![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft iemand info over hoe je met zo weinig mogelijk geld, zo ver mogelijk geraakt?
In het kader van een vakantie tijdens de krokusvakantie, liefst naar ergens waar de zon schijnt maar zonder gebruik te maken van een vliegtuig of liften. De trein is mijn voorkeursvervoermiddel, maar even tot het zuiden van Frankrijk gaan kost 10x zoveel als met het vliegtuig ... Sites ofzo die kortingen aanbieden of speciale formules ofzo kunnen al veel helpen. Edit: Zuid-Frankrijk is maar een voorbeeld. Met de bestemming kan het nog alle kanten uit. De voornaamste voorwaarde is dat ze vrouwvriendelijk is (= twee vrouwen alleen die nog op hun gemak kunnen buitenkomen als het donker is).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 januari 2008 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Al eens op taxistop.be gekeken?
Technisch gezien is dat nog steeds liften, maar je bent wel verzekerd van je vervoer en je weet op voorhand met wie je meerijdt. Kosten zijn iets van een € 3 per persoon per 100 km dacht ik. Zeer goed te doen dus.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de bus rijden is nog redelijk betaalbaar.
http://www.eurolines.com/
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Groentje,
als jullie met twee zijn, denk ik niet dat liften gevaarlijk is. Ik heb het heel lang gedaan en veel boeiende mensen tegengekomen. Het leuke is dat het altijd een verrassing is. Taxistop is een georganiseerde vorm van liften. En helemaal niet eng! Als je echt paranoide bent, kan één van jullie, eens jullie in de wagen zitten, de nummerplaat doorsturen naar een bekende (SMS) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() TGV naar Marseille, kost u 120 euro ofzo voor ticket heen en terug dacht ik. Jongerentarief. Broer is er in de zomer geweest. En van daaruit hebt ge de hele kust ter uwer beschikking. 7 uur reizen vanuit hasselt (valt dus erg goed mee)
Een vliegtuig is sneller. KLM vliegt naar daar voor 230 euro heen en terug van Maastricht Aachen airport. Ik zou vliegen, maar zoals ge zei, veto ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ga met Ryanair of een andere lagekostmaatschappij.
Dat zijn de milieuvriendelijkste maatschappijen, aangezien zij zoveel mogelijk mensen in 1 vliegtuig proppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gimme SN or British op Heatrow.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dames toch: pak de fiets!
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik heb al eens gekeken, en er zijn geen chauffeurs die op het juiste moment naar de juiste plaats rijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ook al met de TGV naar Antibes geweest, die kwam toen langs Marseille. Dat was het negen uur trein ofzo en dat was toch wat lang. ![]() (Maar het zal wel moeten of ik geraak nooit ergens. ![]() Wat ik me afvraag is of er geen nog goedkoper tarief bestaat, met een soort pas ofzo waarmee je internationaal kan reizen? Liefst in een nachttrein. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt lid van een damesfietsclub, ben je goedkoop en relaxed in Frankrijk.
Deze kan nog wel leden gebruiken: ![]()
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt van die leukte railpassen, van 300 dollar, waarmee je (bijna) onbeperkt kan reizen binnen europa. nadeel: worden alleen verkocht in het buitenland (buiten EU). Voor vliegreisjes bestaan er wel "fly around the world" tickets van 1500 euro die je in 1 jaar moet opmaken, 5 stops toegelaten ![]() Voor 600 euro zit je all-in (echt all-in, vol pension dus) voor een dikke week in Egypte. Vaak zijn dat kwa prijs helemaal niet de slechtste dingen om te doen. Z-frankrijk is gruwelijk duur kwa eten en vooral drinken.....3 euro voor een cola ed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een auto gaat ook duur zijn (peage, benzine) en de bus is een drama.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al bussen gezeten in het buitenland helemaal op elkaar geplakt terwijl het 41° was, 5 uur lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd. goedkoper kan niet
![]() (of gewoon niet op reis gaan, vele goedkoper ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 januari 2008 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie weet hoe ver geraak je daarna ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() -
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 januari 2008 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alleen zullen we er zelf niet geraken ![]()
![]() |
![]() |