![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u nog rechts stemmen als Vlaanderen onafhankelijk was? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
59 | 55,66% |
Nee, ik zou linkser/minder rechts stemmen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,43% |
Ik stem niet rechts |
![]() ![]() ![]() |
21 | 19,81% |
Ik stem niet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,43% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,66% |
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige NVA'ers die ik ken, heb ik wel eens horen zeggen dat ze linkser zouden stemmen moest de Vlaamse onafhankelijkheid bereikt zijn. Mijn vraag is dan ook of dit voor u ook opgaat (er vanuitgaande dat u rechts, nationalistisch stemt uiteraard.)
Zie poll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() In elk geval zou er niet meer op nationalistische partijen gestemd moeten worden omdat hen doel dan bereikt is en ze geen reden van bestaan meer hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ja ok maar het kan nog steeds zijn dat nationalisme aanwezig is als het op cultuur-, immigratie- en buitenlands beleid aankomt. En verder is de NVA bijv. ook meer dan een nationalistische partij. Wie er op stemt, steunt meer mee dan alleen die eis voor meer Vlaamse autonomie. (Alé, mij lijkt dat toch zo.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() autonomiestreven leidt nu absoluut mijn kiesgedrag, wanneer Vlaanderen onafhankelijk gaat zijn, zal dit uiteraard stoppen ... op dat moment zal ik mij een keuze veroorloven tussen klassiek blauw, rood of rooms, wellicht afhankelijk van de persoonlijkheden in de leiding van die partijen op dat moment.
maar als één van die partijen nu te lang dat autonomiestreven bekampt, zal de kans natuurlijk afnemen dat het die bepaalde partij zal kunnen worden, enige rancune zal mij dan niet vreemd zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() het wordt een klein gezellig nazi-staatje.
leuk hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk zou bij een vrij vlaanderen het politieke landschap grondig hervormd worden. DAn zou ik op zoek gaan naar een economisch liberale partij, ergens centrum tot licht rechts denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het liedje van 'rechts' klinkt imo krak hetzelfde.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach, uiteindelijk is het hetzelfde, hoor. 'De overheid moet heel veel doen.' Same ballgame. Die 'essentiele' verschillen die er zouden zijn in een partijprogramma, gaan het echt niet maken, in realiteit, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Nationalisme hoeft niet noodzakelijk rechts te zijn. Het streven naar autonomie voor Baskenland door Batasuna is een linksnationalistische strekking. Veel zal uiteraard afhangen van de houding van de centrum-linkse partijen in Vlaanderen bij een streven naar autonomie. Persoonlijk zou ik liever zien dat de meer linkse strekkingen ook achter een Vlaamse onafhankelijkheid staan zodat dit geen exclusieve rechtse aangelegenheid meer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik mag momenteel nog niet gaan stemmen, maar moest dat wel kunnen dan zou dat voor LDD zijn (heel misschien VB). Ik voel me wel niet geroepen om na de (onoverkomelijke) onafhankelijkheid van Vlaanderen van mening te veranderen. Ik heb namelijk graag veiligheid en gezag. 2 dingen die enkel door rechtse partijen kunnen gerealiseerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Wanneer rechts wil zeggen minder overheidsbemoeinis en minder regelneverij, dan zeg ik ja.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas betekent dat niét.
Dat is 'liberaal'.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Ik zou blijven LDD stemmen aangezien dit de meeste liberale partij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |