Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 september 2007, 13:04   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Petitie Voor De Eenheid Van België Enorm Succes

De petitie voor de eenheid van België is een enorm succes. Luttele uren na het online gaan van de website waren de eerste 2000 handtekeningen al binnen. Het ziet er naar uit dat vele tienduizenden zullen volgen.

www.reddesolidariteit.be

Laatst gewijzigd door Patriot! : 27 september 2007 om 13:04.
Patriot! is offline  
Oud 27 september 2007, 13:36   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Ik heb getekend...
Oud 27 september 2007, 13:43   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allez de platte kak wordt wat harder bij sommigen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 september 2007, 13:48   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voila, drie kwartiertjes later en we zitten al aan 3000 se.
Patriot! is offline  
Oud 27 september 2007, 13:48   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ook, getekend
Tavek is offline  
Oud 27 september 2007, 13:49   #7
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

met alle respect, maar mijn handtekening krijg je niet...
Shocking?
Oud 27 september 2007, 14:12   #8
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Petitie: Red De Solidariteit

We zijn Vlaming, Brusselaar of Waal, we zijn Belgen en wereldburgers. We willen niet dat er nieuwe muren worden opgetrokken tussen mensen, tussen regio's en tussen landen. We willen niet dat het solidariteitsbeginsel wordt vervangen door wedijver en egoïsme. Wie wordt er beter van als mensen tegen elkaar worden opgezet?

Alles wat we vandaag in België hebben, is door Vlamingen, Brusselaars en Walen gezamenlijk tot stand gebracht. De solidariteit tussen de rijkere en armere inwoners en de solidariteit tussen rijkere en armere regio's zijn pijlers van onze Belgische samenleving.

We willen voor iedereen een behoorlijk loon voor hetzelfde werk, ongeacht de taal die we spreken. We willen dat alle landgenoten hetzelfde recht hebben op gezonde, veilige leef- en arbeidsomstandigheden; waar onze werkplaats of ons kantoor ook gevestigd is. We willen dat iedereen die zijn job verliest, recht heeft op dezelfde bijstand en hulp, ongeacht de streek waarin we wonen. We willen dat elk kind in het land dezelfde kansen krijgt, ongeacht de regio waarin het is geboren. We willen dat alle ouderen hetzelfde recht op een fatsoenlijk pensioen krijgen, ongeacht of ze in Brussel, Vlaanderen of Wallonië leven. Kortom, we willen solidariteit en geen splitsing.
Is deze tekst als voorgelegd aan het CGKR ? Want ik zie hier dat men in deze tekst mensen uitsluit naar hun afkomst. Zo zijn de mensen van reddesolidariet van oordeel dat mensen uit een ander land geen recht hebben op de dingen die aan "Belgen" toekomen.
Als ik de tekst goed lees dan hebben bvb. mensen uit Marokko geen recht op dingen waar de Belgen wel recht op hebben. bvb. "We willen dat elk kind in het land dezelfde kansen krijgt, ongeacht de regio waarin het is geboren"
Daar men expliciet verwijst naar de Belgische regio's in heel de tekst betekent dit dat men ongeveer 6 miljard mensen uitsluit.

Eigenlijk wil dit zeggen dat iedere ondertekenaar zich aan racisme bezondigt en aan uitsluiting van mensen die hier niet geboren zijn of die hier niet wonen.
Waarom enkel solidair zijn met de Belgen alleen ?

Zo trekken ze zelf muren op tussen Belgie en de rest van de wereld.
Zo zetten ze zelf de mensen van Belgie tegen de rest van de wereld op en omgekeerd ook natuurlijk.

Eigenlijk is dit een schandelijke variante op het eigen volk eerst en wordt in dit geval schaamteloos gezegd: "Eigen Belgisch volk eerst" en de rest kan dus stikken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 27 september 2007, 14:30   #9
giserke
Banneling

Standaard

DS:

Red de solidariteit

Onder het motto 'Red de solidariteit' lanceren vierhonderd bekende Belgen een petitie tegen het splitsen van België.
Gaat u deze petitie ondertekenen?
Nee 64,55%

Ja 35,45%

[Aantal stemmen : 5171]
giserke is offline  
Oud 27 september 2007, 14:35   #10
Confucius
Gouverneur

Standaard

Met andere woorden, we moeten als vlamingen van schaamte door de grond zakken want wie niet tekent is:
- geen Belg of wereldburger
- wil een nieuwe berlijnse muur optrekken
- is niet solidair en een grote egoïst
- is tegen behoorlijk loon voor gelijk werk
- is tegen bijstand voor werklozen
- is geen waalse kindervriend
- gunt de oude walen geen pensioen

We maken daarbij nog onze arme koning ziek en treurig.

Zot zijn doet geen zeer, zeggen ze in west vlaanderen.
Oud 27 september 2007, 14:38   #11
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

BV's? Een actie van de vakbonden lijkt me hier eerder aangewezen.Ze durven er alleen niet openlijk voor uitkomen.Het is bekend dat vakbonden meer geld generen uit werklozen dan uit werkenden. Belgie telt meer werklozen dan vlaanderen , de rekening is voor hun snel gemaakt.
koewachtenaar is offline  
Oud 27 september 2007, 14:47   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

4.000!
Patriot! is offline  
Oud 27 september 2007, 14:52   #13
Tegendradigaard

Standaard

Al 4000 racisten die enkel solidair willen zijn met de andere Belgen en de rest van de wereld uitsluiten.

Oud 27 september 2007, 15:01   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

We zijn Vlaming, Brusselaar of Waal, we zijn Belgen en wereldburgers. We willen niet dat er nieuwe muren worden opgetrokken tussen mensen, tussen regio's en tussen landen. We willen niet dat het solidariteitsbeginsel wordt vervangen door wedijver en egoïsme. Wie wordt er beter van als mensen tegen elkaar worden opgezet?
lees ik het goed ? gaat het Brussels gewest zijn verstikkende en economisch moordende geluidsnormen voor vliegtuigen toch terug bijstellen ? Hoera !!! eindelijk verstand, eindelijk federale loyauteit !

Citaat:
Alles wat we vandaag in België hebben, is door Vlamingen, Brusselaars en Walen gezamenlijk tot stand gebracht. De solidariteit tussen de rijkere en armere inwoners en de solidariteit tussen rijkere en armere regio's zijn pijlers van onze Belgische samenleving.
en hoe ga je dat bereiken ? de federale staat heeft daar immers tgv Lambermontakkoorden en financieringswet in 2011 geen geld meer voor ... tegen 2020 is het zelfs zo dat door de vergrijzing ook het rijkere Vlaanderen deze Belgische inefficiëntie niet meer kan trekken ... wat dan ? samen bedelen in Europa ?

Citaat:
We willen voor iedereen een behoorlijk loon voor hetzelfde werk, ongeacht de taal die we spreken. We willen dat alle landgenoten hetzelfde recht hebben op gezonde, veilige leef- en arbeidsomstandigheden; waar onze werkplaats of ons kantoor ook gevestigd is. We willen dat iedereen die zijn job verliest, recht heeft op dezelfde bijstand en hulp, ongeacht de streek waarin we wonen. We willen dat elk kind in het land dezelfde kansen krijgt, ongeacht de regio waarin het is geboren. We willen dat alle ouderen hetzelfde recht op een fatsoenlijk pensioen krijgen, ongeacht of ze in Brussel, Vlaanderen of Wallonië leven. Kortom, we willen solidariteit en geen splitsing.
zie mijn commentaar hierboven ... België heeft hier vanaf 2011 de middelen niet meer voor.
Anna List is offline  
Oud 27 september 2007, 15:03   #15
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Bossuyt Steven Ambtenaar
SPLITSEN NU SPLITSEN NU BELGIE BARST
chamberlin jules pré pensionné
een uitreksel uit die meer dan 4000.....

Oud 27 september 2007, 15:05   #16
giserke
Banneling

Standaard

Op de lijst staan er 500
Op de teller 4-5000
giserke is offline  
Oud 27 september 2007, 15:10   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

5.000 man die tégen de economische vooruitgang van Wallonië tekenen...
Zwartengeel is offline  
Oud 27 september 2007, 15:12   #18
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Op de lijst staan er 500
Op de teller 4-5000
Een Belg telt voor 10 he...

Oud 27 september 2007, 15:13   #19
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
5.000 man die tégen de economische vooruitgang van Wallonië tekenen...
yep. Ze willen alles bij het oude laten. Dus de Walen verder in een economisch kerkhof laten leven.... tja ze doen maar he.

Oud 27 september 2007, 15:25   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Een Belg telt voor 10 he...
belgicisten meten zich meerpersoonljikheden aan. net zoal de pariteit in het parlement.
giserke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be