![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ter voorbereiding op de klimaattop in Bali.
Klimaatsverandering drastisch aanpakken. za 17/11/07 - De politieke leiders van de hele wereld moeten snel en drastisch de klimaatsverandering bestrijden. Dat heeft VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon gezegd bij de voorstelling van het wereldklimaatrapport in Valencia. De toestand van ons klimaat is uiterst ernstig maar net niet hopeloos. Dat zeggen deskundigen van het klimaatpanel van de Verenigde Naties. ![]() Ban Ki-moon (foto) stelde het rapport voor in Valencia. "De klimaatsverandering bedreigt de meest kostbare schatten op onze aarde," zei hij. Het rapport waarschuwt voor de menselijke gevolgen van de klimaatsverandering, vooral voor de armere mensen. Het geeft ook mogelijke oplossingen om de ergste catastrofes te vermijden. Ban Ki-moon herhaalde dat er geen tijd meer te verliezen valt. De Verenigde Naties rekenen vooral op de VS en China om het tij te keren. Actie ondernemen is betaalbaar Voor 2015 moet de uitstoot van broeikasgassen van fossiele brandstoffen drastisch dalen. ![]() Als dat niet gebeurt, stijgt de temperatuur tussen 1 en 6 graden, het zeeniveau met meer dan 20 centimeter. Landen aan de evenaar, in bergstreken en aan mondingen van rivieren zullen van de ene ramp naar de andere sukkelen, waarschuwt het VN-klimaatpanel. Al in 2020 zouden 75 tot 250 miljoen mensen getroffen zijn, vooral in Afrika en Azië. Honger en ziekte zullen opnieuw uitbreiding nemen en tientallen dier- en plantensoorten kunnen definitief verdwijnen. Nieuw verdrag na Kyoto komt eraan De VN blijft optimistisch en wijst op de geringe prijs voor het ondernemen van actie. De strijd tegen de opwarming van de aarde kost maar 0,12 procent van het totale inkomen van de landen. Volgende maand komen de wereldleiders samen in Bali, in Indonesië, om een vervolg voor het Kyotoprotocol te bespreken. Zeespiegel stijgt sneller dan verwacht video: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...nland/1.208319# Onze levensstijl drastisch aanpakken (verbruik)Schoenmaat 5,5 hectare. Een ecologische voetafdruk geeft aan hoeveel oppervlakte een mens nodig heeft om jaarlijks aan zijn behoefte te voldoen. De gemiddelde Belg heeft 5,5 hectare nodig, en dat is veel te veel. video: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...theek/1.208901 Bron:VRT NIEUWS.NET Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 20 november 2007 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegen 2050 groeit de wereldbevolking niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo. Misschien kunnen we dat proces nog wat versnellen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |