Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 13:17   #1
humble
Burgemeester

Standaard staats manipulatie

Ieder bewijs dat de wil van Vlaanderen naar onafhankelijkheid duidelijk maakt wordt onvermeld gelaten, verdraait of gecensureerd.
Het is duidelijk dat ongeveer 80% der Vlamingen voor onafhankelijkheid zijn, het apparaat manipuleert om toch maar de waarheid te verdraaien, hun ingrijpen wordt echter steeds doorzichtiger.
Bij het openen van mijn ochtend post vindt op; TIJDsein: Morning Comment van 16/11/07
pagina 02 VDAB peilt naar Vlaamse onafhankelijkheid. De resultaten op de VDAB site zijn; met 5400 stemmen en een stand van tegen de 80% voor onafhankelijkheid.
s’ Middags is de link van de Tijd naar het artikel verbroken, de poll op de site van de VDAB verwijdert evenals iedere verwijzing naar deze poll.

Laatst gewijzigd door humble : 16 november 2007 om 13:19.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 13:31   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

zo'n internetpeiling is sowieso niet representatief voor alle Vlamingen. wat doe je met degenen die nooit meedoen aan zulke peilingen? die geen internet hebben? degenen die twijfelen? degenen wie het niet kan schelen?

met zo'n peilingen doen vooral degenen mee die een sterk idee erover hebben, radicalen.
Oud 16 november 2007, 13:39   #3
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VDAB peilt naar Vlaamse onafhankelijkheid

http://vdab.be/enquetes/vraagvandeweek26.shtml

(tijd) - 'Wil jij dat Vlaanderen onafhankelijk wordt?' Het is een vraag die in deze tijden van oplopende spanningen tussen de gemeenschappen nogal wat mensen bezighoudt. Opmerkelijk is wel dat je om ze te beantwoorden naar de site van de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) moet surfen.

De VDAB-website bevat steeds een 'vraag van de week' die door alle bezoekers kan beantwoord worden. Doorgaans gaat die over onderwerpen die met werk en arbeidsmarkt te maken hebben zoals 'Ben je bereid in het buitenland te gaan werken?' of 'Mogen werkgevers zwaarlijvigen discrimineren?'. In een onbewaakt moment werd ook al gepeild of de bezoekers van de website 'een mooie nazomer' verwachten. Maar het is wel de eerste keer dat zo'n delicaat politiek thema wordt aangesneden.

VDAB-woordvoerster Nancy Vercammen valt uit de lucht als haar gevraagd wordt of dat wel tot de opdracht van de VDAB behoort. 'Is dat onze vraag van de week? Nee toch. Sorry, Ik stel die vragen niet op. Dat doet ons webteam. En ik had echt nog niet gezien wat er deze week opstond. Maar ik ben wel heel sterk verwonderd. Ik denk inderdaad niet dat het onze rol is dit soort vragen te stellen. En ik ben er vrij zeker van dat ik daarmee niet alleen sta. Ik zal dat aankaarten bij onze gedelegeerd bestuurder (Fons Leroy). Maar ik vrees dat ik pas morgen (vandaag dus, red.) zijn antwoord heb. Want zolang die onafhankelijkheid er niet is zijn we nog altijd gesloten op het Feest van de Koning.' Uit een tussenstand blijkt wel dat het thema de gemoederen zeker beroert. Normaal antwoorden er 1.000 tot 2.000 mensen op de vraag van de week. Gisteren in de late namiddag stond de tussenstand al op 4.973. Liefst 68,9 procent ziet de Vlaamse onafhankelijkheid best zitten. Dat is veel meer dan uit andere enquêtes blijkt. Maar waarschijnlijk illustreert dat resultaat vooral hoe gemakkelijk dergelijke internetpeilingen gemanipuleerd kunnen worden.

© 2007 Mediafin

Publicatie: De Tijd
Publicatiedatum: 16 november 2007

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be