Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 16:17   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Meer en meer bewijzen en tekenen dat het met onze samenleving de andere kant op moet.

Ter voorbereiding op de klimaattop in Bali.
Klimaatsverandering drastisch aanpakken.

za 17/11/07 - De politieke leiders van de hele wereld moeten snel en drastisch de klimaatsverandering bestrijden. Dat heeft VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon gezegd bij de voorstelling van het wereldklimaatrapport in Valencia.

De toestand van ons klimaat is uiterst ernstig maar net niet hopeloos. Dat zeggen deskundigen van het klimaatpanel van de Verenigde Naties.

(Belga)
Ban Ki-moon (foto) stelde het rapport voor in Valencia. "De klimaatsverandering bedreigt de meest kostbare schatten op onze aarde," zei hij.
Het rapport waarschuwt voor de menselijke gevolgen van de klimaatsverandering, vooral voor de armere mensen. Het geeft ook mogelijke oplossingen om de ergste catastrofes te vermijden.
Ban Ki-moon herhaalde dat er geen tijd meer te verliezen valt. De Verenigde Naties rekenen vooral op de VS en China om het tij te keren.

Actie ondernemen is betaalbaar

Voor 2015 moet de uitstoot van broeikasgassen van fossiele brandstoffen drastisch dalen.

(Belga)
Als dat niet gebeurt, stijgt de temperatuur tussen 1 en 6 graden, het zeeniveau met meer dan 20 centimeter.
Landen aan de evenaar, in bergstreken en aan mondingen van rivieren zullen van de ene ramp naar de andere sukkelen, waarschuwt het VN-klimaatpanel.
Al in 2020 zouden 75 tot 250 miljoen mensen getroffen zijn, vooral in Afrika en Azië.
Honger en ziekte zullen opnieuw uitbreiding nemen en tientallen dier- en plantensoorten kunnen definitief verdwijnen.

Nieuw verdrag na Kyoto komt eraan
De VN blijft optimistisch en wijst op de geringe prijs voor het ondernemen van actie. De strijd tegen de opwarming van de aarde kost maar 0,12 procent van het totale inkomen van de landen.
Volgende maand komen de wereldleiders samen in Bali, in Indonesië, om een vervolg voor het Kyotoprotocol te bespreken.

Zeespiegel stijgt sneller dan verwacht
video:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...nland/1.208319#

Onze levensstijl drastisch aanpakken (verbruik)Schoenmaat 5,5 hectare.
Een ecologische voetafdruk geeft aan hoeveel oppervlakte een mens nodig heeft om jaarlijks aan zijn behoefte te voldoen. De gemiddelde Belg heeft 5,5 hectare nodig, en dat is veel te veel.

video:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...theek/1.208901

Bron:VRT NIEUWS.NET

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 20 november 2007 om 16:20.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 11:23   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer en meer bewijzen en tekenen dat het met onze samenleving de andere kant op moet.
De geboortecijfers zakken spectaculair.

Tegen 2050 groeit de wereldbevolking niet meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 13:31   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Mooi zo. Misschien kunnen we dat proces nog wat versnellen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 13:36   #4
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Ter voorbereiding op de klimaattop in Bali.
Klimaatsverandering drastisch aanpakken.

za 17/11/07 - De politieke leiders van de hele wereld moeten snel en drastisch de klimaatsverandering bestrijden. Dat heeft VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon gezegd bij de voorstelling van het wereldklimaatrapport in Valencia.

De toestand van ons klimaat is uiterst ernstig maar net niet hopeloos. Dat zeggen deskundigen van het klimaatpanel van de Verenigde Naties.

(Belga)
Ban Ki-moon (foto) stelde het rapport voor in Valencia. "De klimaatsverandering bedreigt de meest kostbare schatten op onze aarde," zei hij.
Het rapport waarschuwt voor de menselijke gevolgen van de klimaatsverandering, vooral voor de armere mensen. Het geeft ook mogelijke oplossingen om de ergste catastrofes te vermijden.
Ban Ki-moon herhaalde dat er geen tijd meer te verliezen valt. De Verenigde Naties rekenen vooral op de VS en China om het tij te keren.

Actie ondernemen is betaalbaar

Voor 2015 moet de uitstoot van broeikasgassen van fossiele brandstoffen drastisch dalen.

(Belga)
Als dat niet gebeurt, stijgt de temperatuur tussen 1 en 6 graden, het zeeniveau met meer dan 20 centimeter.
Landen aan de evenaar, in bergstreken en aan mondingen van rivieren zullen van de ene ramp naar de andere sukkelen, waarschuwt het VN-klimaatpanel.
Al in 2020 zouden 75 tot 250 miljoen mensen getroffen zijn, vooral in Afrika en Azië.
Honger en ziekte zullen opnieuw uitbreiding nemen en tientallen dier- en plantensoorten kunnen definitief verdwijnen.

Nieuw verdrag na Kyoto komt eraan
De VN blijft optimistisch en wijst op de geringe prijs voor het ondernemen van actie. De strijd tegen de opwarming van de aarde kost maar 0,12 procent van het totale inkomen van de landen.
Volgende maand komen de wereldleiders samen in Bali, in Indonesië, om een vervolg voor het Kyotoprotocol te bespreken.

Zeespiegel stijgt sneller dan verwacht
video:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...nland/1.208319#

Onze levensstijl drastisch aanpakken (verbruik)Schoenmaat 5,5 hectare.
Een ecologische voetafdruk geeft aan hoeveel oppervlakte een mens nodig heeft om jaarlijks aan zijn behoefte te voldoen. De gemiddelde Belg heeft 5,5 hectare nodig, en dat is veel te veel.

video:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...theek/1.208901

Bron:VRT NIEUWS.NET
Ik heb dit precies allemaal al eens eerder gehoord. Ah ja, ik weet het terug: voor de vorige klimaattop. Eigenlijk zouden ze beter stoppen met die pro forma klimaattoppen: de menselijke soort kennende zal er toch niets fundamenteels veranderen voor er echt problemen komen. Vooral problemen waarvan het westen/China last heeft.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 13:43   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb dit precies allemaal al eens eerder gehoord. Ah ja, ik weet het terug: voor de vorige klimaattop. Eigenlijk zouden ze beter stoppen met die pro forma klimaattoppen: de menselijke soort kennende zal er toch niets fundamenteels veranderen voor er echt problemen komen. Vooral problemen waarvan het westen/China last heeft.
Misschien zou "men" eens moeten stoppen met drie jaar oude topics op te rakelen om daar dan onnozele repliek in te posten. 't Is maar een suggestie eh.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 13:55   #6
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Misschien zou "men" eens moeten stoppen met drie jaar oude topics op te rakelen om daar dan onnozele repliek in te posten. 't Is maar een suggestie eh.
Shit, dat had ik niet gezien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 14:47   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Shit, dat had ik niet gezien.
Ik hou ook meer van belegen kaas.
Oud 20 februari 2010, 15:10   #8
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Enkel spijtig dat de verkeerde cijfers aan het zakken zijn terwijl de verkeerden (relatief) hoog zijn.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 15:11   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Enkel spijtig dat de verkeerde cijfers aan het zakken zijn terwijl de verkeerden (relatief) hoog zijn.
Nee, serieus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be