Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2006, 20:11   #1
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard Is deze praktijk toegestaan?

Gisteren ben ik even wat reisbureaus gaan bezoeken om een vlucht te boeken om met mijn vriendin naar Thailand te reizen, overigens een Belgisch meisje . Ik heb geen hotel of dergelijke nodig omdat ik er een jaar gewoond heb bij een gastgezin en dus plaats heb om te slapen en mijn weg wel vind.
De dame van het reisbureau laat mij verschillende prijzen zien en op een bepaald moment belt ze naar een maatschappij (weet niet meer welke ) en vraagt of die al prijzen hebben voor vluchten. Blijkbaar hadden ze die al maar daar moet je wel na aankomst twee dagen in een bepaald hotel verblijven. Is dit allemaal wel toegestaan? Valt dat niet onder koppelverkoop?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 20:27   #2
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

nee, want een reisbureau verkoopt reizen (mét hotel). Als die bellen met de maatschappijen hebben die een regeling die voordeliger is (omdat ze geregeld samenwerken, administratie handiger is,....), maar dat gaat uit van vlucht en hotel samen.
Als je alleen een ticket wil, ga je rechtstreeks naar een luchtvaartmaatschappij.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 20:39   #3
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Ik, weet niet voor Thailand, maar voor Cuba ben je verplicht ipv een visum, een toeristenkaart te kopen, waar je ook verplicht, je 2 eerste overnachtingen op moet noteren. Blijkbaar wordt dit helemaal niet gecontroleerd en kan je eender wat opschrijven.
Moest dit voor Thailand ook het geval zijn, kan je eens informeren of het niet mogelijk is gewoon die toeristenkaart te kopen, zonder een hotel te boeken bij dat reisbureau, of kan je als adres, je gastgezin opschrijven. In dat geval moet je waarschijnlijk wel een hele bureaucratische rompslomp doorlopen, maar dat is sowieso als je 'legaal' bij een gastgezin verblijft..

Normaal pakken reisbureaus hun percentage al op de toeristenkaart.

Ze hebben me bij Connenctions hetzelfde proberen te lappen..
Al een geluk dat we er niet onmiddellijk waren op ingegaan, want ook de vlucht kon nog goedkoper dan wat zij beweerden dat het goedkoopste was (van 750 nr 600).
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 20:44   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik, weet niet voor Thailand, maar voor Cuba ben je verplicht ipv een visum, een toeristenkaart te kopen, waar je ook verplicht, je 2 eerste overnachtingen op moet noteren. Blijkbaar wordt dit helemaal niet gecontroleerd en kan je eender wat opschrijven.
Moest dit voor Thailand ook het geval zijn, kan je eens informeren of het niet mogelijk is gewoon die toeristenkaart te kopen, zonder een hotel te boeken bij dat reisbureau, of kan je als adres, je gastgezin opschrijven. In dat geval moet je waarschijnlijk wel een hele bureaucratische rompslomp doorlopen, maar dat is sowieso als je 'legaal' bij een gastgezin verblijft..

Normaal pakken reisbureaus hun percentage al op de toeristenkaart.

Ze hebben me bij Connenctions hetzelfde proberen te lappen..
Al een geluk dat we er niet onmiddellijk waren op ingegaan, want ook de vlucht kon nog goedkoper dan wat zij beweerden dat het goedkoopste was (van 750 nr 600).
Voor thailand moet dat niet, op het vliegtuig moet je wel een papier invullen met je verblijfplaats dacht ik maar dat kan ook gewoon een adres zijn. Ik ga over naar connections morgen om daar eens te kijken, ze vragen 577 euro op hun site. Terwijl bij andere reisbureas 700+ vragen.
Ik vertrouwde het zaakje niet, vandaar deze thread om een beetje voorbereid te zijn.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 20:45   #5
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
nee, want een reisbureau verkoopt reizen (mét hotel). Als die bellen met de maatschappijen hebben die een regeling die voordeliger is (omdat ze geregeld samenwerken, administratie handiger is,....), maar dat gaat uit van vlucht en hotel samen.
Als je alleen een ticket wil, ga je rechtstreeks naar een luchtvaartmaatschappij.
Maar normaal kan je via een reisbureau ook tickets kopen, zo heb ik het altijd toch gedaan.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 10:00   #6
dereien
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 536
Standaard

Koppel klaagt gebrekkige info Electrabel aan
Accumulatoren voor verwarming laden overdag in plaats van 's nachts

Klemskerke

- De overschakeling op 1 januari naar het nachttarief gedurende het hele weekend zou voor de meeste mensen een verlaging van de energiefactuur tot gevolg moeten hebben. Dat er één en ander kan mislopen, hebben Henk en Machteld Rondelez ondervonden.
Elf jaar geleden kozen Machteld en Henk Rondelez-Hendrickx uit de Berkenlaan in Klemskerke voor een systeem van accumulatoren om hun woning te verwarmen. ,,'s Nachts laden die op aan het goedkopere nachttarief en overdag geven ze hun warmte af. Al die tijd hadden we geen problemen'', vertellen ze.

Begin dit jaar besliste de overheid dat het nachttarief ook gedurende het hele weekend geldig is. ,,In ons huis hebben we drie meters. Eén voor het dag- en nachttarief en een derde speciaal voor de accumulatoren. Toevallig passeerde ik bij de meters terwijl mijn was draaide. Ik herinnerde mij die overschakeling en wilde eens nagaan of inderdaad het nachttarief geldig was. Geen probleem wat dat betreft, maar ik zag wel dat mijn meter van de accumulatoren overdag draaide'', zegt Machteld.

De technicus van Eandis die er werd bijgeroepen, stelde dat het probleem bekend was bij de netwerkbeheerder. ,,Die man was zelfs verwonderd dat het nog niet opgelost was. Blijkbaar waren er nog mensen met ons probleem. Omdat we weten dat ook onze buren met dit systeem hun woning verwarmen, hebben we hen meteen verwittigd. Nog een geluk dat het de voorbije weekends niet al te koud was. De verwarming van ons huis zou ons serieus wat meer gekost hebben'', klagen ze aan.

Het koppel vindt het niet kunnen dat ze door de energieleverancier of de netwerkbeheerder niet op de hoogte werden gesteld van de mogelijke gevolgen van de omschakeling. ,,We krijgen voortdurend brieven met allerhande aanbiedingen en promoties. Als het is om te betalen, dan weten die maatschappijen ons meteen te vinden. Maar wat correcte informatie aan de klanten betreft, laat hun dienstverlening toch ernstig te wensen over.''

Het echtpaar uit Klemskerke raadt iedereen aan om het volgende weekend zelf de meter van hun accumulatoren na te kijken.
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be