![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik denk dat het eens tijd is dat mensen (en dan meer specifiek de niet verdraagzame) beginnen beseffen dat we niet meer in een sardienendoosje leven waar elk volk zn eigen aparte staat heeft, eigen gewoontes beoefend worden, en de rest niet getolereerd wordt...
de wereld wordt meer en meer een melting pot van culturen en volkeren, diegenen die dat willen tegengaan zijn achterhaald. wat is er verkeerd met een belg die naar amerika emigreert ? niks toch wat is er dan verkeerd met een buitenlander die hier in belgie komt wonen?? akkoord er zitten mensenhandelaars tussen, er zitten mensen tussen met krimininele & slechte bedoelingen, maar dat is een kleine groep die altijd uitvergroot wordt tegen de stille brave meerdereheid... en vluchtelingen komen hier niet zomaar! wie zou er graag zn huis verlaten en vluchten naar een onbekende werled waar je op voorhand al weet dat er mensen zullen zijn die je liever zien vertrekken dan je goeiedag te zeggen? niemand! wel vluchtelingen komen hier niet zomaar! ze doen dit niet voor hun plezier, ze zouden allemaal liever daar blijven waar ze ooit zijn opgegroeid maar ze kunnen niet door ooorlog, angst, achtervolging... ik vraag me soms erg af wat vlaamsblokkers zouden denken als er hier oorlog zou zijn( die kans is nu wel zeer klein, ma goed) , ze moeten vluchten en nergens een duer openstaat... tis allemaal gemakkelijk te zeggen dat ze het land uit moeten terwijl men savonds maar een dak boven zijn hoofd heeft... uit eigen ervaring weet ik dat vluchtelingen soms meer werkwillend zijn dan sommige belgen, dat ze soms al snel en beter nederlands spreken dan sommige walen,dat ze zich soms veel rapper aanpassen aan onze gewoontes dan wij aan de hunne... we moeten gewoon iets minder wereldvreemd zijn en af stappen van die beklemmende vlaamse gedachte, het gaat allang niet meer om vlaanderen of belgie!!! het is nu europa , en europa breidt steeds uit,de verscheidenheid aan culturen breidt steeds uit, en wat is er nu plezanter dan een melting pot van culturen !!!... trouwens diegene die niet van die gedachte zijn moeten geen pitta meer gaan eten bij de turk, geen chinees meer, geen vietnamees meer,... er zijn zo 1001 dingen die bij ons al ingeburgerd zijn, maar die afkomstig zijn van andere kulturen, maar we beseffen dat niet meer... ik denk dat we dat fenomeen niet moeten tegegaan. meer respect, verdraagzaamheid & solidariteit... tis al dak moste zegge...
![]() |
#2 | ||||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op uw laatste zin geef ik zelfs geen antwoord. U weet dat zoiets een utopie is die nog vele jaren/eeuwen van ons verwijderd is (als ze er al komt), en waar men op dit moment helemaal niets aan heeft, integendeel, enkel problemen mee hebt. Vertel me nu eens precies, wat is nu volgens u iets dat migranten hier de laatste 50 jaar aan ons land verrijkt hebben? En zeg asjeblieft niet 'eten'. Het was ook niet nodig om 200.000 Japanese immigranten binnen te halen om hier Japanse restaurants te vinden. Citaat:
![]() Mijn vorige vraag blijft trouwens geldig: noem eens iets verrijkends aan de multiculturele samenleving buiten voedsel? Citaat:
Respect, solidariteit, verdraagzaamheid, ja...maar niet zonder verlies van gezond verstand. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij wil eastblock gewoon zeggen dat hij voorstander is van een mondiale wereld met slechts één taal (het soort gebroken Engels dat ook onze bewindslieden al eens in de mond durven nemen) en één cultuur (die van de massaconsumptie).
Iedereen die dit probeert tegen te werken is gewoonweg een conservatieve oerfascist die te stom is om te beseffen dat culturen tot niets dienen. Of hoe moet ik bovenstaande tekst eigenlijk interpreteren?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eremoord
De 17-jarige Pakistaanse Shafilea Ahmed lag reeds maandenlang verborgen in de struiken, alvorens ze door haar moordenaars in de rivier Kent (Groot-Brittannië) werd geworpen. Het meisje wou het leven leiden van een normale tiener en kwam daarbij in botsing met haar ouders die haar steeds meer in de richting van het traditioneel Pakistaans leven duwden. Ze hadden voor haar ook al een partner gevonden. De ouders worden nu verdacht van ontvoering en moord. Scotland Yard meldt dat er in 2003 niet minder dan twaalf eremoorden op Brits grondgebied gepleegd werden. Enkele maanden geleden werd er nog een 16-jarig Koerdisch meisje gekeeld omdat ze een relatie zou hebben gehad met een Libanese christen. Hier wordt men stil van. Weerom een zeer pijnlijke illustratie van hoe de persoonsgebonden islamwetten niet stroken met onze meest fundamentele westerse waarden.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laten we dat eerst eens proberen in onze straat. Alle deuren open en iedereen welkom, elk huis is van iedereen. Als dat werkt dan breiden we dat uit tot heel de wereld, waarbij ons salaris vermindert naar 25% en onze woonruimte eveneens. Dan grijpt een revolutie plaats en iedereen wil terug een eigen huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Waarom geen multiculturele zones scheppen waar alles OK is volgens de multiculturalisten en daarnaast meer monoculturele zones voor hen die dat niet zo zien zitten?
Vb: In Vlaanderen gaat het Vlaams Blok in Gent achteruit en is het het sterkst in Antwerpen. Waarom dan van het Antwerpse geen monoculturele zone maken en van het Gentse een multiculturele? De monoculturisten uit Gent kunnen dan politiek asiel krijgen in Antwerpen en de multiculturalisten samen met de integratieweigerende migranten uit Antwerpen kunnen in Gent terecht. Antwerpen moet dan boeten voor de verarming van deze uittocht, terwijl Gent zich in het vervolg mag verheugen in de geneugten van de verrijking die tot dan vooral Antwerpen waren toebedeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mensenhandelaren bestaan alleen maar omdat vrije migratie niet toegelaten is. Niemand gaat met 87 in een koelwagen zitten als je gewoon op de ferry kan stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Is de USA niet het grootste voorbeeld van de ultieme multiculturele samenleving?
Welk land "calls the shots" vandaag de dag denk je?? Amerika is al honderden jaren een land van immigranten. Ieren, Fransen, Engelsen, Schotten, Nederlanders, Italianen, Duitsers, Afrikanen, Chinezen, Koreanen, Japanners, Indiërs, Joden, Katholieken, Protestanten, Moslims, Boedhisten, Hindoes, ...etc Al honderden jaren trekken deze mensen van totaal verschillende herkomsten de "nieuwe wereld" binnen. Is de USA vandaag de dag nu een stinkende puinhoop van verderf en verval??? De laatste keer dat ik keek, toch niet echt... Amerika mag dan wel een uitgestrekt land van extremen zijn, het is wel DE wereldmacht geworden! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik daarom fan ben van Bush & Co... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Bedoel je selectieve immigratie? Dan verliezen de ontwikkelingslanden hun beste krachten. Sociaal onverantwoord. En zij die geweigerd worden zijn handelswaar voor mensenhandelaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Onze welvaartstaat voor alle inwoners is stukken beter dan het grootste voorbeeld van de ultieme multiculturele samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() nu begrijp ik de doelstelling van de anti multiculturelen.
![]() |
![]() |