Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2008, 12:13   #1
Gargamel
Banneling

Standaard Gaat snel in Gaza

18/01 Humanitaire hulp geraakt niet meer in Gaza
De VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (Unrwa) heeft meegedeeld dat de humanitaire hulpgoederen niet meer in Gaza geraken na de sluiting vrijdag van de grensovergangen door Israël.

"Alle grensposten zijn gesloten en geen enkel hulpkonvooi raakt er nog door. Het is noodzakelijk dat die grensposten weer open gaan om iets te kunnen doen aan de misere van de 1,5 miljoen mensen in Gaza"; verklaarde Unrwa-woordvoerder Christopher Gunness.

Normaal rijden dagelijks 15 tot 20 vrachtwagens met hulpgoederen naar Gaza. De grensovergangen worden gecontroleerd door Israël. Volgens Gunnes kan het isolement van de al gedemoraliseerde bevolking alleen maar leiden naar een verdere radicalisering op het ogenblik "dat de internationale gemeenschap probeert het vredesproces terug op de sporen te zetten".

"Deze blokkade heeft een ernstige impact op de volksgezondheid. We hebben bijvoorbeeld al een aantal gevallen van botontkalking bij kinderen vastgesteld", voegde de woordvoerder eraan toe. De situatie in Gaza is zo ernstig dat de Palestijnen al geen cement meer vinden om "graftombes voor hun doden te maken". De ziekenhuizen geven lakens mee omdat lijkwades niet meer voorhanden zijn". "Zelfs in de dood worden de Palestijnen getroffen door de blokkades", zei Gunness.

De Israëlische Defensieminister Ehud Barak had donderdag het bevel gegeven alle grensposten met de Gazastrook te sluiten zolang de "raketaanvallen" tegen Israël blijven duren. "Deze maatregel zal een aantal dagen duren en geldt zowel voor het goederen- als het personenverkeer", zei een woordvoerder van Defensie.
.................................................. .................
Eten hebben ze niet,maar wel raketten om op de buurnam af te schieten.
En het gaat daar idd zeer snel.Sluit een grensovergang en hopla,terstond botontkalking.
Met de raketten kunnen ze beter prothéses maken.
Pak schop en ploeg Palestijntjes en begin maar te werken,inplaats van alle dagen 15 vrachtwagens hulp te ontvangen.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 17:12   #2
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
En het gaat daar idd zeer snel.Sluit een grensovergang en hopla,terstond botontkalking.
Pak schop en ploeg Palestijntjes en begin maar te werken,inplaats van alle dagen 15 vrachtwagens hulp te ontvangen.
Je hebt absoluut gelijk, maar, dat wordt echter onmogelijk gemaakt door de Isrealische overheid die systematisch land afneemt voor nederzettingen en de veiligheidsmuur en die olijfbomen laat omhakken om te zorgen voor een 'veiligheidsperimeter'. Water is voor de boeren ook moeilijk te krijgen aangezien dat nodig is voor zwembaden in Isreal.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 18 januari 2008 om 17:13.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 17:25   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel me dan eigenlijk de vraag of het wel nut heeft om ze te steunen. Als het geld toch maar bij raketten uitkomt ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 19:11   #4
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik stel me dan eigenlijk de vraag of het wel nut heeft om ze te steunen. Als het geld toch maar bij raketten uitkomt ...
Eten, medisch materiaal, civiele infrastructuur ...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 19:17   #5
Heftruck

Standaard

Another piece of the world depopulation puzzle. Fun!

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 02:36   #6
IkbenLara
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
haha.
Dus morgen bouw ik een hek rond je huis, sluit ik je electriciteit af, geef je een emmer water per week en vermoord af en toe een gezindslid.
en dan ga ik je wat uitlachen, omdat je geen planten aan het telen bent op je balkon?

ze hebben geen plek, geen middelen.
IkbenLara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 13:12   #7
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Muurtje is kapot

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 januari 2008 om 13:12.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 13:21   #8
Ambiorix

Standaard

Citaat:
dat ze hun schop en ploeg opzij gooien en hun ontstolen gebied terugeisen. En némen.

En dan praten we verder.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 06:01   #9
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
18/01 Humanitaire hulp geraakt niet meer in Gaza
De VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (Unrwa) heeft meegedeeld dat de humanitaire hulpgoederen niet meer in Gaza geraken na de sluiting vrijdag van de grensovergangen door Israël.

"Alle grensposten zijn gesloten en geen enkel hulpkonvooi raakt er nog door. Het is noodzakelijk dat die grensposten weer open gaan om iets te kunnen doen aan de misere van de 1,5 miljoen mensen in Gaza"; verklaarde Unrwa-woordvoerder Christopher Gunness.

Normaal rijden dagelijks 15 tot 20 vrachtwagens met hulpgoederen naar Gaza. De grensovergangen worden gecontroleerd door Israël. Volgens Gunnes kan het isolement van de al gedemoraliseerde bevolking alleen maar leiden naar een verdere radicalisering op het ogenblik "dat de internationale gemeenschap probeert het vredesproces terug op de sporen te zetten".

"Deze blokkade heeft een ernstige impact op de volksgezondheid. We hebben bijvoorbeeld al een aantal gevallen van botontkalking bij kinderen vastgesteld", voegde de woordvoerder eraan toe. De situatie in Gaza is zo ernstig dat de Palestijnen al geen cement meer vinden om "graftombes voor hun doden te maken". De ziekenhuizen geven lakens mee omdat lijkwades niet meer voorhanden zijn". "Zelfs in de dood worden de Palestijnen getroffen door de blokkades", zei Gunness.

De Israëlische Defensieminister Ehud Barak had donderdag het bevel gegeven alle grensposten met de Gazastrook te sluiten zolang de "raketaanvallen" tegen Israël blijven duren. "Deze maatregel zal een aantal dagen duren en geldt zowel voor het goederen- als het personenverkeer", zei een woordvoerder van Defensie.

Transfereren naar Jordanië. Dat is de enigste realistische oplossing. Die Pallies zijn zo gek gemaakt van de haat zoals een hond met hondsdolheid.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 08:58   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Uw eenzijdige kijk op de palestijnse kwestie begint wel heel voorspelbaar en ongenuanceerd te worden.

Israel kan in uw ogen niets verkeerd doen, zelfs de gemiddelde israelier pakt zijn regering
iets kritischer aan dan u doet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:15   #11
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Transfereren naar Jordanië. Dat is de enigste realistische oplossing. Die Pallies zijn zo gek gemaakt van de haat zoals een hond met hondsdolheid.
een beetje zoals jou dus
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:21   #12
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je hebt absoluut gelijk, maar, dat wordt echter onmogelijk gemaakt door de Isrealische overheid die systematisch land afneemt voor nederzettingen en de veiligheidsmuur en die olijfbomen laat omhakken om te zorgen voor een 'veiligheidsperimeter'. Water is voor de boeren ook moeilijk te krijgen aangezien dat nodig is voor zwembaden in Isreal.
Zwembaden...en landbouw - en industriegebied. Hadden de Israëlis er niet geweest, was er van irrigatie nooit sprake geweest en lag 80 % van het land nog te verdorren. De Palestijnen leefden in een woestijn, de Israelis hebben er een vruchtbaar land van gemaakt, ook voor de Palestijnen.
Oud 24 januari 2008, 09:24   #13
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zwembaden...en landbouw - en industriegebied. Hadden de Israëlis er niet geweest, was er van irrigatie nooit sprake geweest en lag 80 % van het land nog te verdorren. De Palestijnen leefden in een woestijn, de Israelis hebben er een vruchtbaar land van gemaakt, ook voor de Palestijnen.
ah zo, meneer heeft een kristallen bol of iets dergelijks in huis. Knap. Jij kan een andere tijdslijn waarnemen, waar Israel nooit gesticht is geweest?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 09:39   #14
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
ah zo, meneer heeft een kristallen bol of iets dergelijks in huis. Knap.
Nee hoor. Gewoon wat feiten. Israël is wereldleider op het gebied van high tech landbouw en verfijnde wetenschappelijke methoden in alle agrarische sectoren, vooral op het gebied van irrigatie (druppel-irrigatie, Israëlische uitvinding).

Citaat:
Jij kan een andere tijdslijn waarnemen, waar Israel nooit gesticht is geweest?
Allé bon, laten we stellen dat er geen Joodse Staat zou zijn opgericht en de Palestijnen er hun land hadden mogen oprichten. Zouden ze, net als de Israëlis, in staat zijn geweest het schaarse water en de weinige vruchtbare grond zo te benutten dat ze zelfs meer voedsel zouden produceren dan ze nodig hebben en dus zelfs met succes kunnen exporteren?
Ik ben natuurlijk niet blind: Israël heeft altijd kunnen rekenen op heel wat buitenlandse hulp, maar ik verwed er mijn 2 legkiekens (elke dag 2 dikke eieren) voor dat de Palestijnen nooit zo ver zouden zijn geraakt als de Israëlis.
Oud 24 januari 2008, 09:54   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah zo, meneer heeft een kristallen bol of iets dergelijks in huis. Knap. Jij kan een andere tijdslijn waarnemen, waar Israel nooit gesticht is geweest?
Om zijn bewering te bevestigen heb je geen glazenbol nodig.

Je moet enkel naar de omliggende landen kijken.

Israel was ooit dezelfde onvruchtbare en onbewoonbare streek als deze landen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
Nee hoor. Gewoon wat feiten. Israël is wereldleider op het gebied van high tech landbouw en verfijnde wetenschappelijke methoden in alle agrarische sectoren, vooral op het gebied van irrigatie (druppel-irrigatie, Israëlische uitvinding).
Israël is wel in meer wereldeider.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
Allé bon, laten we stellen dat er geen Joodse Staat zou zijn opgericht en de Palestijnen er hun land hadden mogen oprichten. Zouden ze, net als de Israëlis, in staat zijn geweest het schaarse water en de weinige vruchtbare grond zo te benutten dat ze zelfs meer voedsel zouden produceren dan ze nodig hebben en dus zelfs met succes kunnen exporteren?
Ik ben natuurlijk niet blind: Israël heeft altijd kunnen rekenen op heel wat buitenlandse hulp, maar ik verwed er mijn 2 legkiekens (elke dag 2 dikke eieren) voor dat de Palestijnen nooit zo ver zouden zijn geraakt als de Israëlis.

De Palestijnen hadden er nooit meer dan een woestijn van kunnen maken, want zij zouden nooit hebben kunnen beschikken over de middelen die Israël had en heeft.

Israël kreeg namelijk een miljarden donatie van de wereld, als zwijggeld voor 40-45, en nog eens een miljarden hulp van de joodse bevolking wereldwijd.

De Palestijnen zouden en hebben dat nooit gekregen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 10:16   #16
luke
Vreemdeling

Standaard grenzen van Gaza

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uw eenzijdige kijk op de palestijnse kwestie begint wel heel voorspelbaar en ongenuanceerd te worden.

Israel kan in uw ogen niets verkeerd doen, zelfs de gemiddelde israelier pakt zijn regering
iets kritischer aan dan u doet.
Mij is het een raadsel dat Gaza ingesloten zou zijn door een Israelische blokkade? Zij hebben toch een gemeenschappelijke grens met het broedervolk uit Egypte? Maar toch moeten ze daar een muur laten springen...begrijp ik niet...Voor mij is evenwel de rampzalige positie van Gaza veroorzaakt door het fanatieke optreden van Hamas, dat die represailles bij de Israelis met opzet uitgelokt heeft...al moet ik bekennen dat bezetting van gebieden die hun niet toebehoren,door de Israelis, hoogstens uit veiligheidsredenen en onderhandelingsredenen kunnen goedgekeurd worden , niet als definitieve verovering, als ge mij begrijpt.
Luke
luke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 10:18   #17
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
.

De Palestijnen zouden en hebben dat nooit gekregen.
Ik had mijn zin wat moeten langer maken: "...indien de Palestijnen over dezelfde hulp zouden kunnen hebben beschikken.". Ze zouden hun kot wel wat beter hebben kunnen inrichten, maar ik betwijfel het ten zeerste of ze dezelfde inventiviteit aan de dag hadden kunnen leggen als de Israëlis.
Oud 24 januari 2008, 10:19   #18
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke Bekijk bericht
Mij is het een raadsel dat Gaza ingesloten zou zijn door een Israelische blokkade? Zij hebben toch een gemeenschappelijke grens met het broedervolk uit Egypte? Maar toch moeten ze daar een muur laten springen...begrijp ik niet...Voor mij is evenwel de rampzalige positie van Gaza veroorzaakt door het fanatieke optreden van Hamas, dat die represailles bij de Israelis met opzet uitgelokt heeft...al moet ik bekennen dat bezetting van gebieden die hun niet toebehoren,door de Israelis, hoogstens uit veiligheidsredenen en onderhandelingsredenen kunnen goedgekeurd worden , niet als definitieve verovering, als ge mij begrijpt.
Luke
Ik dacht dat Egypte de blokkade steunde. Of ik ben slecht ingelicht.
Oud 24 januari 2008, 10:38   #19
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Goed verwoord.

ps: Miljoenen belastinggeld van ons.
De lucht ingeschoten
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 11:05   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik had mijn zin wat moeten langer maken: "...indien de Palestijnen over dezelfde hulp zouden kunnen hebben beschikken.". Ze zouden hun kot wel wat beter hebben kunnen inrichten, maar ik betwijfel het ten zeerste of ze dezelfde inventiviteit aan de dag hadden kunnen leggen als de Israëlis.
Je doet mij nu toch lachen en dat is dan niet slecht bedoeld.

Maar idd de Palestijn zal NOOIT kunnen wat de Jood deed.

Om te beginnen was het de Joodse overlevingsdrang die hen aanmoedigde.

Als tweede werken de Israeli in groep en als één blok, ondanks hun onderlingen ruzie's

3de punt, de Israeli hadden en hebben de nodige ervaringen en kennis om een land vruchtbaar te maken.

4) de Israeli hebben door hun inteelt een massa intelligente mensen onder hun rangen.

5° Zij zijn niet bang om ingrijpen de veranderingen door te voeren

en het belangrijkste punt, zij hebben geen goddienst die hen tegenhoud om zaken te veranderen en verbeteren.

Dus nee, de Palestijnen hadden nooit van die regio kunnen maken wat de Israeli ervan hebben gemaakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be