Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 22:26   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Voetbal = Oorlog

Angst voor rellen Feyenoord - Ajax

Op 25 april strijden Feyenoord en Ajax in de Rotterdams Kuip om de KNVB-beker. Na eerdere rellen tussen de aanhangers van de clubs, werd besloten dat de clubs alleen nog voor thuispubliek zouden spelen. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam besliste dat Ajax-fans toch welkom waren bij de bekerfinale. Maar de KNVB waarschuwt dat kaarten voor de neutrale vakken bij hooligans terecht kunnen komen.

Op de website van de fanatieke Ajax-aanhang stond een afbeelding van het gebombardeerde Rotterdam met de teksten 'bloody sunday' en 'bommen op Rotterdam'. In de Rotterdamse gemeenteraad wordt met angst en beven uitgekeken naar de bekerfinale. Zeker nu ook is gebleken dat de wedstrijd niet verboden is voor de hooligans van de rellen op het strand van Hoek van Holland.

Deelt Johan Derksen, hoofdredacteur van Voetbal International de angst van voor rellen rond de bekerfinale?
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie...tml?&tx_ttnews[tt_news]=16419&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=882fb29c0d

Die uitspraak lijkt letterlijk bewaarheid te worden.
Vroeger keek ik nog wel mee via TV met de twee zoons naar voetbal. Nu al jaaren niet meer.
Als ik live hoorde hoe het in andere landen gaat en hier in de Nederlanden kan het niet, wel schaf het af.
Wedstrijden zonder uit supporters of helemaal niet meer.
Als ik speler was stopte ik ermee als mijn beroep dit resultaat heeft. Dit is het niet waard.
Al die inzet en maatregelen van ons belastinggeld, weggegooid geld.
En ik maar bezuinigen thuis...GRRWWW
Oud 13 april 2010, 22:32   #2
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Fooooooooooooooooooooooooorza Racing!!!!!
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 10:51   #3
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Angst voor rellen Feyenoord - Ajax

Op 25 april strijden Feyenoord en Ajax in de Rotterdams Kuip om de KNVB-beker. Na eerdere rellen tussen de aanhangers van de clubs, werd besloten dat de clubs alleen nog voor thuispubliek zouden spelen. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam besliste dat Ajax-fans toch welkom waren bij de bekerfinale. Maar de KNVB waarschuwt dat kaarten voor de neutrale vakken bij hooligans terecht kunnen komen.

Op de website van de fanatieke Ajax-aanhang stond een afbeelding van het gebombardeerde Rotterdam met de teksten 'bloody sunday' en 'bommen op Rotterdam'. In de Rotterdamse gemeenteraad wordt met angst en beven uitgekeken naar de bekerfinale. Zeker nu ook is gebleken dat de wedstrijd niet verboden is voor de hooligans van de rellen op het strand van Hoek van Holland.

Deelt Johan Derksen, hoofdredacteur van Voetbal International de angst van voor rellen rond de bekerfinale?
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie...tml?&tx_ttnews[tt_news]=16419&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=882fb29c0d

Die uitspraak lijkt letterlijk bewaarheid te worden.
Vroeger keek ik nog wel mee via TV met de twee zoons naar voetbal. Nu al jaaren niet meer.
Als ik live hoorde hoe het in andere landen gaat en hier in de Nederlanden kan het niet, wel schaf het af.
Wedstrijden zonder uit supporters of helemaal niet meer.
Als ik speler was stopte ik ermee als mijn beroep dit resultaat heeft. Dit is het niet waard.
Al die inzet en maatregelen van ons belastinggeld, weggegooid geld.
En ik maar bezuinigen thuis...GRRWWW
Nochtans is het groepshooliganisme op zijn retour, al meer dan tien jaar lang ! Deze onlusten zijn niet meer te vergelijken met de toeren de er in de jaren tachtig en negentig werden uitgehaald. Men is dan ook met draconische veiligheidsmaatregelen begonnen, pasjessysteem invoeren, etc. . Helaas heeft dit ook de sfeer in de stadions voor een deel verpest, op een gegeven moment werden / worden ook de (nog steeds de meeerderheid) goedmenende en integere supporters als criminelen behandeld. Een vriend van mij kreeg een jaar stadionverbod bij 'den Beerschot' omdat hij per ongeluk tegen een reclamepaneel had geduwd en dit per toeval door een bewakingscamera werd geregistreerd. En dan in België maar zagen dat de mensen de weg naar het stadion niet meer vinden.

Tussen Feyenoord en Ajax zal nog wel wat ongezonde rivaliteit bestaan, maar voor het overige zijn de fanatieke supporterskernen in België en Nederland serieus uitgedund. Als regelmatig Amerikaganger en occassioneel bijwoner van een baseball-wedstrijd valt het me overigens op hoe in de USA (toch beschouwd als een agressievere natie) supporters van de New York Yankees en de New York Mets gewoon naast elkaar een praatje kunnen maken, terwijl men hier in het Europese equivalent voetbal beide 'clans' als het ware in quarantaine moet plaatsen, ook buiten de stadionmuren.

Laatst gewijzigd door freespirit : 14 april 2010 om 10:55.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:56   #4
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het is het inderdaad niet waard.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 12:12   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

De hooligans worden al een dagje ouder.
Hun aan obesitas-lijdend nageslacht ligt liever in de zetel met de PSP, de rollen vet zichtbaar onder het veel te strakke namaak voetbaltruitje dat papa voor hen kocht...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 13:39   #6
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is het inderdaad niet waard.
Idd das juist, maar 't kost wel een hoop. Weggegooid belasting centjes.

Beveiliging bekerfinale kost 1 miljoen euro
dinsdag 13 april 2010 | 20:56

Feyenoordfans voor een winkel in Hellevoetssluis om een kaartje te bemachtigen voor de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax op 25 april. ANP

ZEIST – Hooligans die met dreigementen strooien op internet vormen een bedreiging voor het doorgaan van de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax op zondag 25 april. Op internet zijn pamfletten verschenen met teksten als ‘Bommen op Rotterdam’.

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam maakt donderdag zijn plan van aanpak bekend; de KNVB zegt niet te kunnen uitsluiten dat de wedstrijd wordt verboden wanneer de dreiging voor de openbare orde te ernstig wordt.

De voetbalbond heeft aanvullende maatregelen -verscherpte kaartcontrole, ingrijpen bij ongewenste spreekkoren - getroffen om niets aan het toeval over te laten.
De bekerfinale trekt zeker tienduizend Feyenoord-aanhangers en 7700 Ajax-fans naar de Kuip. Er worden circa duizend ordebewaarders ingezet, onder wie een kleine vijfhonderd man van de Mobiele Eenheid. De totale kosten voor de beveiliging bedragen naar schatting een miljoen euro. http://www.destentor.nl/sport/653935...ljoen-euro.ece
Oud 14 april 2010, 16:40   #7
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Toch maar liever TV kijken dan. Voor de wereldbeker in elk geval.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 02:08   #8
stropke
Minister-President

Standaard

Onrustige betoging supporters bij De Kuip ROTTERDAM -

Bij het Rotterdamse voetbalstadion De Kuip hebben donderdagavond naar schatting vijfhonderd Feyenoordsupporters geprotesteerd tegen het feit dat de bekerfinale tegen Ajax in twee duels wordt afgewerkt. De betoging verliep onrustig. Vier mensen werden aangehouden voor openlijke geweldpleging, maakte de politie bekend.
De supporters hadden spandoeken bij zich met leuzen tegen de tweedeling van de finale, zoals „Finale zonder charme” en „RIP Beker”. Toen de groep vanaf het parkeerterrein van het stadion richting een nabijgelegen politiebureau trok, stelde de Mobiele Eenheid zich met knuppels en getrokken schild op tegenover de groep. Een klein aantal stenen vloog door de lucht.

Nadat de ME de supporters weer naar het parkeerterrein hadden gedreven, gingen de betogers uiteen. De politie heeft zogeheten bodycams ingezet, camera's die op het hoofddeksel van een agent worden bevestigd. De politie gaat de beelden bestuderen, aldus een woordvoerster van de politie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...p__.html?p=2,1

Lap het begint al. En er is nog geen bal geschoten, dat belooft wat.
Goe bezig die supporters, schoon reclame voor de voetbal-sport. Of kunnen we dat nog sport noemen? Ik denk eerder big geld bisness met de spelers als slaven.
Gladiatoren in de arena om het volk Brood en Spelen te geven, terwijl ze verkocht worden voor miljoenen op de clubmarkt. En terwijl er niets mee vandoen hebbende buitenstaanders met de brokken van de vernielingen bij dergelijke rellen enz... zitten.
Voetbal mogen ze voor mijn part afschaffen.
Geef mij maar een partijtje volleybal.
Oud 16 april 2010, 02:25   #9
stropke
Minister-President

Standaard

Wat kost de politie-inzet bij een potje voetbal?
14-04-2010 | Gepubliceerd 23:31
15-04-2010 | Laatst bijgewerkt 16:33

Meer dan duizend man moet de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord op 25 april in goede banen leiden. En dat kost een paar centen. Er doen schattingen de ronde van circa 1 miljoen euro. Wat kost de politie-inzet rond voetbal ons eigenlijk?
http://www.z24.nl/economie/artikel_1..._voetbal_.html

Maar niet met den dezen zijn belastinggeld. Daar werk ik nie voor zunne.
Dat de supporters er maar zelf voor opdraaien hun "hobby" te bekostigen, de entree prijzen goed opschroeven dan maar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be