irrelevant. Ik ben het ten andere kotsbeu om Vlaamse profiteurs te horen argumeteren dat we zonder de Walen en zonder de vreemdelingen meer als genoeg te verdelen zouden hebben onder de Vlamingen. Het kan mij geen reet schelen dat een profiteur Vlaming is. Een profiteur is een profiteur, en dat is er 1 teveel.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Daarna nodig ik u uit om naar China te vliegen en daar hetzelfde te gaan proberen op een groot plein. U zal dan wel zien hoeveel vrijheden hier nog overblijven. Ik word ziek van mensen als u die godganse dagen lopen te kankeren dat België een strontland is waar niks mag. Het feit dat u dat trouwens kán doen bewijst dat uw stelling volledig op verzinsels berust.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar mag men zeker nooit klagen wanneer ier iemand anders op de planeet het slechter heeft?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boycot Fnac en Club
Zowat elke zichzelf respecterende politicus schrijft op tijd en stond een boek, of laat het schrijven door een bevriende journalist. Die werkjes vinden doorgaans snel hun weg naar de boekhandel en worden nu en dan zelfs flink aangeprezen in de media. Denk maar aan het beruchte 'kookboek' van Steve Stevaert. De politieke relevantie of nieuwswaarde? Nul, maar de voorstelling van dat boekje haalde wél het nieuws, Ter Zake, de Rode Loper (what's in a name?) en De Laatste Show... Gerolf Annemans stelde zopas zijn boek over de zaak Dutroux voor. Dat lijkt ons wel relevant, enkele dagen voor de start van de assisenzaak. Maar de tv-zenders stuurden hun kat naar de persconferentie. In de geschreven pers vind je na enig zoeken wel wat informatie. 'Dag Allemaal' pakt deze week uit met een voorpublicatie en ook De Tijd en Het Laatste Nieuws vonden het een bericht waard. Maar de censuur reikt nog veel verder. Zowel De Tijd als Het Laatste Nieuws wijzen er op dat politici van het Vlaams Blok tevergeefs aankloppen bij de bestaande uitgeverijen. En ook de grote boekenketens zoals Fnac en Club hanteren een eigen 'cordon sanitaire'. Ze boycotten de publicaties van het Vlaams Blok en weigeren ze in hun rekken te leggen. Zo werd eerder al een historisch boek van Vlaams volksvertegenwoordiger Karim Van Overmeire ... over de Guldensporenslag van 1302 (!) geweigerd. Hoe dwaas kan je zijn? Toch nog even opmerken dat de islamitische oproerkraaier Dyab Abou Jahjah zonder moeite zijn boek kon uitgeven bij Meulenhof en dat het pamflet in haast elke boekenwinkel te koop is. We hebben daar niks op tegen. Maar vrije meningsuiting moet natuurlijk voor iedereen gelden! Uitgeverijen en boekenketens die een boycot instellen tegen Vlaams Blok-politici en -publicaties doen aan censuur en leggen de vrije meningsuiting aan banden. Fnac en Club zullen het niet graag horen, maar hun boycot heeft aardig wat weg van de publieke boekverbrandingen waarmee de nazi's school maakten... Maar, er is natuurlijk wel een treffend antwoord mogelijk. Het Vlaams Blok vertegenwoordigt vandaag 750.000 kiezers en morgen wellicht 20% van de stemmen. Die potentiële klanten worden door Fnac en Club brutaal geschoffeerd. Als zij nu eens het boek van Gerolf Annemans bestellen bij de Fnac of de Club en fijntjes laten weten dat ze bij de weigering om het aan te bieden, voortaan wel ergens anders hun boeken zullen kopen... De boycot van onze publicaties ruikt naar dictatoriale praktijken. U kan daar paal en perk aan stellen. Door de hypocriete en politiek-correcte club te raken waar het pijn doet: in hun portefeuille!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |