Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2008, 20:23   #1
Jukes
Parlementslid

Standaard Lisbeth Imbo nieuwe kampioene 'onderbreken' op tv

Als er bij de VRT nog een levende ziel overblijft met een grein verstand, dan heeft die vanavond schuimbekkend de C4 van Lisbeth Imbo ingevuld en naar haar arrogante kop gesmeten. Nooit tevoren is een interviewee zo talloze malen ongepast onderbroken geweest als Yves Leterme in het Canvas-nieuws van 20 uur. Goed dat Leterme een watje is, anders had hij natuurlijk gevraagd: "lieve mevrouw Embo, als u zichzelf zo graag hoort, waarom interviewt u dan zichzelf niet gewoon, thuis voor de spiegel? Wat doe ik hier nog?" Waarna hij de studio zou zijn uitgebeend. Wanneer treedt er eindelijk iemand op tegen dit toenemende onheil op de lichtbak?

Laatst gewijzigd door Jukes : 15 januari 2008 om 20:53.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:48   #2
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

'k zat ook te denken die mens houdt zich beleefd zeg.
En De Wever tijdens Phara vond ik zichzelf ook wel beleefd gedragen t.o.v. de indoctrinatiepogingen om religie als normaal gedrag te gaan beschouwen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 15 januari 2008 om 23:49.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 00:06   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Het was haar 2de terzake, dus ze moet nog een beetje leergeld betalen.
Geen probleem, ze komt er wel.

Of kon u alles direct zonder haperen en perfect, misschien?
Zagevent.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:35   #4
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het was haar 2de terzake, dus ze moet nog een beetje leergeld betalen.
Geen probleem, ze komt er wel.

Of kon u alles direct zonder haperen en perfect, misschien?
Zagevent.

Als ik de arrogantie zou hebben iets voor een paar honderdduizend toeschouwers te gaan doen, dan zou ik er zeker voor zorgen dat het perfect is. En onderbreken is niet 'haperen', het getuigt van een verregaande onbeschoftheid. Te vergelijken met de uwe, trouwens. Er is dus wel degelijk een groot probleem: de onbeschoftheid die op tv en op fora als dit dagelijkse kost is geworden, is typerend voor de verloedering alom. Dat komt natuurlijk door de afstandelijkheid van die media: mocht u 'zagevent' tegen mij zeggen face-to-face, dan stond u nu uw tanden van de vloer op te rapen.
Oud 16 januari 2008, 08:54   #5
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Als er bij de VRT nog een levende ziel overblijft met een grein verstand, dan heeft die vanavond schuimbekkend de C4 van Lisbeth Imbo ingevuld en naar haar arrogante kop gesmeten. Nooit tevoren is een interviewee zo talloze malen ongepast onderbroken geweest als Yves Leterme in het Canvas-nieuws van 20 uur. Goed dat Leterme een watje is, anders had hij natuurlijk gevraagd: "lieve mevrouw Embo, als u zichzelf zo graag hoort, waarom interviewt u dan zichzelf niet gewoon, thuis voor de spiegel? Wat doe ik hier nog?" Waarna hij de studio zou zijn uitgebeend. Wanneer treedt er eindelijk iemand op tegen dit toenemende onheil op de lichtbak?
Ik heb ook gekeken en dat is me niet opgevallen.
En de hoofdredacteur met zijn strikje heeft verklaart dat hij voor meer Vlaamse zelfstandigheid is, dus daar zal het wel niet aan liggen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 08:55   #6
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de arrogantie zou hebben iets voor een paar honderdduizend toeschouwers te gaan doen, dan zou ik er zeker voor zorgen dat het perfect is. En onderbreken is niet 'haperen', het getuigt van een verregaande onbeschoftheid. Te vergelijken met de uwe, trouwens. Er is dus wel degelijk een groot probleem: de onbeschoftheid die op tv en op fora als dit dagelijkse kost is geworden, is typerend voor de verloedering alom. Dat komt natuurlijk door de afstandelijkheid van die media: mocht u 'zagevent' tegen mij zeggen face-to-face, dan stond u nu uw tanden van de vloer op te rapen.
Citaat:
mocht u 'zagevent' tegen mij zeggen face-to-face, dan stond u nu uw tanden van de vloer op te rapen
Dat is toch ook onbeschoft?
Oud 16 januari 2008, 09:13   #7
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, uw reactie is zeer symptomatisch voor de hedendaagse onbeschoftheid en minimaal vermogen tot relativeren :
een nieuwe tv-reporter anoniem komen afbreken op een internetforum op haar 2de dag 'on the job'.
Hoe zuur kan je geworden zijn?

En als ik face-to-face zagevent tegen u zou zeggen, zou u dat slikken en het afbollen.
Als u iets meer probeerde zou u wellicht van een koude kermis thuiskomen.
U zou niet de eerste zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 09:16   #8
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de onbeschoftheid die op tv en op fora als dit dagelijkse kost is geworden, is typerend voor de verloedering alom.
Voor mij ligt de schuld bij de politici: zij geven die luxe-ambtenaren een ongehoorde macht. Zo'n Yves Leterme doet het door zijn slap gedrag voorkomen alsof Liesbeth Imbo een heel belangrijk mens is, die heel wat te zeggen heeft en gerespecteerd moet worden. Tobback is de enige politicus die ik tot nu zo'n omhooggevallen creatuur op zijn plaats heb horen zetten. Het verklaart imho deels zijn blijvende populariteit.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:03   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk heeft Liesbeth haar interviewstijl geleerd door het oefenen op ondervragen van Vlaams Belang politici.

LI - Mijnheer De Winter, hoe ziet uw ontbijt eruit?

FDW - Euh zoals gewoonlijk, ko....

LI - koffie? koffie? koffie is geen eten! hebt ge gegeten ja of nee!

FDW - eu ja, koffie met...

LI - ha! vlaamsblokkers vinden koffie eten! dames en eten! ge moet niet vragen hoe achterlijk die sujetten zijn, dan ze geeneens weten wat koffie in feite is!

etc...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:09   #10
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat is toch ook onbeschoft?

Natuurlijk is dat onbeschoft, het is zelfs misdadig. Maar had u dan verwacht dat ik als een mak schaap zou accepteren dat de eerste de beste nitwit mij 'zagevent' noemt? Dat is het nu net: mochten politici op tv enige vastberadenheid vertonen en zo'n onbeschoft mens als Imbo een koekje van eigen deeg geven, dan waren het ook échte leiders waar niet mee te sollen viel. Voorlopig ken ik er zo geen in ons landje waar makheid blijkbaar de norm geworden is. Let wel: ik zal nooit als eerste onbeschoft zijn, daarvoor ben ik te welopgevoed.
Oud 16 januari 2008, 10:12   #11
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bon, uw reactie is zeer symptomatisch voor de hedendaagse onbeschoftheid en minimaal vermogen tot relativeren :
een nieuwe tv-reporter anoniem komen afbreken op een internetforum op haar 2de dag 'on the job'.
Hoe zuur kan je geworden zijn?

En als ik face-to-face zagevent tegen u zou zeggen, zou u dat slikken en het afbollen.
Als u iets meer probeerde zou u wellicht van een koude kermis thuiskomen.
U zou niet de eerste zijn.
Wees gerust: we zijn niet allemaal lafaards. Er is gisteren ook naar de VRT al een niet-anonieme mail vertrokken met een vergelijkbare inhoud. En die 'wellicht' siert u.
Oud 16 januari 2008, 10:19   #12
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voorlopig ken ik er zo geen in ons landje
Louis Tobback.
Oud 16 januari 2008, 10:22   #13
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mocht u 'zagevent' tegen mij zeggen face-to-face, dan stond u nu uw tanden van de vloer op te rapen.
Parsifals reactie laat eerder domheid en angst zien dan de wil om u te beledigen. U riskeert zijn geestelijk landschap overhoop te gooien en dat hoopt hij te counteren door uw aanklacht te minimaliseren en u belachelijk te maken.

Wees maar gerust dat hij in de ogen van vele forummers net het omgekeerde bereikt.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 januari 2008 om 10:22.
Oud 16 januari 2008, 10:22   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Leest iemand haar weblog?

Jongens toch.

Dat is dus een weblog op de VRT eh. De publieke zender van dit land eh.

Wat een hoop gezever dat dáár op staat.

http://multiblog.vrt.be/liesbethimbo/
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:24   #15
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Louis Tobback.
Ja, dat zal zowat de enige zijn. Spijtig genoeg vind ik bij de jonge garde zo niemand. En Dedecker, die er allicht wel de stijl voor heeft, is dan weer zo mediageil dat hij zijn zendtijd niet eigenhandig zal inkorten door tijdens zo'n flut-interview op te stappen.
Oud 16 januari 2008, 10:24   #16
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Leest iemand haar weblog?

Jongens toch.

Dat is dus een weblog op de VRT eh. De publieke zender van dit land eh.

Wat een hoop gezever dat dáár op staat.

http://multiblog.vrt.be/liesbethimbo/
Politici zouden kwaliteit moeten eisen van de journalisten die hen willen interviewen.
Oud 16 januari 2008, 10:26   #17
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Politici zouden kwaliteit moeten eisen van de journalisten die hen willen interviewen.
Ronduit beschamend. Canvas krijgt een hoog Libelle- en Storygehalte.
Blij dat ik geen journalist meer ben, als ik deze nobodies bezig hoor.

Laatst gewijzigd door Jukes : 16 januari 2008 om 10:26.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:27   #18
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, dat zal zowat de enige zijn. Spijtig genoeg vind ik bij de jonge garde zo niemand. En Dedecker, die er allicht wel de stijl voor heeft, is dan weer zo mediageil dat hij zijn zendtijd niet eigenhandig zal inkorten door tijdens zo'n flut-interview op te stappen.
Opstappen hoeft niet. Met een korte, dodelijke reactie de machtsverhoudingen omdraaien is veel efficiënter.

"U wilt blijkbaar zelf uw vragen beantwoorden. OK, dan zal ik zwijgen tot u uw visie uiteengezet hebt", of zoiets.
Oud 16 januari 2008, 10:29   #19
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Die mevrouw is toch al een tijdje bezig 's morgens op de radio. Ik heb daar nog nooit klachten over gehoord?
daar interviewt ze ook politici.
Oud 16 januari 2008, 10:30   #20
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Opstappen hoeft niet. Met een korte, dodelijke reactie de machtsverhoudingen omdraaien is veel efficiënter.

"U wilt blijkbaar zelf uw vragen beantwoorden. OK, dan zal ik zwijgen tot u uw visie uiteengezet hebt", of zoiets.

Dat zou inderdaad nog beter zijn. Het is hemeltergend dat dit nog niet is gebeurd. Het zegt natuurlijk �*lles over de wanverhoudingen tussen het journaille en de politiek in ons land.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be