Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2016, 12:17   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard Nieuwe maatregel omtrent pensioenen

Op de site van de Morgen (http://www.demorgen.be/politiek/deze...adar-baeb4aad/)lees ik over de maatregelen in de nieuwe begroting :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
De meest opvallende maatregel daarbij is nog dat wie een langere tijd werkloos is geweest of met brugpensioen is, een lagere pensioenuitkering zal overhouden."
Dit beangstigt mij.
Zelf ben ik bereid om te werken tot aan de pensioenleeftijd.
Ik ben momenteel aan het werk, maar ben wel 47.
Wie garandeert dat ik binnen 5 jaar nog werk heb?
En als ik zonder werk kom te zitten, welke kans heb ik dan om nog aan een job te geraken, ook al solliciteer ik voldoende?
Ik hoorde een aantal weken geleden immers dat 45+'ers door werkgevers geweerd worden, want "te oud".

Als dat effectief de mentaliteit is, word je onterecht meerdere keren gepakt.
  • Je voelt je slecht omdat je geen job gegund wordt.
  • De maatschappij ziet u als een luierik.
  • Je rijdt dagelijks rond tot ver in het land om toch maar een job te vinden.
    Dat kost u heel wat aan brandstof, de toekomstige kilometerheffing, enz.
  • Uiteindelijk kom je na jaren in een pensioen terecht dat verlaagd is, als straf voor het feit dat je niet gewerkt hebt.

Ik ben er 100% voorstander van dat mensen hun steentje bijdragen, en niet uit gemak 5 jaar of meer op voorhand stoppen.
Maar ik vraag mij af of we daar de kans gaan toe krijgen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 oktober 2016 om 12:21.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 12:26   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Op de site van de Morgen (http://www.demorgen.be/politiek/deze...adar-baeb4aad/)lees ik over de maatregelen in de nieuwe begroting :

Dit beangstigt mij.
Zelf ben ik bereid om te werken tot aan de pensioenleeftijd.
Ik ben momenteel aan het werk, maar ben wel 47.
Wie garandeert dat ik binnen 5 jaar nog werk heb?
En als ik zonder werk kom te zitten, welke kans heb ik dan om nog aan een job te geraken, ook al solliciteer ik voldoende?
Ik hoorde een aantal weken geleden immers dat 45+'ers door werkgevers geweerd worden, want "te oud".

Als dat effectief de mentaliteit is, word je onterecht meerdere keren gepakt.
  • Je voelt je slecht omdat je geen job gegund wordt.
  • De maatschappij ziet u als een luierik.
  • Je rijdt dagelijks rond tot ver in het land om toch maar een job te vinden.
    Dat kost u heel wat aan brandstof, de toekomstige kilometerheffing, enz.
  • Uiteindelijk kom je na jaren in een pensioen terecht dat verlaagd is, als straf voor het feit dat je niet gewerkt hebt.

Ik ben er 100% voorstander van dat mensen hun steentje bijdragen, en niet uit gemak 5 jaar of meer op voorhand stoppen.
Maar ik vraag mij af of we daar de kans gaan toe krijgen.
Behalve voor mensen die hun job verliezen door een herstructurering.
De mensen van Ford betalen bv nog steeds SZ
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 12:34   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Op de site van de Morgen (http://www.demorgen.be/politiek/deze...adar-baeb4aad/)lees ik over de maatregelen in de nieuwe begroting :

Dit beangstigt mij.
Zelf ben ik bereid om te werken tot aan de pensioenleeftijd.
Ik ben momenteel aan het werk, maar ben wel 47.
Wie garandeert dat ik binnen 5 jaar nog werk heb?
En als ik zonder werk kom te zitten, welke kans heb ik dan om nog aan een job te geraken, ook al solliciteer ik voldoende?
Ik hoorde een aantal weken geleden immers dat 45+'ers door werkgevers geweerd worden, want "te oud".

Als dat effectief de mentaliteit is, word je onterecht meerdere keren gepakt.
  • Je voelt je slecht omdat je geen job gegund wordt.
  • De maatschappij ziet u als een luierik.
  • Je rijdt dagelijks rond tot ver in het land om toch maar een job te vinden.
    Dat kost u heel wat aan brandstof, de toekomstige kilometerheffing, enz.
  • Uiteindelijk kom je na jaren in een pensioen terecht dat verlaagd is, als straf voor het feit dat je niet gewerkt hebt.

Ik ben er 100% voorstander van dat mensen hun steentje bijdragen, en niet uit gemak 5 jaar of meer op voorhand stoppen.
Maar ik vraag mij af of we daar de kans gaan toe krijgen.
Begin je eindelijk door te krijgen dat alle statistieken en werklozen gemanipuleerd worden tot en met?

2 jaar geleden geloofden mensen niet dat ze werkloos konden worden en dan dubbel de pineut werden. Eenmaal omdat ze werkloos werden en dan omdat ze te oud zijn.

Wij danken "onze" politici voor dit "warme" Vlaanderen en België.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 12:55   #4
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Begin je eindelijk door te krijgen dat alle statistieken en werklozen gemanipuleerd worden tot en met?
Het manipuleren van statistieken vind ik maar het minste, cijfertjes op een papiertje.
Het is wat er schuilgaat achter de cijfers dat erg kan zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:07   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.328
Standaard

Het is inderdaad de discrepantie tussen het beleidsdiscours ("om de pensioenen betaalbaar te houden moeten we allemaal langer werken") en de realiteit op de arbeidsmarkt (45 plussers worden amper aangeworven). Dus als je de pech hebt op latere leeftijd je werk te verliezen, ben je door de pensioenmaatregelen nog meer gezien dan al het geval was.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:07   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.204
Standaard

We kunnen natuurlijk op de sossen stemmen en wachten op een Grieks scenario.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2016 om 13:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:09   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het manipuleren van statistieken vind ik maar het minste, cijfertjes op een papiertje.
Het is wat er schuilgaat achter de cijfers dat erg kan zijn.
Voor politici tellen die statistieken en cijfers, jij bent voor hun ook maar een cijfer (rijksregister nr).

Alleen als je tot het elite clubje behoort kennen ze je naam.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:15   #8
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We kunnen natuurlijk op de sossen stemmen en wachten op een Grieks scenario.
Je zou op zijn minst een economisch beleid kunnen voeren dat werk creëert in plaats van met een bezuinigingsbeleid elke economische groei te fnuiken. Investeren in plaats van als een bezetene saneren.

De vele miljoenen die ze in de Arco-put gaan gooien zou men beter besteden aan maatregelen die groei bevorderen en werk creëren.

Laatst gewijzigd door dalibor : 16 oktober 2016 om 13:16.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 13:16   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.204
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is inderdaad de discrepantie tussen het beleidsdiscours ("om de pensioenen betaalbaar te houden moeten we allemaal langer werken") en de realiteit op de arbeidsmarkt (45 plussers worden amper aangeworven). Dus als je de pech hebt op latere leeftijd je werk te verliezen, ben je door de pensioenmaatregelen nog meer gezien dan al het geval was.
Ik heb nog altijd de hoop (ben, er zelf een voorbeeld van-,als 50-plusser veranderd van job) dat de verandering eigenlijk bezig is.Inderdaad,het is onwaarschijnlijk dat 45+-ers bij de para-commandos en in produktie-jobs aangeworven worden.

Dat was 50 jaar geleden niet zo,en tegenwoordig al zeker niet.

De vraag is,wat heb je in je rugzakje gestopt gedurende al die jaren dat je de kans had om daar dingen in te stoppen.(nee,niet "de overheid",JIJZELF!)

Gans uw leven in een back-office jobke bij de ING onledig geweest,of autos samengeschroefd,en NOOIT eens initiatief genomen en gezegd,kijk,DAT gedoe heb ik nu wel gehad,eens iets anders?

tsja...

Voor een werkgever is dat identiek als een van die zovele jongeren die er niet eens in slagen een minimum-diploma uit het middelbaar voor te leggen.Als je DAT al niet kon of wilde,wat zou je dan in een betalende organisatie komen doen?

Voor "niet-flexibelen" wordt het inderdaad steeds zwaarder!

Laatst gewijzigd door kelt : 16 oktober 2016 om 13:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 14:01   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je zou op zijn minst een economisch beleid kunnen voeren dat werk creëert in plaats van met een bezuinigingsbeleid elke economische groei te fnuiken.
Indien U wenst dat de sociale zekerheid IN AFGESLANKTE VORM!! blijft bestaan zult U ze alternatief moeten financieren (0% uit arbeid!).
Indien U wil dat mensen massaal werken moet U elke vorm van arbeid legaliseren (ook zwartwerk) en geen enkele belasting op arbeid heffen.
Dat arbeid de sleutel is tot welstand is een leugen.
Indien de 50+ers van nu hun welstand enkel uit arbeid hadden moeten vergaren dan waren ze nu straatarm.(dus geen recht op erven, geen recht op uitkeringen zoals kindergeld, economische en andere werkloosheid, geen recht op vervroegd- of brugpensioen, geen recht op schenkingen, geen recht op ontslagpremies, ... MAAR ENKEL RECHT OP INKOMSTEN OP OFFICIELE ARBEID (geen zwart))
De welstand die de Belgen hebben opgebouwd is gebeurd met collectief geleend geld. U kunt dat terugvinden in de staatsschuld en bij de impliciete schulden oa de "uitgestelde lonen". 1 uitgesteld loon is het equivalent van 600.000 Euro. Denkt U echt dat je dat kan genereren met werken of met werken UIT TE STELLEN?
Zij die dat beweren zitten aan de ontvangende kant, aan de uier, en maken de mensen die hen moeten onderhouden dit wijs.
Daarom geven zij de schuld aan het individu : de werkloze heeft schuld aan zijn werkloosheid en de schuld ligt niet aan gebrek aan werkgelegenheid.
Indien zij de waarheid moeten zeggen dan implodeert hun uierhangersysteem!

Laatst gewijzigd door demonen : 16 oktober 2016 om 14:16.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 17:03   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
Standaard

Wie werkloos was gedurende een zekere periode, had al lang daarvan een negatief gevolg voor zijn pensioen.

Wat nu nieuw is, is dat ook de bruto-uitzuigers van brugpensioenen een klap krijgen. Terecht natuurlijk.
Toch kunnen ze het negatief effect zelf uitvlakken: hun troeven uitspelen en werk vinden.
Misschien moeten ze dan tevreden zijn met een iets lager loon (en geen nieuwe auto aan supervoordelige voorwaarden zoals in autofabrieken ...), maar als ze echt goed zijn, kunnen ze mogelijks ook een hoger loon bedingen ...

Maar we weten het: bijna evenveel krijgen als toen je werkte, en met dat brugpensioen 7 maanden per jaar naar Benidorm trekken ... dat lonkt ! Ik ben er enkele jaren terug eens gepasseerd: het stikt daar van die bruto-uitzuigers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 oktober 2016 om 17:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 18:21   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Face it lieve mensen: de centen zijn op en de schulden rijzen ondanks de asociale maatregelen van deze regering de pan uit. Het is voorgoed afgelopen met de sociale zekerheid zoals we die menen te danken te hebben aan de rooien. Nu moet Belgique gered worden. En dat is niet langer mogelijk op de oude, vertrouwde manier.
Vandaag eten we gebakken peren. Morgen zijn er misschien rauwe rapen. Met of zonder de rooien.

Het heilige Europa mort om de hoge Belgische staatsschuld. Europa staat zélf onder druk dankzij de toestroom van vluchtelingen en de onwil van een aantal EU-landen die wel solidariteit van de EU eisen maar die zélf van geen solidariteit willen weten.

Een goede raad aan al wie de mogelijkheid heeft om Europa achter zich te laten. Bedenk jullie niet langer en zoek elders een nieuw leven.

Tobback beloofde 30 jaar geleden al om voor "ons" pensioen te zorgen. Daarna kregen we bijna een kwart eeuw onafgebroken rode ministers van pensioenen. Onder paars werden er pensioenfondsen opgesouperd om de begroting te doen kloppen. Vandaag moeten die pensioenen echter betaald worden uit een hopeloos lege staatskas.
Vande Lanotte bedotte de boel met een zilverfonds dat geld kostte ipv in het laadje te brengen.
Dardenne zoop zich onbezorgd dood als minister van pensioenen.

De politiek heeft het al zo lang hangende probleem met de pensioenen, en met de sociale zekerheid in het algemeen, al drie decennia voor zich uit geschoven.
Laurette retteketet kan nog roepen tot ze een ons weegt dat er niet aan de sociale zekerheid geraakt mag worden, zij zal niet één eurocent uit eigen zak bijdragen om ze te redden.

Het is hopeloos te laat. Alle moeite die vandaag gedaan wordt om te redden wat er te redden valt is boter aan de galg. Simpelweg omdat de centen op zijn en er uit electoraal belang véél telang gewacht werd om onpopulaire maar broodnodige maatregelen te nemen.

Wie niet uit Europa weggeraakt kan zich beter beginnen voor te bereiden op een Grieks scenario. Met dit verschil dat ook de EU geldproblemen kent. Belgique zal dus niet op Griekse wijze "geholpen" kunnen worden.

Haal jullie spaarcentjes van de bank want die brengen, ook dankzij de heilige EU, allang geen zak meer op. Spring er zuinig mee om en probeer er zo lang mogelijk mee toe te komen want veel hulp uit de Belgische staatskas zullen jullie in geen j�*ren meer hoeven te verwachten. Ook niet met een rooie regering.
Op=op. Onherroepelijk.
Na de stakingen volgen de opstanden, maar daar wordt de staatskas alleen maar leger van ipv voller.
Wat onderweg is hebben zelfs de oudsten onder ons nooit eerder meegemaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 18:29   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Op de site van de Morgen (http://www.demorgen.be/politiek/deze...adar-baeb4aad/)lees ik over de maatregelen in de nieuwe begroting :

Dit beangstigt mij.
Zelf ben ik bereid om te werken tot aan de pensioenleeftijd.
Ik ben momenteel aan het werk, maar ben wel 47.
Wie garandeert dat ik binnen 5 jaar nog werk heb?
En als ik zonder werk kom te zitten, welke kans heb ik dan om nog aan een job te geraken, ook al solliciteer ik voldoende?
Ik hoorde een aantal weken geleden immers dat 45+'ers door werkgevers geweerd worden, want "te oud".

Als dat effectief de mentaliteit is, word je onterecht meerdere keren gepakt.
  • Je voelt je slecht omdat je geen job gegund wordt.
  • De maatschappij ziet u als een luierik.
  • Je rijdt dagelijks rond tot ver in het land om toch maar een job te vinden.
    Dat kost u heel wat aan brandstof, de toekomstige kilometerheffing, enz.
  • Uiteindelijk kom je na jaren in een pensioen terecht dat verlaagd is, als straf voor het feit dat je niet gewerkt hebt.

Ik ben er 100% voorstander van dat mensen hun steentje bijdragen, en niet uit gemak 5 jaar of meer op voorhand stoppen.
Maar ik vraag mij af of we daar de kans gaan toe krijgen.
Het is nochtans voor deze regering onder leiding van de hardvochtige N-VA héél simpel :

Wie gepluimd wordt tijdens zijn actieve carrière wordt gepluimd op het einde van zijn/haar leven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 18:44   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Maar we weten het: bijna evenveel krijgen als toen je werkte, en met dat brugpensioen 7 maanden per jaar naar Benidorm trekken ... dat lonkt ! Ik ben er enkele jaren terug eens gepasseerd: het stikt daar van die bruto-uitzuigers.
Veel weet jij zo te zien toch niet over de "bruto uitzuigers" in Benidorm. Dat zijn meestal gepensioneerden die op hun energierekening in het kille Belgique proberen te besparen. De mensen die in Spanje iets kunnen huren op kopen hebben in de regel gewerkt voor hun pensioen. De Benidormbastards zijn stuk voor stuk mensen op leeftijd. Ze hebben vaak hun eigendom in Belgique geruild voor een goedkopere woning in Spanje. Met wat ze overhouden vullen ze hun pensioen aan.

De huizenmarkt is ingestort in Spanje, en heeft zich nog altijd niet hersteld. De slachtoffers zijn de mensen die al j�*renlang de bui hebben zien aankomen wegens de torenhoge werkloosheid in eigen land, maar die niet bij machte waren om er zich tegen te wapenen. Hun betere huizen zijn in handen van ''bruto-uitzuigers" van "vreemdelingen". Hoe lang dat goed zal gaan is de vraag. En Spanje staat hoe dan ook al eeuwen bekend om zijn getraliede vensters.

Jij kan je afreageren zoveel je wil op de "bruto-uitzuigers", maar ik garandeer je dat vluchten niet meer kan binnen Europa. Alleen superrijken zoals "da joenk" en De Gucht hebben nog een toekomst binnen de EU-constructie. Zij zitten niet toevallig aan de bron.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 18:45   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is nochtans voor deze regering onder leiding van de hardvochtige N-VA héél simpel :

Wie gepluimd wordt tijdens zijn actieve carrière wordt gepluimd op het einde van zijn/haar leven.
Deze regering staat onder leiding van premier Michel, een Franstalige liberaal.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 18:46   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze regering staat onder leiding van premier Michel, een Franstalige liberaal.
Dat is maar een stroman. Dat weet jij ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 19:54   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is maar een stroman. Dat weet jij ook.

Gelieve niet in mijn plaats te weten.
Ik ben daar beter toe in staan in staat dan een niet al te snuggere trol.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 20:31   #18
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De vraag is,wat heb je in je rugzakje gestopt gedurende al die jaren dat je de kans had om daar dingen in te stoppen.(nee,niet "de overheid",JIJZELF!)

Gans uw leven in een back-office jobke bij de ING onledig geweest,of autos samengeschroefd,en NOOIT eens initiatief genomen en gezegd,kijk,DAT gedoe heb ik nu wel gehad,eens iets anders?
Kijk, kijk, kijk, het is altijd de schuld van het slachtoffer blijkbaar.
Eventjes een reality check.
Als hoogopgeleide krijg je geen opleidingschecques meer ("da's toch maar hobby"), privé opleidingen op eigen kosten in IT bijv. zijn peperduur.
VDAB gaat ook niet sponsoren als je niet werkloos bent, en als je wel werkloos bent komen weinig opleidingen in aanmerking wegens te duur.
En de werkgever?
Die geeft liefst opleidingen die precies aansluiten bij uw werk, en waar je heel vaak buiten het bedrijf waar je werkt niets mee kunt doen.

Ik ben 47, werk in IT, een jaar of 6 geleden werd ik werkloos, en heb nadien weer werk gevonden.
Mijn werk is zeer gespecialiseerd, programmeren, maar vooral in een eigen taal, die voor hun product gemaakt is.
Opleiding is er zelden, en als die er is gaat het bijna altijd over dat ene product, die enkel zij en hun klanten gebruiken.
De werkgever kan zich dus perfect verschuilen achter het excuus dat hij opleiding gegeven heeft.
Vergelijk het met de Opel arbeider, die perfect geschoold werd om exact die job te doen aan die ene lopende band, en bij jobverlies is hij helemaal niets met die kennis.
Maar ja, het zal wel de schuld van die arbeider zijn, van die hooggeschoolde, enz.
Blijkbaar zijn sommigen alleen in staat om problemen te ontkennen en de schuld op een ander te schuiven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 oktober 2016 om 20:34.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 20:46   #19
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie werkloos was gedurende een zekere periode, had al lang daarvan een negatief gevolg voor zijn pensioen.
Als iemand echt moeite doet om te solliciteren, daar een dossier van bijhoudt (bijv. 4 keer per week), cursussen te volgen, enz. en ondanks dat alles niet aangenomen wordt, vind ik niet dat dergelijke personen gestraft moeten worden, omwille van de onwil van een werkgever, die liever een 30 jarige aanneemt.
Als iemand daarentegen wacht tot de VDAB hem eens uitnodigt voor een job, en voor de rest geen initiatieven neemt, is dat een andere zaak.
Maar nu krijgt dus iemand die geen werk kan bekomen, de schuld van de weigering op zich, en dat voor de rest van zijn leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat nu nieuw is, is dat ook de bruto-uitzuigers van brugpensioenen een klap krijgen. Terecht natuurlijk.
Toch kunnen ze het negatief effect zelf uitvlakken: hun troeven uitspelen en werk vinden.
Vraag is waar die troeven nog vandaan moeten komen.
Eens van de schoolbanken is het moeilijk om nog opleiding op niveau te krijgen.
Cursussen IT zijn peperduur, en als je al werk hebt als hooggeschoolde, moet je ook al niet op opleidingscheques rekenen.
Taalcursussen worden als niet nodig gezien ("hobby"), maar als je gaat solliciteren zullen ze je inprenten dat taalkennis heel belangrijk is...
Een werkgever kan je een opleiding geven die helemaal op het product gericht is dat hij verkoopt, en toch voldoet hij aan de eisen, hij heeft opleiding gegeven.
Een opleiding waar je, als je ooit ontslagen wordt, niets mee bent.
Een aantal jaar bij een werkgever, en je kennis is gedateerd.
Tenzij jij die peperdure cursussen allemaal uit eigen zak gaat betalen.
En dan ga je misschien nog te horen krijgen dat je te oud bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar we weten het: bijna evenveel krijgen als toen je werkte, en met dat brugpensioen 7 maanden per jaar naar Benidorm trekken ... dat lonkt ! Ik ben er enkele jaren terug eens gepasseerd: het stikt daar van die bruto-uitzuigers.
.
Ten eerste, die uitzuigers worden niet gepakt, het wordt enkel minder aantrekkelijk voor de "nieuwe oudjes".
Ten tweede, stel ik ben 50 en ik word ontslagen.
Ik ga solliciteren en krijg geen antwoord, of een antwoord "u bent te oud".
Je blijft het proberen, maar het lukt niet.
En wat dan?
Laag pensioentje?
Wel, dan zal ik blij zijn dat het leven in Portugal veel goedkoper is dan hier en ik voortreffelijk Portugees spreek, en verhuis ik misschien gewoon naar daar.
Mijn pensioen stijgt er dan niet mee, maar met dezelfde euro's kan ik er toch veel meer mee kopen.

Maar euh, als "De schoofzak" effectief woordvoerder van N-VA is, dan weet ik wel voor welke partij ik de volgende keer niet meer moet stemmen.
Ik ben heel hard tegen profiteurs, maar goedkeuren dat iemand die vanuit werkgevers zijde geen kans krijgt, dan nog een tweede keer moet gestraft worden, dat is voor mij de druppel.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2016, 20:46   #20
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie werkloos was gedurende een zekere periode, had al lang daarvan een negatief gevolg voor zijn pensioen.
Als iemand echt moeite doet om te solliciteren, daar een dossier van bijhoudt (bijv. 4 keer per week), cursussen te volgen, enz. en ondanks dat alles niet aangenomen wordt, vind ik niet dat dergelijke personen gestraft moeten worden, omwille van de onwil van een werkgever, die liever een 30 jarige aanneemt.
Als iemand daarentegen wacht tot de VDAB hem eens uitnodigt voor een job, en voor de rest geen initiatieven neemt, is dat een andere zaak.
Maar nu krijgt dus iemand die geen werk kan bekomen, de schuld van de weigering op zich, en dat voor de rest van zijn leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat nu nieuw is, is dat ook de bruto-uitzuigers van brugpensioenen een klap krijgen. Terecht natuurlijk.
Toch kunnen ze het negatief effect zelf uitvlakken: hun troeven uitspelen en werk vinden.
Vraag is waar die troeven nog vandaan moeten komen.
Eens van de schoolbanken is het moeilijk om nog opleiding op niveau te krijgen.
Cursussen IT zijn peperduur, en als je al werk hebt als hooggeschoolde, moet je ook al niet op opleidingscheques rekenen.
Taalcursussen worden als niet nodig gezien ("hobby"), maar als je gaat solliciteren zullen ze je inprenten dat taalkennis heel belangrijk is...
Een werkgever kan je een opleiding geven die helemaal op het product gericht is dat hij verkoopt, en toch voldoet hij aan de eisen, hij heeft opleiding gegeven.
Een opleiding waar je, als je ooit ontslagen wordt, niets mee bent.
Een aantal jaar bij een werkgever, en je kennis is gedateerd.
Tenzij jij die peperdure cursussen allemaal uit eigen zak gaat betalen.
Maar potentiële volgende werkgevers zullen vinden dat jij de kennis die zij nodig hebben al maar moet hebben, vragen als "En hoe houdt u uw kennis op peil?" zijn schering en inslag bij sollicitaties in de IT.
En als je dan toch die kennis hebt, dan ga je misschien nog te horen krijgen dat je te oud bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar we weten het: bijna evenveel krijgen als toen je werkte, en met dat brugpensioen 7 maanden per jaar naar Benidorm trekken ... dat lonkt ! Ik ben er enkele jaren terug eens gepasseerd: het stikt daar van die bruto-uitzuigers.
.
Ten eerste, die uitzuigers worden niet gepakt, het wordt enkel minder aantrekkelijk voor de "nieuwe oudjes".
Ten tweede, stel ik ben 50 en ik word ontslagen.
Ik ga solliciteren en krijg geen antwoord, of een antwoord "u bent te oud".
Je blijft het proberen, maar het lukt niet.
En wat dan?
Laag pensioentje?
Wel, dan zal ik blij zijn dat het leven in Portugal veel goedkoper is dan hier en ik voortreffelijk Portugees spreek, en verhuis ik misschien gewoon naar daar.
Mijn pensioen stijgt er dan niet mee, maar met dezelfde euro's kan ik er toch veel meer mee kopen.

Maar euh, als "De schoofzak" effectief woordvoerder van N-VA is, dan weet ik wel voor welke partij ik de volgende keer niet meer moet stemmen.
Ik ben heel hard tegen profiteurs, maar goedkeuren dat iemand die vanuit werkgevers zijde geen kans krijgt, dan nog een tweede keer moet gestraft worden, dat is voor mij de druppel.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 oktober 2016 om 20:49.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be