![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leeflonen in de tijd beperken? Ha!
Daar is zelfs LDD geen voorstander van. Dat is een bom leggen. Aan het leefloon zou ik btw ook niet zitten. Er zijn ergere problemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurlijk inperken in tijd. Leeflonen dien als opvang voor een tijdelijke noodsituatie, niet als permanente hangmat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, neen, dat hebt u echt verkeerd begrepen. Leefloon zijn een permanente uitkering, tout court. Mensen die van de werkloosheidsuitkering worden gesmeten, komen linea recta op de leefloonloonlijst. Dat is waar de hopelozen - in de overheid zijn ogen - zit. Levenslang, per definitie.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de gewone lonen moeten ook stijgen , iets wat ze in deze tijd niet doen !!!!! ne werkende mens in dit land wordt gestraft , door een overheid die meer op ne pooier trekt , enkel is de diefstal door onze overheid gelegaliseerd
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaan andere opties : werk zoeken bij vb. De werkgevers schreeuwen deze dagen om personeel. Knelpuntberoepen invullen. Kortom : het heft in eigen handen nemen ipv zich gemakzuchtig te nestelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer; dat heeft te maken met werkloosheidsuitkering. Leefloon staat daar los van.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat jij dat zo wil. Ik wil dat zo niet : het principe van inperking in de tijd kan evengoed op het leefloon toegepast worden. Het gaat hier enkel om terminologie, maar in the end is het de belastingbetaler die voor beiden opdraait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de werkgevers schreeuwen idd om werkvolk, maar wel werkvolk dat gratis of bijna gratis wil werken Citaat:
En de meeste leefloontrekkers, mogen niet werken, want zij zitten nog i de onderzoekperiode voor hun assielaanvraag. Het is dus de staat zelf die sneller moet werken, om de kosten van de leefloners te drukken, Belgische leefloners worden door de OCMW's zelf zo snel mogelijk aan werk geholpen, want het zijn de gemeentes die de leeflonen moeten betalen en die willen dus iedere verloren kostzosnel mogelijk terug kwijt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH. :') :') :') :') :') :') :') :') Man, gij zijt echt zo'n VBpoco. 't is ongelooflijk. :') Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
indien iemand onder een bepaald minimuminkomen zit (mits uitkering, niet als dat minimumloon wordt verworven door arbeid) wordt het kindergeld opgetrokken tot ongeveer 200 EURO per kind. Er was hier reeds eens een discussie over. Iemand die wèl werkte heeft het uiteindelijk bevestigd (dat het dus enkel over mensen met uitkering ging! - ik had het anders niet durven geloven).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2008 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
neen , niet van meer werkloosheid , wel van een verminderde belastingsdruk dat men hier eens stopt met voordeeltjes hier en daar !!! die voordeeltjes moeten betaald worden
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Noodsituaties hoeven niet levenslang te duren. Zelfs hopeloze gevallen - waaronder ik jou reken- kunnen zich herpakken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is idd belachelijk in België.
Ik heb het hier al een paar keer verteld - enkele jaren terug was ik het eventjes beu te ploeteren. Ondanks mijn kwalificaties enz. ben ik er toch in "geslaagd" vijf jaar ONGESTOORD werkloosheidspoen te trekken. In al die tijd misschien 2 keer opgeroepen, en die sollicitaties een beetje gesaboteerd. Ik ben juist toen IK het wilde weer aan het werk gegaan. VIJF jaar zomaar. Om te relaxen. En geen haan die ernaar gekraaid heeft. Integendeel: toen ik aan de VAKBOND ![]() Toen ik hetzelfde aan de RVA vertelde zei die ongeveer hetzelfde. Veel te moeilijk, niet zelfstandige worden! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en je bent er precies nog fier op ! ![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als jij voor sommige profiteurs wilt blijven betalen ............ mij goed !!!!!! ps , iedereen kan wel is een tegenslag hebben in zijn leven , maar dit kan NIET blijven duren
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat IK me niet hoef te schamen.
Werkloosheidsbureau EN syndicaat echter ontmoedigden beide meteen elke zin voor initiatief. Ik ben fier dat ik dit kan vertellen ja, dat het zo makkelijk was om VOOR NIKS gewoon vijf jaar niet te werken. Daarmee, en met het gebrek aan oproepen of andere ondersteuning of controle om me aan het werk te zetten, bewijs ik dat het systeem in BelgiË inderdaad absurd is, en dat misbruik niet alleen makkelijk is, maar ook wordt AANGEMOEDIGD. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |