Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 05:52   #1
VlaamseKracht
Banneling

Standaard Hooligans...wat zijn ze?

Hooligans,
stelletje ongeregeld of extreem rechts/links gespuis?
Echte vrienden of marginale bende?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=BH1MEN9J
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 05:59   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

hooliganisme heeft nix me politiek te maken, dus ook niet met links of rechts.
Al denk ik dat de meeste wel naar de rechtse kant zijn, als ge sommigste uitspraken hoort.
Oud 27 januari 2008, 08:36   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn teorie is dat een zeer klein persentage van de bevolking gewelddadig psichopaat is.
Zulke apen zoeken middens waar ze kunnen vechten en andere mensen schofferen.

Dus kiezen ze als hobbie van naar het voetbal te gaan.

En aangezien ze rap gewaar worden dat ze mensen sjokeren door rassistische en ekstreem-rechtse slogans te raaskallen, doen ze dat ook. Niet uit politieke overweging, daar zijn ze te stom (stom is niet hetzelfde als een laag iq) voor.

Wat is eraan te doen? Ze moeten overtuigd worden dat de straf die ze ervoor krijgen, zo ambetant is dat ze zich toch maar gaan inhouden. Een stadionverbod hoort daar dus bij, maar is manifest onvoldoende. Op voorwaarde dat ze door de week gaan werken, steek ze gedurende een gans jaar iedere zaterdagmiddag tot zondagavond den bak in. Alkoholverbod enzovoorts ...

Eigenlijk verwacht ik ook wel van de andere supporters, de gewone supporters, dat ze zich heviger afkeren van die hooligans. Zeker de besturen van de klubs moeten aktiever zijn, en die supporters die ook maar enig risiko vormen op hooliganisme, een abonnement (of tiket, of toegang supportersbus ...) weigeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 14:06   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Al denk ik dat de meeste wel naar de rechtse kant zijn, als ge sommigste uitspraken hoort.
Bullshit;ik ken hooligans van gent en velen onder hen moeten totaal niet van het bv vlaams belang weten.Der zijn gasten bij die simpelweg op sp-a stemmen die andere mensen hun ruiten inslagen en mensen in ziekenhuis kloppen ect......
Hooligans zijn er van alle soorten zeg maar.Links of rechts maakt maar bitter weinig uit.
En soms het gebeurt het wel eens dat je je zo bestolen of uigedaagd voelt je even buiten je zinnen bent en je dan meedoet;dat maakt van je nog geen hooligan.
Hooligans zijn vooral mensen die er speciaal op uit zijn om te vechten en spreken met de andere hooligans af waar ze elkaar ontmoeten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 14:08   #5
Marlboro
Banneling

Standaard

Want das weer leuk aan linkse gepeepel;je hoort bv tijdens de match,geef em ne kilo bananen of oerwoudgeluiden en ik zwijg nog van al de rest;maar veel links gepeupel die anders zo bezig zit tegen rechtse mensen dat het racisten zijn zitten op zo'n moment zelf wel mee te roepen,ttssss.
Bewijst nog maar eens dat linkse ratten hypocrieten zijn en beter eerst eens in eigen boezem kijken + dit al van vroeger bestond,kon je moeilijk zeggen dat de mensen (allemaal) rechts waren,integendeel.
Oud 27 januari 2008, 14:51   #6
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Want das weer leuk aan linkse gepeepel;je hoort bv tijdens de match,geef em ne kilo bananen of oerwoudgeluiden en ik zwijg nog van al de rest;maar veel links gepeupel die anders zo bezig zit tegen rechtse mensen dat het racisten zijn zitten op zo'n moment zelf wel mee te roepen,ttssss.
Bewijst nog maar eens dat linkse ratten hypocrieten zijn en beter eerst eens in eigen boezem kijken + dit al van vroeger bestond,kon je moeilijk zeggen dat de mensen (allemaal) rechts waren,integendeel.
Je hebt echter ook supporters en hooligan clubs die streng optreden tegen racisme.
Oud 27 januari 2008, 14:56   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Hooligans zijn gewoon driftkoppen die uit zijn op relletjes. Daar politiek aan verbinden is maar onnozel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 09:04   #8
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

idioten?
Oud 28 januari 2008, 10:57   #9
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hooligans zijn gewoon driftkoppen die uit zijn op relletjes. Daar politiek aan verbinden is maar onnozel.
Het is onnozel om die drift zomaar ongekoppeld te laten dwalen. Voor die mannen is maar 1 oplossing: het leger in dermee, daar mogen ze vechten. Steek ze in een speciale close combat eenheid. Die mannen zijn niet abnormaal ofzo hoor. Het is dankzij vechters dat wij hier nu zijn. Ge moet die energie gewoon kanaliseren en beter gebruiken.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 12:51   #10
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn teorie is dat een zeer klein persentage van de bevolking gewelddadig psichopaat is.
Zulke apen zoeken middens waar ze kunnen vechten en andere mensen schofferen.

Dus kiezen ze als hobbie van naar het voetbal te gaan.

En aangezien ze rap gewaar worden dat ze mensen sjokeren door rassistische en ekstreem-rechtse slogans te raaskallen, doen ze dat ook. Niet uit politieke overweging, daar zijn ze te stom (stom is niet hetzelfde als een laag iq) voor.

Wat is eraan te doen? Ze moeten overtuigd worden dat de straf die ze ervoor krijgen, zo ambetant is dat ze zich toch maar gaan inhouden. Een stadionverbod hoort daar dus bij, maar is manifest onvoldoende. Op voorwaarde dat ze door de week gaan werken, steek ze gedurende een gans jaar iedere zaterdagmiddag tot zondagavond den bak in. Alkoholverbod enzovoorts ...

Eigenlijk verwacht ik ook wel van de andere supporters, de gewone supporters, dat ze zich heviger afkeren van die hooligans. Zeker de besturen van de klubs moeten aktiever zijn, en die supporters die ook maar enig risiko vormen op hooliganisme, een abonnement (of tiket, of toegang supportersbus ...) weigeren.
Wat een grappig taaltje gebruik jij! Is dit een soort experimentele spelling of zo?
Oud 28 januari 2008, 14:20   #11
Dycore
Banneling

Standaard

Hooligans zijn toffe jongens.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 15:08   #12
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Bullshit;ik ken hooligans van gent en velen onder hen moeten totaal niet van het bv vlaams belang weten.Der zijn gasten bij die simpelweg op sp-a stemmen die andere mensen hun ruiten inslagen en mensen in ziekenhuis kloppen ect......
Hooligans zijn er van alle soorten zeg maar.Links of rechts maakt maar bitter weinig uit.
En soms het gebeurt het wel eens dat je je zo bestolen of uigedaagd voelt je even buiten je zinnen bent en je dan meedoet;dat maakt van je nog geen hooligan.
Hooligans zijn vooral mensen die er speciaal op uit zijn om te vechten en spreken met de andere hooligans af waar ze elkaar ontmoeten.
rustig eh kameraad. ni agressief beginnen worden. Ik zei gewoon dat ik dat dacht, niet dat het zo is
Oud 28 januari 2008, 15:25   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn krakers dan geen hooligans?
En geef toe dat die enkel links getint zijn hé ....
Oud 28 januari 2008, 15:31   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Hooligans,
stelletje ongeregeld of extreem rechts/links gespuis?
Echte vrienden of marginale bende?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=BH1MEN9J
Die krakers op betogingen zijn m.i. de ergste hooligans. Voetbalhooligans beperken zich meestal nog tot geweld en vernielingen binnen zo'n arena, maar dat extreem linkse gespuis vernielt vaak auto's en gebouwen. Hier in leuven weet ik nog dat ze erbij waren op een NSV betoging. Heel wat auto's beschadigt en de ruiten van de Quick en enkele banken waren compleet vernield.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 16:04   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die krakers op betogingen zijn m.i. de ergste hooligans. Voetbalhooligans beperken zich meestal nog tot geweld en vernielingen binnen zo'n arena, maar dat extreem linkse gespuis vernielt vaak auto's en gebouwen. Hier in leuven weet ik nog dat ze erbij waren op een NSV betoging. Heel wat auto's beschadigt en de ruiten van de Quick en enkele banken waren compleet vernield.
Boeren, Bouvakkers, Brandeerlui, Politie... deden in het verleden reeds hetzelfde in onze fraaie hoofdstad.. Ik verkies ook vreedzame en ludieke manifestaties zonder vernietigingen van eigendommen; blijkbaar lopen er bij elke manifestatie individuën rond die er tuk op zijn dde boel te verzieken en een psychosomatische drang naar vernietiging hebben. Voetbalhooligans zijn de perfecte demonstratie van zulke mensen, her en der stonden ze al in voor de vernietiging van menig Café en zij schrikken ook niet terug van het elkaar toebrengen van zare verondingen of het plegen van moorden. Indien ik goed gedocumenteerd ben komen er voetbalhooligans voort uit alle milieu's zoiel maatschappelijke randgevallen als zeer gerespecteerde burgers die ook het beest al eens willen loslaten...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 00:18   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
rustig eh kameraad. ni agressief beginnen worden. Ik zei gewoon dat ik dat dacht, niet dat het zo is
U moet zich niet aangevallen voelen,ik reageer altijd zo hoor.

Agressief?Als je dat al agressief vind dan ken je mij nog niet goed .

Ik ben de rust hemzelve.

Laat mij zeggen dat ik weet waarover dat ik het heb en ik er een aantal keer zelf heb tussengezeten.
(neen,ik ben geen hooligan maar ken er wel meerdere en heb er zelf een aantal keer tussen gezeten,shit happens).
Oud 29 januari 2008, 00:25   #17
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
zijn hooligans niet gewoon voetbalsupporturs die de boel willen vernielen en willen vechten?
ik denk niet dat dat krakers zijn.
Oud 29 januari 2008, 00:40   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
zijn hooligans niet gewoon voetbalsupporturs die de boel willen vernielen en willen vechten?
ik denk niet dat dat krakers zijn.

Hm,ik noem een voetbalsupporter geen hooligan.Zijn 2 verschillende termen.
Hooligans zijn geen voetbalsupporters voor mij;het voetbal op zich zelf intresseert hen maar zeer matig(al hangt dat alweer van persoon tot persoon af).

Maar je moet niet persee een hooligan zijn om eens door het lint te gaan;voorbeeldje;gent-cl brugge.Langs gentse kant is de haat enorm tegenover die van cl brugge en daar moeten er altijd maatregelen getroffen worden want het zou zeker ambras van komen.
En daar zijn dikwijls op zo'n moment gewone brave supporters bij betrokken.
De redenen waarom die haat zo diep zitten zijn een aantal uiteenlopende redenen en dat zet kwaad bloed en die match is altijd de match van het jaar,vooral thuis op eigen veld.Zolang we niet verliezen zijn we al tevreden maar winnen is een must.
Oud 29 januari 2008, 09:45   #19
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
neen; krakers zijn geen hooligans.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 20:54   #20
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Het is onnozel om die drift zomaar ongekoppeld te laten dwalen. Voor die mannen is maar 1 oplossing: het leger in dermee, daar mogen ze vechten. Steek ze in een speciale close combat eenheid. Die mannen zijn niet abnormaal ofzo hoor. Het is dankzij vechters dat wij hier nu zijn. Ge moet die energie gewoon kanaliseren en beter gebruiken.
Zo ongeveer de beste posting wat dit onderwerp betreft. Aggresiviteit is natuurlijk, maar moet in goede banen geleid worden.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be