![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De verkiezingen hebben meer dan ooit bewezen dat er in dit land electoraal gezien geen plaats meer is voor belgisch gezinde partijen. Alle partijen die pleitten voor een vergaande staatshervorming (of zelfs voor separatisme) hebben winst geboekt. De partijen die meer een belgische reflex toonden zijn genadeloos afgestraft.
Ook CAP (met een zeer belgisch gezind programma) is niet doorgebroken. Wordt het niet eens tijd dat klein-links de toekomst omarmt in plaats om zich vastgekluisterd te houden aan het belgische verleden? Separatisme is vandaag een zaak van rechts, en dat is jammer. Andere landen bewijzen immers dat separatisme zelfs overwegend een zaak van links kan zijn! Het hardnekkige belgicisme van klein links zorgt er voor dat links stemmen voor vele Vlamingen onmogelijk is. Ze moeten noodgedwongen rechts stemmen, en dat vervormt het politieke spectrum. Zolang klein links de belgische kaart zal blijven trekken, zal het "klein" links blijven. Nochtans hebben partijen zoals CAP geen band met de corrupte PS, zoals de SP-A die wel heeft. Ik wens partijen als CAP en PVDA de moed toe om de toekomst te omarmen. Enkel een Vlaamsgezinde linkse partij kan concurrent zijn van de SP-A. Indien CAP en PVDA dit niet inzien, hoop ik dat er snel een ander initiatief ontstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Awel Lomeanor ik geef u 100 procent gelijk, maar de CAP-ers en de PVDA-ers willen dat de arbeiders over de taalgrenzen heen dezelfde eisen stellen, misschien ook om de hoop te vergroten bij acties.
Maar ik denk dat het wachten is op een linkse Vlaamse lijst, nadeel is dan wel dat er 3 linkse lijsten zijn, maar ik hoor nu dat Spirit uit het kartel met SP.A gaan vliegen. Misschien kunnen we met Spirit beginnen en dan via entririsme Spirit linkser krijgen. Ik weet ook wel dat Spirit niet echt links is maar we moeten ergens mee beginnen hé. Laatst gewijzigd door Pluche : 11 juni 2007 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zal je tegenhouden om daar aan te werken. Mocht blijken dat het lukt dan zullen we daar zeker onze conclusies uit trekken. Groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() euh... goed plan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat SPIRIT een linkse partij te noemen valt.
1: ze noemen zich links liberaal, maar ze zijn nog minder links dan de SP-A. 2: Ze zijn ook niet meer Vlaamsgezind. Bert Anciaux vindt dat de "Vlaamse strijd reeds gestreden is" en dat alle bevoegdheden binnen zijn. Een links Vlaamsgezind alternatief vind je dus niet bij SPIRIT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meervoud heeft hier trouwens een mooie tekst over geschreven:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pluche : 11 juni 2007 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat klein links wel bijzonder hardleers is. Wanneer er niet met hen gewerkt kan worden, dan is er geen andere keus dan het oprichten van een nieuwe linkse partij. Zolang er immers geen Vlaamsgezinde linkse partij is, zal klein links onvertegenwoordigd blijven. Wanneer zo een partij succes heeft, zullen CAP en PVDA hoop ik wel inzien dat dit ook voor hen de weg moet zijn. Wellicht is dan in een later stadium samenwerking mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() De PVDA heeft zijn stemmenaantal verdubbeld. Het aantal kantons langs nederlandstalige kant waar de PVDA achteruit is gegaan is op één hand te tellen (met uitzondering van B-H-V). Ook in Wallonië gaat de PVDA sterk vooruit.
Misschien moeten jullie eens stoppen met lullen en zo'n partij oprichten en dan zien hoe ver je geraakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De feiten zijn er: na 30 jaar aan de weg timmeren staan jullie nog altijd nergens. Een paar maand geleden werd er nog smalend gedaan over de CAP: met meer dan een viervoud aan leden ging de PVDA ons eens tonen hoe het moest. ondertussen nagenoeg niet boven de 1%. Na 30 jaar, en dit net in een verkiezing waqarin de SP.A zware klappen krijgt. Het is duidelijk: de PVDA is niet de partij van de arbeiders.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sterk Driewerf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Volgens mij had Van Duppen in de Zevende Dag het bij het rechte eind:
Citaat:
Citaat:
Peter Mertens zegt vandaag op de PVDA-site dan ook: Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 juni 2007 om 21:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet niet vanwaar je dat haalt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik wist het dat er een geheime bespreking was bij de Leider na mijn vertrek. *kijkt venijnig naar Pelgrim en Jaani*
|
![]() |
![]() |