![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik ben tewerkgesteld bij een FOD. De laatste 6 maand is er een aanwerving gebeurd van mensen met een niet-europese origine. De federale regering had quota opgelegd voor de FOD om mensen aan te werven omdat er blijkbaar bij deze categorie van mensen heel wat werklozen zijn. De belangstelling was echter vrij gering en de mensen die wel kwamen opdagen vertoonden weinig blijk van interesse en motivatie. De Fod was echter verplicht om een aantal mensen aan te nemen. Na een inwerkperiode zijn deze mensen aangenomen. Hun capaciteiten, motivatie, interesse, sociale integratie wekt echter heel veel argwaan, frustratie en demotivatie op bij de andere werknemers. Zo spreken ze onder elkaar vaak in het Arabisch, de snelheid van uitvoering ligt heel wat lager. Men doet niet de minste moeite om te integreren in de groep en wanneer er constructieve opmerking gemaakt wordt in verband met bepaalde werkmethoden gebruikt men heel vaak de term "racist" of dreigt men ermee om naar het "Centrum Voor Gelijke Kansen" te stappen. Ik stel mij openlijk de vraag hoe het mogelijk is dat bij een FOD zomaar mensen aangeworven worden niet uitgaande van hun capaciteiten maar uitgaande van hun origine? Zo was er bij de sollicitanten iemand van Spaanse origine, die heel wat capaciteiten had, erg geïnteresseerd was, een positieve houding had,... Hij kwam echter niet in aanmerking omdat hij een Spaanse achtergrond had! Ik wil ook nog toevoegen dat wij zeker geen racisten zijn maar dat er toch een zekere vorm van integratie, interesse,... bij nieuwe collega's moet aanwezig zijn! Deze manier van aanwerven is niet correct t.o.v. die mensen die deze capaciteiten wel vertonen maar deze niet mogen tonen daar hun plaats al is ingenomen door een incompetent iemand! Graag jullie reactie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Graag eerst een onafhankelijke bron die dit verhaal bevestigt.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 januari 2008 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |