Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2007, 09:42   #1
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard Oops, I did it again...

Oops, I did it again...

Over deze regering is het laatste woord nog niet gezegd, zoveel is zeker, maar wat onze minister van Buitenlandse Zaken zegt, is wel een waarheid als een koe, die sommige politieke kopstukken doet schuimbekken van ergernis.

De grootste prestatie is dat ze er na zes maanden in geslaagd zijn het land te blokkeren.

Hiermee zegt De Gucht wat vele, zoniet de meeste, Belgen dachten. Leterme heeft ons, met de hulp van zijn Waals spiegelbeeld Milquet, in een crisis gestort die binnenlands economische problemen, en buitenlands schaamrode wangetjes teweeg heeft gebracht. Want het is waar, Verhofstadt heeft een nieuwe regering gevormd die niet echt ’a thing of beauty’ genoemd kan worden. Maar wat hij wel bewijst, is dat hij weet hoe hij uit een onmogelijke situatie kan geraken. Terwijl Leterme zich in zo’n situatie alleen maar kwaad maakt en roept dat het de schuld van de anderen is. Niemand kan tegenspreken dat er na de formatieovername door Verhofstadt wel degelijk een regering op poten staat, we ons buitenlands imago hebben kunnen redden, en dat Verhofstadt géén zondebokken heeft gezocht.
Het klopt eveneens dat voor Leterme de schuld overal behalve in eigen boezem te zoeken is, vooral in de franstalige boezems.

De belangrijkste mening die De Gucht echter poneert, is niet het nagetrap naar de voorbije crisis, echter, hij stelt zich een vraag die het overgrote merendeel van onze landgenoten zich stellen:

Maar of België inherent een grote staatshervorming nodig heeft? Zou men dan al eens willen beginnen met mij uit te leggen hoe die er juist moet uitzien?

Wat kan op deze vraag uit Belgischgezind oogpunt meer geantwoord worden als: QED: Quod Erat Demonstrandum.

Laatst gewijzigd door Nello : 30 december 2007 om 09:43.
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 10:00   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

dus die 5 Vlaamse resoluties dat zijn partij heeft mee goedgekeurd, dat was maar om te lachen allé.
Oud 30 december 2007, 10:01   #3
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus die 5 Vlaamse resoluties dat zijn partij heeft mee goedgekeurd, dat was maar om te lachen allé.
euh, wat heeft dit te maken met wat ik schrijf?
Oud 30 december 2007, 10:04   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
euh, wat heeft dit te maken met wat ik schrijf?
alles, die 5 resoluties, dat gaat over een grote staatshervorming, ze hebben allemaal beloofd dat ze bij de volgende federale verkiezingen deze 5 resoluties op tafel zouden leggen.

dus als hij wilt weten waarom er een grote staatshervorming moet komen, dat hij het eens aan zijn eigen onderhandelaars gaat vragen.
Oud 30 december 2007, 10:16   #5
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
Oops, I did it again...

Over deze regering is het laatste woord nog niet gezegd, zoveel is zeker, maar wat onze minister van Buitenlandse Zaken zegt, is wel een waarheid als een koe, die sommige politieke kopstukken doet schuimbekken van ergernis.

De grootste prestatie is dat ze er na zes maanden in geslaagd zijn het land te blokkeren.

Hiermee zegt De Gucht wat vele, zoniet de meeste, Belgen dachten. Leterme heeft ons, met de hulp van zijn Waals spiegelbeeld Milquet, in een crisis gestort die binnenlands economische problemen, en buitenlands schaamrode wangetjes teweeg heeft gebracht. Want het is waar, Verhofstadt heeft een nieuwe regering gevormd die niet echt ’a thing of beauty’ genoemd kan worden. Maar wat hij wel bewijst, is dat hij weet hoe hij uit een onmogelijke situatie kan geraken. Terwijl Leterme zich in zo’n situatie alleen maar kwaad maakt en roept dat het de schuld van de anderen is. Niemand kan tegenspreken dat er na de formatieovername door Verhofstadt wel degelijk een regering op poten staat, we ons buitenlands imago hebben kunnen redden, en dat Verhofstadt géén zondebokken heeft gezocht.
Het klopt eveneens dat voor Leterme de schuld overal behalve in eigen boezem te zoeken is, vooral in de franstalige boezems.

De belangrijkste mening die De Gucht echter poneert, is niet het nagetrap naar de voorbije crisis, echter, hij stelt zich een vraag die het overgrote merendeel van onze landgenoten zich stellen:

Maar of België inherent een grote staatshervorming nodig heeft? Zou men dan al eens willen beginnen met mij uit te leggen hoe die er juist moet uitzien?

Wat kan op deze vraag uit Belgischgezind oogpunt meer geantwoord worden als: QED: Quod Erat Demonstrandum.
Wie zegt dat de crisis voorbij is?

Wie kan me uitleggen waarom Belgie nodig is?
Waarom kunnen 2 volken niet beter in 2 staten leven?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 10:47   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Belgen.

Die blijven de leugen zolang herhalen totdat ze zezelf geloven.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 10:50   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hup, I amsterdam wil spectakel..
kss, kss, kss.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 11:01   #8
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Waarom breekt diezelfde De Gucht in de media dan zijn eigen regering af waar partijgenoot Verhofstadt dan nog de leider van is? Is dat om de 'schaamrode wangetjes' in het buitenland nog wat meer in de verf te zetten, om constructief mee te werken aan het behoud van zijn België?

Denk je dat hij zelf nog goed weet wat hij doet? Het is hier al geschreven, denk je dat ze in Nederland zijn verhaal over de Siamese tweeling ernstig nemen, laat staan begrijpen?

Neen, ik luister graag naar wat hij zegt en schrijft, maar je moet het wel allemaal eerst ff door het filter van de realiteit halen om aan de werkelijkheid te komen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 11:38   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het Vlaamse niveau, dat is minderwaardig hé, voor die dikkenekkenpartij VLD. Het is uiteraard La Belgique �* Papa die telt.

Zelden zo een verderfelijke partij gezien als de VLD. Werkelijk om van te walgen.

Trouwens Somers en Dewael zeggen dan weer heel andere dingen dan De Klucht en De Croo.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 11:53   #10
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het Vlaamse niveau, dat is minderwaardig hé, voor die dikkenekkenpartij VLD. Het is uiteraard La Belgique �* Papa die telt.

Zelden zo een verderfelijke partij gezien als de VLD. Werkelijk om van te walgen.

Trouwens Somers en Dewael zeggen dan weer heel andere dingen dan De Klucht en De Croo.
Dat is mij ook opgevallen.
Volgens mij is er een richtingenstrijd gaande in de VLD.
Oud 30 december 2007, 11:57   #11
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Twee volken ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 11:59   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

De Gucht heeft vanaf het begin dwarsgelegen en de onderhandelingen in het belachelijke getrokken. Het was ook De Gucht die zei dat BHV niet gratis gesplitst kon worden. Het was De Gucht die zei dat BDW plat op zijn buik moest gaan.

Het was De Gucht die enkele weken geleden in Dag Allemaal zei:
"Nog voor de verkiezingen heb ik al voorspeld dat CD&V zichzelf serieus in de nesten zou werken. Door hun populistisch opbod en door het mystieke huwlijk met N-Va, een uitgesproken seperatistische partij. Ik heb al maanden geleden voorspeld dat het verkeerd zou aflopen en nu krijg ik gelijk. Maar wat koop ik ervoor? Ondertussen zit ik er wel mee".

Wel als de franstaligen De Gucht bezig gehoord hebben (wat ze ongetwijfeld hebben), begrijpen ze hieruit dat het "Vlaams front" hier en daar flinke barsten vertoond. Welnu, had diezelfde De Gucht zijn groot bakkes gehouden, het zou er waarschijnlijk anders uitgezien hebben.
Oud 30 december 2007, 11:59   #13
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Twee volken ?
Oh sorry, 3 volken
Oud 30 december 2007, 12:03   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

De Croo is de slippendrager van zijne majesteit de koning, dat weet toch iedereen.

Binnen de VLD heb ik echter de grootste problemen met Dewael en met Somers. Waarvoor staan deze mensen eigenlijk. Somers zou, met zijn VU verleden, eigenlijk de Vlaamse kaart (kar) moeten trekken, welnu sta me toe dat ik hieraan vaak twijfel. Bij Dewael weet ik het helemaal niet.

Of zouden ze bij de VLD allemaal hetzelfde zijn: "Let op mijn woorden maar niet op mijn daden"?

Laatst gewijzigd door guido 007 : 30 december 2007 om 12:03.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 12:05   #15
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En hup, I amsterdam wil spectakel..
kss, kss, kss.
Van het circus, dat Belgie heet ,ben ik slechts toeschouwer
Het zijn niet de bezoekers die het spectakel maken, maar de clowns en de acrobaten.
Oud 30 december 2007, 12:08   #16
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De Croo is de slippendrager van zijne majesteit de koning, dat weet toch iedereen.

Binnen de VLD heb ik echter de grootste problemen met Dewael en met Somers. Waarvoor staan deze mensen eigenlijk. Somers zou, met zijn VU verleden, eigenlijk de Vlaamse kaart (kar) moeten trekken, welnu sta me toe dat ik hieraan vaak twijfel. Bij Dewael weet ik het helemaal niet.

Of zouden ze bij de VLD allemaal hetzelfde zijn: "Let op mijn woorden maar niet op mijn daden"?
Een richtingenstrijd ga je niet aan de grote klok houden .
Zoiets houd je binnen de partij en voor de buitenwereld moet het verdoezeld worden.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 30 december 2007 om 12:09.
Oud 30 december 2007, 12:13   #17
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh sorry, 3 volken

Drie ? Nog even en het intra-Belgisch kampioenschap manillen is een feit.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 december 2007 om 12:15.
Oud 30 december 2007, 12:25   #18
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Is toch eenvoudig, de Gucht grijpt weer de kans om wat publiciteit te krijgen. Meer moet daar niet achter gezocht worden.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 12:33   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Is toch eenvoudig, de Gucht grijpt weer de kans om wat publiciteit te krijgen. Meer moet daar niet achter gezocht worden.

Mijn waarde Brutus,
Beste LJ.

U vergist zich schromelijk door ervan uit te gaan dat hier niets meer achter gezocht moet worden. Ik raad U aan om als de wiedeweerga een krantenwinkel binnen te stappen tijdens uw jacht op eindejaarscadeaus deze namiddag en een exemplaar van De Morgen op te pikken. De heer De Gucht geeft een verhelderend interview weg in het katern Zeno. Ik heb het interview uitgescheurd en bewaar het in een knipselmap onder de rubriek : visionair.

Et tu,
virmiljoen

Oud 30 december 2007, 12:46   #20
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Brutus,
Beste LJ.

U vergist zich schromelijk door ervan uit te gaan dat hier niets meer achter gezocht moet worden. Ik raad U aan om als de wiedeweerga een krantenwinkel binnen te stappen tijdens uw jacht op eindejaarscadeaus deze namiddag en een exemplaar van De Morgen op te pikken. De heer De Gucht geeft een verhelderend interview weg in het katern Zeno. Ik heb het interview uitgescheurd en bewaar het in een knipselmap onder de rubriek : visionair.

Et tu,
virmiljoen
Het artikel heb ik gelezen.
Het is niet meer dan een herhaling van wat hij al eerder heeft gezegd.
Deze man staat stil en kan blijkbaar de ontwikkelingen niet meer volgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be