![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waar zou je dan gaan kijken?
monster.be? werkloosheidsdienst? Ik zit hier met een paar mensen die dringend (ander) werk zoeken. Goed betaald, en liefst in internationaal milieu, wegens grote talenkennis. Enige tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bespaard je een hoop zinloze sollicitatie gespreken en een hoop zoekwerk, want je kan dan tegen die mensen zeggen wat je wil en zij zoeken dan voor jou. Plus dat je als interimer een hoop ervaring en kennis opdoet en de niet schoolse brevetten en attesten die tegenwoordig voor veel jobs nodig zijn kan gaan halen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() website VDAB?
vacature.com? ge kunt ook een interimkantoor overvallen. ik ga dat van de week eens doen peins ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij is gisteren aan de slag gegaan als kantoorhulp tegen 8.65€ per uur, wat volgens mij niet slecht is voor een 15jarige die een opleiding BI aan het volgen is. Hij heeft dus direct een jobje gekregen en heeft nu reeds te horen gekregen dat hij alle zaterdagen en in de schoolvakantie ook hele dagen mag gaan werken in dat bedrijf. Hij helpt op de IT afdeling van een Natie in de haven van Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Goed joh, Jantje! Wat jong, ik dacht dat ze pas vanaf 16 mochten werken officieel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als je in een internationale omgeving wilt werken kan je best de interimkantoren mijden. Multinationals ed die de gewenste banen aanbieden zal je via carreer fairs, bedrijvendagen en open solicitaties beter kunnen benaderen.
Bij die mensen krijg je ook vaker een grondige doorlichting (assessment en veel gesprekken) maar als beloning zit daar dan ook een contract van opbepaalde duur (of > jaar met zich op onbepaalde duur) en veel opleiding bij. En een goed salaris. En veel verlof. Laatst gewijzigd door Tavek : 20 januari 2008 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het de eerste keer dat je hoort van minderjarigen die wat bijklussen om hun zakgeld aan te vullen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik had wel altijd goede kleren, goed eten, mocht op kot gaan en kosten noch moeite werden bespaard voor mijn studies en ik kreeg zelfs een klein autootje. Maar laat dat je stereotiepe beelden niet verstoren, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sticht een religie.....of richt een p.p. op!
![]()
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehehe... daar zit inderdaad geld in
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() De bedrijven waar hij of zij voor zou willen werken aanschrijven/mailen met een vrije sollicitatie. Vooral niet zoeken en wachten op die perfecte vacature in de krant of op het net, het initiatief zelf nemen en lef tonen, jezelf verkopen dus. De stijl en inhoud van deze brief of mail moeten in de eerste plaats nieuwsgierigheid en liefst ook een glimlach op de recruiter zijn gezicht toveren.
Er bestaat een programma die je mail kan volgen en je exact verteld door hoeveel mensen hij gelezen en hoeveel keer en naar wie hij doorgestuurd werd. Vroeger was het gratis, nu weet ik niet meer. Ongelooflijk wat je daarmee te weten komt, ik heb mails gevolgd die door meer dan veertig mensen in een bedrijf werden gelezen, helaas is dit ook geen goed teken gebleken, de glimlach was te groot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze mogen dus als jobstudent en werkstudent aan de slag vanaf januari in het jaar dat ze 16 worden. Wie in december verjaart kan dus eigenlijk een jaar vroeger beginnen werken dat zij die in januari verjaren. Zo heeft hij ook al een weg gevonden om in juli en augustus te mogen werken, want normaal niet mag voor een job of werkstudent. Maar hij heeft gevonden dat hij een maand stage mag lopen en een maand mag werken en het bedrijf hem toch mag betalen voor de periode dat hij stage loopt. Hij gaat in juli dus stage lopen op de afdeling boekhouden en in augustus werken op de IT afdeling. Maar die gaat al van zijn 10de werken hier bij de boeren hoor en gaat zondags in de kerken orgel spelen tegen 50€ per mis. Of het werk leuk is daar kijkt die niet naar, als zijn bankrekening maar aangespekt word. Want als hij iets wil kopen, komt hij bij mij met zijn hand open staan zagen, als ik niet wil toegeven, dan koopt hij het gewoonweg niet. Dan krijg ik te horen dat ik een gierigaard ben en dat hij niet aan zijn geld kan want dat de bank dat heeft vast gezet, omdat hij anders minder interesten krijgt. En de jongste(juist 11 geworden) is geen haar beter, zelfs hun geld van nieuwjaar zingen hebben ze vast gezet voor een grotere interest. Die werkt ook bij de boeren en speelt trouwens ook al orgel in de kerken voor 25€ per mis en 50€ voor een trouw of begravenis. En mag doorvoor zelfs de school verlaten op vraag van de pastoor/pater. Die twee doen alles voor geld, zolang het maar eerbaar is en opbrengd, zelfs voor oudjes de boodschappen gaan doen of het gras gaan afmaaien. Terwijl de oudste gewoon te lui is dat ze leeft en denkt dat alles zomaar in haar schoot geworpen zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() kranten:
-vacature -jobat (bijlage bij Nieuwsblad/Het Volk) -streekkrant -lokale reclamebladen websites: www.monster.be www.jobscareer.com www.jobat.be www.vacature.com www.easy.be www.stepstone.be
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ardy, you rock!
Bedankt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongen, mijn zoons hebben hier elke de nieuwste pc staan met de nodige rand-apparatuur, voor elk een eigen pc wel te verstaan. Mijn oudste heeft hier reeds een brommer staan hoewel hij nog geen rijbewijs heeft. Zij hebben hier elk een synthesizer staan en hebben gezamelijk een discobar-installatie. Maar zij moeten gewoon leren dat in het leven zelfs de zon niet meer gratis opgaat en er voor alles betaald en dus geld verdiend moet worden. Het is trouwens helemaal niet verkeerd en zelfs wettelijk toegestaan om een kind eigen geld te laten verdienen, zolang er geen uitbuiting gebeurd, mag een 8 jarige zelfs miljoenen verdienen. Maar niet iedereen kan in de showbis terecht of denk je dat die kinderidolen gratis optreden? Het is juist door hen als kind reeds te laten ondervinden dat men enkel iets bekomt door eigen inspanningen, dat zij de zaken terug naar waarde gaan kunnen schatten en er terug respect voor gaan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() ga je niet verantwoorden, Jantje.
Ik vind het prima dat een kind leert werken voor extraatjes, en één van de grootste geschenken die je kunt geven is ze leren zichzelf te redden. |
![]() |
![]() |