Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2007, 21:49   #1
Banneling

Standaard Lichaam van Annick Van Uytsel gevonden

Gevonden lichaam is Annick Van Uytsel

Het lichaam kwam bovendrijven in het Albertkanaal ter hoogte van Lummen

LUMMEN - Het lichaam dat in de vooravond werd ontdekt aan het Albertkanaal in Lummen is dat van de vermiste Annick Van Uytsel. Dat bleek na onderzoek door een wetsdokter in het UZ Gasthuisberg in Leuven.
Omstreeks half zes merkte een wandelaar een pakket op dat kwam bovendrijven in het Albertkanaal aan de Kanaalstraat in Genenbos (Lummen). Hij verwittigde de politie die op hun beurt de brandweer stuurden.

Duikers van de brandweer brachten het pakket op het droge. Het bleek om een lichaam te gaan, dat volledig was ingepakt en verzwaard. Het pakket werd ter plaatse niet geopend, omdat mogelijke sporen verloren zouden kunnen gaan. Het was bijgevolg lang niet duidelijk of het om een man of een vrouw ging.

Omstreeks kwart over acht vertrok een lijkwagen die het lichaam naar het UZ Gasthuisberg gebracht heeft. Daar werd het pakket voorzichtig geopend en kon een wetsdokter vaststellen dat het inderdaad om het 18-jarige meisje uit Schaffen gaat.

Leger

Om 20u30 kwam aan de industriezone langs de Kanaalstraat in Genenbos een bus met militairen aan. De soldatenzullen mee helpen zoeken naar eventuele sporen ter hoogte van de vindplaats van de zak met het stoffelijke overschot van Annick.

De speurders van het gerechtelijk labo, de federale gerechtelijke politie en de militairen doorzoeken een strook met bos en struiken, dat gelegen is tussen de Kanaalstraat en de kanaaldijk. Duikers

Van Uytsel verdween zaterdagnacht in Diest. Een intensieve speurtocht door honderden agenten, militairen en vrijwilligers in de wijde omgeving van Diest leverde vijf dagen niets op. Tot vanavond.

Vandaag had een ploeg duikers nog de Demer afgezocht. De zoekacties concentreerden zich rond Halen, waar de gsm van het verdwenen meisje het laatst werd gesignaleerd. Er werden ook nieuwe foto's vrijgegeven van Annick en haar fiets.
De Stnadaard 3/5/07

Innige deelneming aan de familie van dit meisje.

Maak dit als ouder maar eens mee. Je kind gaat eens een avondje op stap en komt niet meer thuis. Gruwelijk. Welke pervert heeft dit op zijn geweten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:55   #2
Marlientje
Banneling

Standaard

Dit is toch verschrikkelijk? Als je er aan denkt wat voor gestoorde mensen er rondlopen... Ik ben 19, zit op kot in Leuven. Als je ziet wat voor gestoorde mensen er in een klein dorp als Schaffen lopen, hoeveel zitten er hier dan niet? Je zou niet meer durven buiten komen... In elk geval mijn deelneming aan de familie, vrienden en kennissen...
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:58   #3
Beagle
Schepen

Standaard

Sociologen kunnen alvast oorzaken beginnen verzinnen om de daden van de dader te kaderen en dat hij ocharme toch niet te lang in de cel mag gezet worden en blablabla... En ja hoor, hoe verwerpelijk iedereen dit vindt, toch zal een groot deel van die 'iedereen' binnenkort stemmen op partijen die meehuilen met het geblair van die sociologen, criminologen...

Zulke criminelen horen niet thuis in een samenleving, nooit meer.

Mijn deelneming aan de familie van het slachtoffer.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:58   #4
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Gevonden lichaam is Annick Van Uytsel

Het lichaam kwam bovendrijven in het Albertkanaal ter hoogte van Lummen

LUMMEN - Het lichaam dat in de vooravond werd ontdekt aan het Albertkanaal in Lummen is dat van de vermiste Annick Van Uytsel. Dat bleek na onderzoek door een wetsdokter in het UZ Gasthuisberg in Leuven.
Omstreeks half zes merkte een wandelaar een pakket op dat kwam bovendrijven in het Albertkanaal aan de Kanaalstraat in Genenbos (Lummen). Hij verwittigde de politie die op hun beurt de brandweer stuurden.

...

Zucht, ik word er echt kotsmisselijk van Eerst en vooral innige deelneming aan de familie en vrienden...

Ik hoop dat de dader(s) snel gepakt zullen worden en ik eis dat de dader(s) levenslang gestraft worden en niet na 7-8 jaar luxehotel zullen vrijgelaten worden
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 21:59   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Dit is toch verschrikkelijk? Als je er aan denkt wat voor gestoorde mensen er rondlopen... Ik ben 19, zit op kot in Leuven. Als je ziet wat voor gestoorde mensen er in een klein dorp als Schaffen lopen, hoeveel zitten er hier dan niet? Je zou niet meer durven buiten komen... In elk geval mijn deelneming aan de familie, vrienden en kennissen...
Kom kom, nu niet aanzetten tot onveiligheidsgevoel . Dat is tegenwoordig ook haast strafbaar
Oud 3 mei 2007, 22:00   #6
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Ongelooflijk, gruwelijk en onbegrijpelijk, het zijn zo'n dingen waar je als normale mens gewoon niet bij kunt. Dit is het ergste scenario wat er bestond voor de ouders, familie en vrienden van Annick, Alle sterkte toegewenst.

Het is voorlopig nog gissen achter de reden, misschien was het lustmoord of een aanrijding waarbij de dader het ongeluk wou verdoezelen...

Hopelijk kom er snel klaarheid in de oorzaak en wordt de dader(s) snel gevonden, de ouders weten nu wel waar haar lichaam is, maar ik denk dat de gedachte dat de daders nog vrij rondlopen al even verontrustend en verscheurend is.
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:02   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Het is bijzonder erg dat zoiets moest gebeuren. Mijn medeleven aan de familie. Eén kleine troost hebben ze: hun dochter kan tenminste fatsoenlijk begraven worden, in tegenstelling tot de slachtoffers van de vele onopgeloste verdwijningen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:02   #8
Marlientje
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_452275.html

u kan uw deelneming betuigen op de site van hln

hoe meer tijd er verloopt,hoe slechter dat het uitdraait
de eerste 48 uren zijn cruciaal heb ik eens gelezen
wat is er met ons mooi Belgique gebeurd ?

Laatst gewijzigd door Marlientje : 3 mei 2007 om 22:03.
Oud 3 mei 2007, 22:07   #9
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Gruwelijk! Het schrikwekkende is; ze werd vermoord toen ze in haar eigen streek van zoiets banaals als een fuif terugkwam met de fiets. Het kon dus evengoed iemand van ons allemaal geweest zijn.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:09   #10
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
wat is er met ons mooi Belgique gebeurd ?
Goede vraag ... Ik vrees dat de mensen veranderd zijn. Deze maatschappij met haar hysterische media en consumptiedwang vervreemdt de mensen van elkaar. Psychopaten worden als het ware aan de lopende band gemaakt. Telkens ik in Brussel het openbaar vervoer neem vraag ik me stil af wat voor een ontspoorde freaks er allemaal niet rondlopen.

Laatst gewijzigd door Preuße : 3 mei 2007 om 22:09.
Oud 3 mei 2007, 22:09   #11
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

ik denk dat ik per ongeluk op HLN Superbabe 2007 heb gestemd
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:10   #12
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Kom kom, nu niet aanzetten tot onveiligheidsgevoel . Dat is tegenwoordig ook haast strafbaar

Hebt ge werkelijk nie een beetje fatsoen meer met dergelijke opmerking,
lompen boer.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:13   #13
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Goede vraag ... Ik vrees dat de mensen veranderd zijn. Deze maatschappij met haar hysterische media en consumptiedwang vervreemdt de mensen van elkaar. Psychopaten worden als het ware aan de lopende band gemaakt. Telkens ik in Brussel het openbaar vervoer neem vraag ik me stil af wat voor een ontspoorde freaks er allemaal niet rondlopen.

Het gedoogbeleid van de Linkse Kerk treft ook schuld. Waarom zouden (potentiële) criminelen zich zorgen maken? Als ze gevat worden krijgen ze meer rechten dan het slachtoffer, worden ze bijna dood geknuffeld door een legertje maatschappelijke assisten, psychologen en advocaten, en komen ze op de koop toe na 1/3 van hun straf vrij.
Oud 3 mei 2007, 22:16   #14
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Een kwartier geleden lees ik daar dat volgens iemand ter plaatste dat er diezelfde avond op diezelfde fuif serieuze rellen geweest zijn met allochtone jongeren van Turkse origine. Tot mijn grote verbazing is deze post nu door HLN verwijderd....

Ik wil hier zeker niemand beschuldigen, daarvoor is het nog veel te vroeg. Laat het parket zijn werk doen en ik hoop dat de dader(s) snel gevonden worden.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 22:17   #15
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Zucht, ik word er echt kotsmisselijk van Eerst en vooral innige deelneming aan de familie en vrienden...

Ik hoop dat de dader(s) snel gepakt zullen worden en ik eis dat de dader(s) levenslang gestraft worden en niet na 7-8 jaar luxehotel zullen vrijgelaten worden
Zoiets vraagt idd nog zelfs niet meer om een proces voor de dader als ze die vinden. Direc opsluiten, ligt er toch vinger dik op .
Oud 3 mei 2007, 22:17   #16
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Het gedoogbeleid van de Linkse Kerk treft ook schuld. Waarom zouden (potentiële) criminelen zich zorgen maken? Als ze gevat worden krijgen ze meer rechten dan het slachtoffer, worden ze bijna dood geknuffeld door een legertje maatschappelijke assisten, psychologen en advocaten, en komen ze op de koop toe na 1/3 van hun straf vrij.
Absoluut. Sinds 1999 en de regering Verhofstadt is de politieke ideologie compleet veranderd. Het is een compleet mislukte stoofpot van allerlei linkse ideetjes en foliekes geworden. Alles moest eens geprobeerd worden, alles is mislukt, en dan heeft men maar gauw gauw iets nieuws gelanceerd. Gezond verstand werd vervangen door inhoudsloze dogma's; "tolerantie", "multicultiraliteit", "verdraagzaamheid", "open debat ciltuur" en zo voort. Geen enkele van die prullen heeft de situatie ook maar iets veranderd, integendeel.

Oud 3 mei 2007, 22:19   #17
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Een kwartier geleden lees ik daar dat volgens iemand ter plaatste dat er diezelfde avond op diezelfde fuif serieuze rellen geweest zijn met allochtone jongeren van Turkse origine. Tot mijn grote verbazing is deze post nu door HLN verwijderd....

Ik wil hier zeker niemand beschuldigen, daarvoor is het nog veel te vroeg. Laat het parket zijn werk doen en ik hoop dat de dader(s) snel gevonden worden.
Zeg dat nie waar is hé...
Oud 3 mei 2007, 22:21   #18
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund :
ik denk dat ik per ongeluk op HLN Superbabe 2007 heb gestemd
Zo zie je maar, het lijk is nog niet koud of de spot wordt al gedreven met forummers die gewelddaden met dodelijke afloop geen akkefietje vinden.
Oud 3 mei 2007, 22:21   #19
Marlientje
Banneling

Standaard

De VB bende moet dit voorval weer uitbuiten op haat te spuien en racisme
te kweken en op te hitsen... triestig en ongehoord
waar zijn jullie opgevoed

Laatst gewijzigd door Marlientje : 3 mei 2007 om 22:26.
Oud 3 mei 2007, 22:23   #20
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Vreselijk, vreselijk, vreselijk. Ik hoop dat ze dit onmens daarvoor verantwoordelijk snel vatten.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be