Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2016, 21:51   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard 116 inbraken op 3 maanden: wat verdient dat ?

Ik vind dat een inbraak in een woning toch minstens 3 maanden bak zou mogen opleveren; en maximaal 1 jaar.
Voor zo'n bezige bijen, allez kom, toch 6 m gemiddeld, is 58 jaar bak.

Wat is dat nu, vijf jaar, voor zoveel slachtoffers gemaakt te hebben ?

Titel: Albanese bende pleegde 116 inbraken op drie maanden tijd
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160104_02048423



Citaat:
Vijf Albanezen worden voor de correctionele rechtbank van Antwerpen vervolgd voor 116 inbraken in de regio Antwerpen, Turnhout en het Waasland. Het openbaar ministerie vorderde celstraffen tot vijf jaar.

De bende was speciaal naar België gekomen om inbraken te plegen en opereerde vanuit Antwerpen. De beklaagden pleegden bijna dagelijks feiten en gingen daarbij steeds op dezelfde manier te werk. Ze drongen in de vooravond woningen binnen door aan de zij- of achterkant een deur of een raam te forceren met een schroevendraaier. Lukte dat niet, dan werd een raam ingegooid. De huizen werden vervolgens helemaal overhoop gehaald en de buit bestond telkens uit juwelen, geld en multimedia-apparaten, die snel verkocht konden worden.

Van eind december 2014 tot midden januari 2015 pleegden Eduart N., Mark P. en Kristjan S. in sneltempo 69 inbraken in onder meer Kapellen, Stabroek, Brasschaat, Wommelgem en het Waasland. Na de arrestatie van Eduart N. op 12 januari 2015 verplaatste het werkterrein zich naar de regio Turnhout, waar nog eens 47 inbraken werden gepleegd. Mark P. en Kristjan S. kregen daarbij versterking van Erjol S. en Tanush N.

Chauffeur

Na doorgedreven telefonie-onderzoek en observaties werd de bende eind maart opgerold. Ook Ilir P. en Rexhina C., die de gestolen goederen hadden afgenomen en voor verblijfplaatsen hadden gezorgd, werden opgepakt.

Mark P., die met 107 inbraken de kroon spant, legde uitgebreide bekentenissen af. Hij beweerde wel dat hij alleen maar als chauffeur had opgetreden. Ook de andere beklaagden bekenden sommige van de feiten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 22:08   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Gaan we echt elke kruimeldiefstal beginnen behandelen als wereldnieuws op het forum?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 22:26   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat een inbraak in een woning toch minstens 3 maanden bak zou mogen opleveren; en maximaal 1 jaar.
Voor zo'n bezige bijen, allez kom, toch 6 m gemiddeld, is 58 jaar bak.

Wat is dat nu, vijf jaar, voor zoveel slachtoffers gemaakt te hebben ?

Titel: Albanese bende pleegde 116 inbraken op drie maanden tijd
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160104_02048423
Dat is de vordering, en waarschijnlijk, als ik moest raden, dan zou ik zeggen voor de helers, en niet voor de inbrekers, die gaan veel minder krijgen dan de helers.

Ik herinner me in de jaren negentig iemand die opgesloten zat in voorarrest, zijn compagnon had bekentenissen afgelegd voor een 250 tal inbraken.
Hij zat vier maand in voorarrest toen hij uitspraak kreeg, een jaar bak. Dat doe ik op mijn één been, vertelde hij me lachend toen hij terug was van de rechtbank, 's avonds was hij thuis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 00:03   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Gaan we echt elke kruimeldiefstal beginnen behandelen als wereldnieuws op het forum?
Vogeltjes pikken ook kruimeltjes op de tafel !!
Waarom worden die niet veroordeeld ??

Deze is zelfs legaal: http://www.kieskeurig.be/kruimeldief
Nou jij
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 00:14   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Inbraken zijn voor de slachtoffers echt geen kruimeldiefstallen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 00:32   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Gaan we echt elke kruimeldiefstal beginnen behandelen als wereldnieuws op het forum?
Wereldnieuws zal het pas worden als de slachtoffers zich verdedigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 10:35   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Citaat:
De bende was speciaal naar België gekomen om inbraken te plegen en opereerde vanuit Antwerpen.
Dus erg legaal waren die hier al niet me dunkt.

Strafmaat, return to sender en daar straf van een jaartje of 10 �* 15 laten 'uitzweten'.

Of is dat te ver gezocht?

Wat zouden die mensen ervan denken, die slachtoffer waren/geweest zijn van dat soort dievenbendes?

Maar ja, die menselijke factor, iets wat in de vergeethoek geraakt is zo door de jaren heen en waar totaal geen rekening meer met zal gehouden worden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2016 om 10:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 10:58   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Gaan we echt elke kruimeldiefstal beginnen behandelen als wereldnieuws op het forum?
't Gaat niet over kruimeldiefstal,
en 't wordt niet gepresenteerd als wereldnieuws op dit forum.

Wat bedoelt ge dan eigenlijk met je opmerking ?
Mag ik raden ? Iets in de aard van "vuil nva-repressief-varken" ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:01   #9
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Inbraken zijn voor de slachtoffers echt geen kruimeldiefstallen hoor.
I couldn't agree more!
Wij zijn intussen helaas al driedubbele ervaringsdeskundige op dat gebied, en ik kan je verzekeren: na zo'n "bezoek" kom je nooit meer op een rustige manier thuis, ga je nooit meer met een goed gevoel slapen, schrik je een meter hoog telkens je ergens een vreemd geluidje hoort,... Zowel overdag als 's nachts. Zowel (aanvankelijk) zonder als (sinds dan) met wapens in huis...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:11   #10
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Gaat niet over kruimeldiefstal,
en 't wordt niet gepresenteerd als wereldnieuws op dit forum.

Wat bedoelt ge dan eigenlijk met je opmerking ?
Mag ik raden ? Iets in de aard van "vuil nva-repressief-varken" ?

.
Een DVD-speler en de ring van moemoe, wat noem jij dat dan? De roof van de eeuw?

Calimero
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:21   #11
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
I couldn't agree more!
Wij zijn intussen helaas al driedubbele ervaringsdeskundige op dat gebied, en ik kan je verzekeren: na zo'n "bezoek" kom je nooit meer op een rustige manier thuis, ga je nooit meer met een goed gevoel slapen, schrik je een meter hoog telkens je ergens een vreemd geluidje hoort,... Zowel overdag als 's nachts. Zowel (aanvankelijk) zonder als (sinds dan) met wapens in huis...
Hier zijn ze ook al eens over de vloer geweest. 80 000 BEF en een GSM was hun deel, een geforceerde achterdeur het onze. De politie vermoedde dat ze een bedwelmend gas hadden gebruikt.

Is dat nu echt zo'n trauma? Ok, je schrikt even, je vloekt eens voor kosten en de opkuis en de week erna slaap je slecht. That's it. 't is tenslotte geen tigerkidnapping of roofmoord
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:23   #12
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Is dat nu echt zo'n trauma?
Wel ja, voor ons was dat bijzonder traumatisch. Weten dat enkele (letterlijk) vreemden in onze slaapkamer alles hadden doorzocht, daar hebben wij het nog dagelijks moeilijk mee.

Goed voor jullie dat jullie zich daar blijkbaar makkelijker kunnen over zetten. Wij bewonderen jullie stoerheid en onverschrokkenheid. Dikke duim van Jean-Claude Van Damme!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:49   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
I couldn't agree more!
Wij zijn intussen helaas al driedubbele ervaringsdeskundige op dat gebied, en ik kan je verzekeren: na zo'n "bezoek" kom je nooit meer op een rustige manier thuis, ga je nooit meer met een goed gevoel slapen, schrik je een meter hoog telkens je ergens een vreemd geluidje hoort,... Zowel overdag als 's nachts. Zowel (aanvankelijk) zonder als (sinds dan) met wapens in huis...
Ik kan u helemaal begrijpen.
Trouwens een wapen in huis is geen oplossing.
Tenminste als ge dat op een wettelijke mannier bewaart.(ongeladen in een kluis.)
Inbrekers hebben de onhebbelijke gewoonte hun bezoek niet aan te kondigen of te komen als je niet thuist zijt.
Dan loopt ge nog kans dat uw papens gestolen worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 11:54   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hier zijn ze ook al eens over de vloer geweest. 80 000 BEF en een GSM was hun deel, een geforceerde achterdeur het onze. De politie vermoedde dat ze een bedwelmend gas hadden gebruikt.

Is dat nu echt zo'n trauma? Ok, je schrikt even, je vloekt eens voor kosten en de opkuis en de week erna slaap je slecht. That's it. 't is tenslotte geen tigerkidnapping of roofmoord
Welke zot heeft nu 80000 fr in huis.
Maar het grootste probleem is niet het verlies maar het besef dat vreemden bij u binnengeweest zijn.
En het kan de volgende keer wel roofmoord zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:03   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Voor heel veel slachtoffers van een inbraak in hun huis, is het echt een trauma.

Maar ook vanuit het standpunt van de dader, vind ik het zwaar. Ge moet toch echt een lelijk karakter hebben om zo op pad te gaan, een huis uit te kiezen, daar in te breken enz. Ik vind dat van een heel andere orde dan een winkeldiefstal, een laptop uit een auto pikken door de ruit in te slaan ....

Afijn, ieder zijn gedacht, en 't mijne is: veel strenger straffen. Langer zitten, en ook iets meer gevangenisregime ipv club med.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:04   #16
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Trouwens een wapen in huis is geen oplossing.
Tenminste als ge dat op een wettelijke mannier bewaart.(ongeladen in een kluis.)
Inbrekers hebben de onhebbelijke gewoonte hun bezoek niet aan te kondigen of te komen als je niet thuist zijt.
Dan loopt ge nog kans dat uw papens gestolen worden.
Hangt er van af waarop we de noemer "wapen" plakken. In ons geval gaat het om een "signaal" van 220V dat - bij het opzetten van het alarm - op bepaalde klinken van binnendeuren komt. Wie die vastneemt, zal zich dat nog lang herinneren...
Voor ons of onze kinderen vormen die geen probleem, omdat je eerst het alarm weer moet afzetten vooraleer je naar beneden gaat 's morgens, of als je binnenkomt van buiten.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:08   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hier zijn ze ook al eens over de vloer geweest. 80 000 BEF en een GSM was hun deel, een geforceerde achterdeur het onze. De politie vermoedde dat ze een bedwelmend gas hadden gebruikt.

Is dat nu echt zo'n trauma? Ok, je schrikt even, je vloekt eens voor kosten en de opkuis en de week erna slaap je slecht. That's it. 't is tenslotte geen tigerkidnapping of roofmoord
Dus volgens u moeten we dergelijke geneugten van het open grenzen beleid maar als vanzelfsprekend en aanvaardbaar beschouwen.

'k Hoop van harte dat ik het hoor als er eentje ongevraagd binnen wil komen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:10   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik kan u helemaal begrijpen.
Trouwens een wapen in huis is geen oplossing.
Tenminste als ge dat op een wettelijke mannier bewaart.(ongeladen in een kluis.)Inbrekers hebben de onhebbelijke gewoonte hun bezoek niet aan te kondigen of te komen als je niet thuist zijt.
Dan loopt ge nog kans dat uw papens gestolen worden.
'k zou ze niet te eten willen geven welke van onze 1500 leden hun materiaal 's nachts naast hun bed hebben liggen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:12   #19
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor heel veel slachtoffers van een inbraak in hun huis, is het echt een trauma.

Maar ook vanuit het standpunt van de dader, vind ik het zwaar. Ge moet toch echt een lelijk karakter hebben om zo op pad te gaan, een huis uit te kiezen, daar in te breken enz. Ik vind dat van een heel andere orde dan een winkeldiefstal, een laptop uit een auto pikken door de ruit in te slaan ....

Afijn, ieder zijn gedacht, en 't mijne is: veel strenger straffen. Langer zitten, en ook iets meer gevangenisregime ipv club med.

.
Ooit al eens in het woon- en leef gedeelte van een Belgische penitentiaire instelling geweest? Uw vergelijking met club med is populistisch gezever van het laagste allooi.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:17   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dus volgens u moeten we dergelijke geneugten van het open grenzen beleid maar als vanzelfsprekend en aanvaardbaar beschouwen.

'k Hoop van harte dat ik het hoor als er eentje ongevraagd binnen wil komen....
50 jaar geleden, voor het opengrenzenbeleid, werd er ook ingebroken. Inbraak is geen migratiefenomeen.

Zelfs als je kijkt naar recentere cijfers, zal je zien dat het inbraakcijfer in 2000 (voor de toetreding van enkele oostbloklanden tot de EU) hoger ligt dan in 2014
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be