Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 18:21   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Karel Help... verdedig onze democratie.

Het is nog niet zo lang geleden beste heer De Gucht, dat U dure uitspraken deed in Uw duur boek Pluche. Onze democratie had verdedigers nodig en voor de goede verstaander was het duidelijk U had persoonlijk de taak van coördinator van de defensie op Uw schouders geladen.

Wel heer De Gucht, ik kijk al dagen uit naar een vlammende actie van uwen ’t wege. Want geef toe als we het objectief beschrijven, is onze democratie in levensgevaar. U herinnert zich wel nog, geachte heer De Gucht, dat wij in België een verschrikkelijke knoeiboel geërfd hebben van de voorbije 2 regeringen. De leugenachtige belastingsverlagingen brengen meer en meer mensen in de situatie dat de maand te lang is voor hun loon. De beloofde modelstaat werkt zodanig goed dat ministeriële diensten honderden miljoenen euro kwijt raken of verkeerd berekenen. Justitie gaat voor het wereldrecord blunders en de eerste minister heeft olympische limieten gescoord in professionele verwaarlozing van zijn taken en verantwoordelijkheden. De communautaire chaos is ontstaan omdat die regeringen op een verbijsterende wijze de kieswet hebben gewijzigd omdat ze zichzelf populairder vonden in grote kieskringen dan in kleine. U als verstandig man, beste heer De Gucht, zult dan ook meteen begrijpen dat een dergelijke bende Gusten electoraal vernederd werd.

Wat volgt is minder begrijpelijk, toch voor mijn boerenverstand. Daarom dat ik mij tot U richt, heer De Gucht, U als redelijk onverzettelijk en verstandig man. Met die uitslag, die vernedering wordt blijkbaar niets gedaan ! Niet mogelijk in een democratie zegt U ? Inderdaad dat vind ik ook. Daarom dat ik le grand défenseur de la démocratie aanschrijf om in actie te komen. U vindt het toch ook niet normaal dat een electoraal weggevaagde regering op antidemocratische wijze in stand wordt gehouden ? Is het geen kaakslag voor onze democratie dat de afgestraften van de voorbije verkiezingen zo maar extra bevoegdheden zullen krijgen om hun ondemocratisch wanbeleid verder te zetten ? Dat terwijl dat beleid “beloond” is met de algemene afwijzing door de bevolking.

Neen geachte heer De Gucht het is duidelijk bananentijd in dit apenland. Ook onze zichzelf zo ernstig nemende pers ligt duidelijk niet wakker van het verdwijnen van de laatste restjes democratie uit ons land. Veel en luid getier omdat er in Rusland een beetje op voorhand gechicaneerd werd om een verkiezingsuitslag te bekomen die men wou. Maar dat men hier na de verkiezingen de uitslag gewoon negeert lijkt voor die pers geen enkel probleem. Weet U meneer De Gucht wat ze durven schrijven ? Als de kat maar muizen vangt ! Dat die kat zich in de viswinkel bevindt is blijkbaar geen enkel probleem. Net zo min dat zich iemand vragen stelt wat naast de kat, die muizen in een viswinkel komen doen. Hoe dan ook, het boeltje stink, nietwaar ?

Ik zou willen besluiten, beste heer De Gucht, met een verzoekje. U als redelijk onverzettelijk verdediger van de democratie gaat U toch niet laten intimideren door minder dan China-grootte argumenten ? Ik zou niet alleen graag uw verdediging van de democratie in werking zien treden, ik zou ook graag zien dat U even de pers wijst op hun verantwoordelijkheden in die verdediging. Want voor we het beseffen zitten we met een kattenplaag die niet alleen de muizen zal vangen, maar ook elk basisprincipe van de democratie met het muizewater zal opvreten.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 18:24   #2
Geert C

Standaard

Citaat:
U vindt het toch ook niet normaal dat een electoraal weggevaagde regering op antidemocratische wijze in stand wordt gehouden ?
Welke electoraal weggevaagde regering wordt op antidemocratische wijze in stand gehouden?

Bij mijn weten is er nog altijd geen nieuwe regering, laat staan een electoraal weggevaagde.
Niet op de zaken vooruitlopen, he.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 december 2007 om 18:24.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 19:02   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Welke electoraal weggevaagde regering wordt op antidemocratische wijze in stand gehouden?
U lijkt er anders wel om te smeken:

Citaat:
"Breng de dwazen aan de macht, want zie waar de verstandigen ons hebben geleid."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 19:17   #4
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Bij mijn weten is er nog altijd geen nieuwe regering, laat staan een electoraal weggevaagde.
Niet op de zaken vooruitlopen, he.
Beste Geert C,

U lijkt wel van een andere planeet te komen. Men wil Verhofstadt en zijn paarselaarij uitgebreide bevoegdheden geven om te kunnen regeren alsof hij nooit bij de verkiezingen op 10 juni is afgestraft voor zijn professionele verwaarlozing en zijn olympisch niveau van onkunde.

De situatie waarin er geen nieuwe regering is, en de zittende zo flagrant is weggestemd zou kunnen opgelost worden door alle wetgevende en andere initiatieven aan het parlement te laten. Dan is er alleen een coördinator nodig om die noodzakelijke dingen voor te bereiden.

Maar dat is blijkbaar te democratisch voor zij die niet willen dat er te vroeg of te laat geroepen wordt. Dus droom rustig verder...

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 22:31   #5
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Beste Geert C,

U lijkt wel van een andere planeet te komen. Men wil Verhofstadt en zijn paarselaarij uitgebreide bevoegdheden geven om te kunnen regeren alsof hij nooit bij de verkiezingen op 10 juni is afgestraft voor zijn professionele verwaarlozing en zijn olympisch niveau van onkunde.

De situatie waarin er geen nieuwe regering is, en de zittende zo flagrant is weggestemd zou kunnen opgelost worden door alle wetgevende en andere initiatieven aan het parlement te laten. Dan is er alleen een coördinator nodig om die noodzakelijke dingen voor te bereiden.

Maar dat is blijkbaar te democratisch voor zij die niet willen dat er te vroeg of te laat geroepen wordt. Dus droom rustig verder...
Voor zover ik weet wil men de bevoegdheden niet echt uitbreiden, maar wil men het mogelijk maken een aantal dringende dossiers af te handelen. CD&V heeft er mee ingestemd om naar een oplossing te zoeken voor een aantal dringende dossiers vanuit het parlement, en wil de dossiers geval per geval bekijken. Van een uitbreiding is vooralsnog geen sprake.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 6 december 2007, 22:33   #6
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
U lijkt er anders wel om te smeken:
Dat zijn mijn woorden niet, maar die van Mark Eyskens.
Oud 7 december 2007, 07:57   #7
fransV
Gouverneur

Standaard

troost U Rode Willem want op al de rest kwam geen opmerking van onze Geert, dus ge zult de nagel wel op de kop slaan.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be