Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
|
Discussietools |
8 oktober 2024, 23:06 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ontspoorde jongeren
Zullen we eens een topic starten over de tsunami van criminele feiten door de losgeslagen, respectloze en oncontroleerbare jongeren van vandaag? Vechtpartijen, mes-delicten, drugsfeiten, ….
En hoe er zou moeten ingegrepen worden? Laten we starten: Leerkracht krijgt rake klappen: https://www.hln.be/hasselt/kijk-sla-...icht~ab2a2d36/
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 oktober 2024 om 23:08. |
8 oktober 2024, 23:08 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
|
Nog een leuke:
14 jarige wordt door 4 minderjarigen in elkaar geslagen: https://www.hln.be/gent/kijk-leerlin...omen~a1ffefec/
8 oktober 2024, 23:10 | #3 |
Minister-President
|
Tot welke leeftijd spreken we over 'jongeren'?
Of hebben we het hier over jongeren, wanneer deze term aldusdanig wordt gebruikt in de berichtgeving?
8 oktober 2024, 23:14 | #4 |
Secretaris-Generaal VN
|
Tot ze meerderjarig zijn en kunnen vervolgd worden als een volwassene?
Neen, niet “jongeren” als in niet-van-hiers maar alle minderjarigen, ook autochtone. Wordt het niet hoogtijd dag er stevig wordt ingegrepen in de dagelijkse vechtpartijen en mesaanvallen?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 oktober 2024 om 23:18. |
8 oktober 2024, 23:17 | #5 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
8 oktober 2024, 23:19 | #6 |
Secretaris-Generaal VN
|
Goed plan maar totaal utopisch in het huidige politieke klimaat.
8 oktober 2024, 23:22 | #7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat als ge met een paar miljoen man in Brussel verschijnt en uw soevereiniteit terug eist, dat wel enig effect zal hebben. Dat is niet utopisch maar heel realistisch. Probleem is dat als VB dat zou organiseren, er geen miljoen man verschijnt en we dus beter partijloos als Belgen gaan. |
|
8 oktober 2024, 23:58 | #8 |
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ik mij ook afvraag, krijgen die ouders ooit een rekening?
Zelfs bij een arm gezin moet je dat doen. Pakkans vergroten, op laten draaien voor alle medische kosten, schadevergoeding van enkele duizenden euro's en een boete. Beloon het slachtoffer, raak de dader hard. Beter ene of twee keer uit nen diepe put laten kruipen dan onschendbaarheidsgevoelens te voeden. De ouders zullen dan vast ook beter letten op die probleemjongeren om de financiele ondergang te voorkomen. Laatst gewijzigd door CUFI : 9 oktober 2024 om 00:02. |
9 oktober 2024, 00:13 | #9 | |
Provinciaal Statenlid
|
ik ben één en al grote voorstander van orde en discipline, maar in dit geval heeft die leerkracht het voor een deel zelf uitgelokt:
Citaat:
|
|
9 oktober 2024, 04:53 | #10 | |
Minister-President
|
'Jongeren' en Influencers
Bron: vrtnws Fragment: Citaat:
Het feit dat socialemediafiguren, die hun brood verdienen door het aanprijzen van producten en diensten, nu ook politieke invloed uitoefenen, is simpelweg verbijsterend. Influencers zijn per definitie prostituees van de marketing: voor het juiste bedrag prijzen ze zonder schroom product X of dienst Y aan als de beste keuze. Hun geloofwaardigheid is direct gekoppeld aan de cijfers op hun bankrekening. En dat zij nu een rol spelen in het politieke bewustzijn van jongeren, doet vragen rijzen over de staat van onze samenleving. Dat liefst 9 op de 10 Vlaamse jongeren politieke posts van influencers tegenkomt, toont hoe diep deze oppervlakkige beïnvloeding is doorgedrongen. Het is ronduit zorgwekkend dat een generatie haar politieke oriëntatie laat afhangen van mensen die eerder hun energie stoppen in gesponsorde posts over tandenbleeksets en dieetshakes, dan in inhoudelijke discussies over beleid en samenleving. De impact hiervan reikt veel verder dan een enkel verkiezingsresultaat. Het betekent dat complexe politieke vraagstukken worden gereduceerd tot catchy soundbites en oppervlakkige statements. Dit leidt niet alleen tot een verarming van het politieke debat, maar ook tot een samenleving waarin populaire meningen belangrijker worden dan goed onderbouwde argumenten. Dat is een hellend vlak waarop democratie snel haar fundamenten verliest.
9 oktober 2024, 07:24 | #11 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Objectief blijven hè Leraar krijgt één klap na dat hij zei : gaat ge me slaan? Sla maar... Ik praat niet goed wat er gebeurde, ik keur het af. Maar in dit geval is er uitlokking. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 9 oktober 2024 om 07:28. |
|
9 oktober 2024, 07:38 | #12 |
Secretaris-Generaal VN
|
Zéér dwaze reactie vanwege die leerkracht.
9 oktober 2024, 08:21 | #13 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dus als iemand zegt dat je mag schieten staat dat verzoek van de burger boven de wet?
Schadevergoeding, boete. Tref de ouders eens financieel om te zien welk effect dit geeft. |
9 oktober 2024, 10:58 | #14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
9 oktober 2024, 11:01 | #15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen crapuul van de reinste soort doet zoiets. In mijn tijd stond de directeur daar na 2 minuten met zijn zweep en sloeg hij op zo een nozem tot die op de stoep lag met de boodschap ga maar en dat we hier nooit meer zien. Dat waren nog eens tijden van gezond verstand Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 oktober 2024 om 11:02. |
|
9 oktober 2024, 11:05 | #16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij gaat er dus vanuit dat bij elke 'probleemjongere' een groot deel van de schuld bij de ouders ligt? Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Ik zeg niet dat de ouders nooit mede schuld kunnen hebben aan de fratsen van hun kinderen maar ik ken ook ouders die alle moeite van de wereld hebben gedaan om hun kind op het rechte pad te houden en daar toch niet in geslaagd zijn. En die mensen, die waarschijnlijk al een hoop ellende achter zich hebben, wil jij nog eens extra gaan straffen voor iets waar ze al jaren iets aan proberen te doen?
9 oktober 2024, 11:08 | #17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En die hemel en aarde wou verzetten om ze (privacy werd even achterwege gelaten) ze in de gaten te kunnen houden. En zo iemand, die zijn eigen kind niet in de hand heeft, pleit er voor om ouders te straffen die.... hun kind niet in de hand hebben. Ge moet het maar durven.
9 oktober 2024, 11:09 | #18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn doel daarvan is dat ze meestal schijt aan ons hebben, maar niet aan hun familie. Dus als je op voorhand weet dat je mama of papa financieel ruïneert, gaat ge geen 2e keer iemand zo hardhandig aanpakken he? Maar ze doen amper iets? Wat als deze feiten toenemen in intensiteit omdat ze tocb met alles wegkomen? Als iemand die zelf regelmatig de wet brak, was mij economisch ruïneren wel succesvol. Ik kan u verzekeren dat ik dat geen derde keer zal doen. En dat die ouders van zo'n crimineel meegestraft worden, is het doel wel waardig. |
|
9 oktober 2024, 11:09 | #19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als die ouders tegen die tijd geen hulp hebben gezocht om hun onopvoedbaar nageslacht toch een plaats in de maatschappij te geven, dan verdienen ze niet beter. *Onder zeer bepaalde voorwaarden kunnen ouders hun van die plicht laten ontslaan, en komt de jongere als 16 jarige "los" van de ouders.
9 oktober 2024, 11:19 | #20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken mensen met een zogenaamd 'onhandelbaar' kind. Die alles geprobeerd hebben om die gast op het rechte pad te krijgen. Maar veelal de deur tegen de neus kregen omdat er 'eerst iets moet gebeuren' vooraleer de overheid ingrijpt. Naar wie moet je als ouder stappen als je vijftienjarige tegen je roept: "Fuck you, ouwe zak" en de deur achter zich dichtslaat? Is het dan die ouders hun schuld als die gast vijf minuten later iemand in mekaar klopt? Hadden die ouders dat kunnen vermijden? Wat hadden ze moeten doen? Naar de politie bellen en zeggen dat hun zoon "Fuck you" tegen hen zei?