Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Caroline Gennez (sp.a) - 1 tot 7 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Caroline Gennez (sp.a) - 1 tot 7 maart "Waar Stevaert als voorzitter zijn pijlen meer richt op het binnenland, is het de taak van ondervoorzitster Gennez om zich meer te concentreren op Europa. Onlangs bewees ze nog slagkracht in huis te hebben door de publicatie van haar boek ‘Beste Euro

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 23:31   #1
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik postte het al in een andere discussie, maar ik vind het eigenlijk een eigen discussie waard:
Citaat:
"Ik ben op zoek naar Erasmusstudenten die nu in het buitenland zijn, die het niet te breed hebben en daarom in het buitenland een studentenjob moeten doen om rond te komen.

Ik werk voor de dienst communicatie van sp.a en werk aan een boekje in de aanloop naar de Europese verkiezingen. In dat boekje willen we verhalen bundelen van mensen die (grote en kleine) problemen ondervinden met Europa. Eén van de thema's die we willen aankaarten zijn de Erasmus-beurzen. Op dit ogenblik gaan maar 5 procent van de studenten weg met Erasmus. Veruit de meeste Erasmusstudenten komen uit de "betere kringen": 75 procent van de ouders van Erasmusstudenten hebben bijvoorbeeld zelf hoger onderwijs gevolgd, 70 procent van de ouders hebben een kaderfunctie of iets gelijkaardigs. De reden? Met een gemiddelde van 140 euro per maand zijn de Erasmusbeurzen wel erg laag. Daardoor dreigen minder gegoede studenten uit de boot te vallen. sp.a vindt daarom dat de beurzen omhoog moeten.

Dat hele verhaal willen we illustreren aan de hand van de ervaringen van een Erasmusstudent die moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Kennen jullie zo iemand?

Laat me het dan zo snel mogelijk weten?

Met vriendelijke groeten,

Peter Gorlé
Medewerker sp.a
[email protected]
0479 97 06 52
http://www.crimen.be/forum/viewtopic.php?p=7711
Er al aan gedacht dat Erasmusbeurzen gemiddeld zo laag zijn omdat je een lagere beurs krijgt als je ouders veel verdienen?

"Arme" studentjes krijgen 300 euro per maand + hun studiebeurs + verplaatsingsonkosten(afh van het land minimum 100 euro, met Eurolines betaal je minder) terugbetaald.
En met 300 euro kan je in veel landen twee koten betalen (bvb in Wenen).

In elk geval, ik zie hetzelfde getal (140 euro) terugkomen in het boekje. De rest heb ik nog niet gelezen, maar als dit de kwaliteit is van de cijfers die jullie voor het boek gebruikt hebben ....

En, oh ja, zoveel arbeiderskinderen zijn er niet aan de universiteit. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er niet zoveel van op Erasmus gaan.
boer_bavo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be