![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat kunnen we doen als burger,buiten onze gal spuwen op forums of betogen om tegen de huidige gang van zaken te protesteren?
Georganiseerde,burgerlijke ongehoorzaamheid?Ik dacht iets in de zin van weigeren belastingen te betalen?Het geld van de transferts per hoofd aftrekken van uw te betalen bedrag? Suggesties? Ben benieuwd waar de grens zal liggen voor de modale burger tussen lijdzaam ondergaan en effectieve acties?En kunnen acties aanleiding geven tot reacties? Hoorde gisteren nog een verhaal uit eerste hand over een busuitstap die in Luik passeerde en die op de taxistrook voor een hotel reizigers in- en uit liet stappen.Betreffende busmaatschappij doet dit al 15 jaar en heeft nog nooit problemen gehad.Plots werden vorige week alle bussen geverbaliseerd.De politie was duidelijk op pad gestuurd om dit specifieke geval aan te pakken. Voor de duidelijkheid,het was een Vlaamse busmaatschappij met een Vlaamse naam dus duidelijk herkenbaar. Opinies? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er van overtuigd als men bvb de taksen op de benzine op slag 50% zou optrekken, er na wat gemor en geroep helemaal niets zou gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit dat vlamingen commercieel aangelegd zijn en werkpaarden staat los van het feit dat de onderwerping aan vreemde volkeren (spanjaarden, oostenrijkers, fransen, walen, ......) er na al die jaren ingebakken zit. En nu begint het heeeeeeel stillekes aan te dagen dat we het misschien toch wel kunnen, zelf beslissen en zelf een neen zeggen tegen anderen |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rechtlijnig denken was niet mogelijk wegens geen andere keuze want grote armoede. Nu VL rijk genoeg is, gaan ze zich een beetje bezighouden met rechtlijnig gedachtengoed en intussen niet merken dat de rijkdom als sneeuw voor de zon zal beginnen smelten. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() o maar ze beginnen het te merken hoor. Vandaar dat een steeds groter deel van de walen vanaf wil zodat het met smelten gedaan is.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bedoeling van deze topic was niet om in een (communautair) welles-nietes spelletje te verzanden.
Ik zou graag suggesties over te nemen acties zien. Persoonlijk denk ik dat we ons iets weerbaarder moeten opstellen.En dan bedoel ik niet (enkel) als Vlaming maar als belastingbetaler en burger.Het gaat niet op om ons belastinggeld te blijven verkwanselen. Dus...? |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik betaal met plezier belastingen maar dan moet ik er wel iets voor in de plaats krijgen dat in verhouding is.En de laatste jaren krijg ik geen return on investment...Maar,als ik alleen beslis om geen belastingen te betalen kelen ze mij...Als bv. 100.000 mensen dit doen zal dit een ander effect sorteren... Meningen? |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Als we maar met voldoende zijn komen we er volgens mij nog mee weg ook.
#14 |
Minister-President
|
![]() Voldoende is volgens mij op z'n minst 50% in dit geval
#15 |
Minister-President
|
![]() Is volgens mij wel iets waar voor te mobiliseren valt.
Een vlaming ziet ook graag centjes.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 13 december 2007 om 17:14. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Denk dat er dan ook wel een paar zouden slikken.En daarna collectief de boetes weigeren te betalen...Dat kan allen maar uitdraaien op een amnestiemaatregel.Ze gaan geen juridisch achterhoedegevecht leveren... |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik heb die vraag ook al eens gesteld, maar weinig reactie!!
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Probeer eens met de 7408 van niettoegeven.be
De ene keer niet toegeven aan de Walen, de andere keer aan de belastingen; als je 's avonds voor het slapengaan maar tegen jezelf kunt zeggen: grrrr, deze keer heb ik niet toegegeven. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar er zelf iets voor doen?Ho maar!!?? " 't is Temptation Island vandenavond,ik heb genen tijd...één of andere loser gaat één of andere del binnendoen..." Maar wel zagen??Is da nu DE Vlaming? Waar zitten ze nu die reactionairen?Die nationalisten? ![]() Arm Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
waarom geen FRA oprichten (flemish republican Army) ![]() serieus blijven hé |
|
![]() |