![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Hevige discussie op Lieu Public Tussen het publiek, Michel Collon,Christian Cotten, Ismael Bedrouini, Jean Brigmont.
http://leweb2zero.tv/video/shun_32478f282406d09 "Het zijn toch islamieten die deze aanslagen pleegden...." Christian Cotten: "Leugens leugens leugens, meneer Germain, spreek de waarheid. Jullie weten allemaal welke rol Mr Ben Laden speelt in deze zaak van militaire vergiftiging en desinformatie. Om meer precies te zijn de sectes van neoliberale, rechtse militairen, binnen de Bush administratie hebben deze aanslag gepleegd. Ben Laden speelt de rol van zwart chaap....applaus......Ben Laden is de moordenaar die van te voren was vastgelegd, net als Mr Osman het was in de moord op Kennedy. Laat me eindigen. Ik zeg dat de aanslagen van 11 sept een militaire staatsgreep zijn die aan alle democratische controle ontsnapt. Het is een aanslag tegen de mensheid. Ik roep de internationale publieke opinie op en de belgische in het speciaal om zich te verenigen om GW Bush voor het internationale gerechtshof te dagen voor misadaden tegen de mensheid. Applaus "Sommigen zullen oordelen dat dit illusionistische uitlatingen zijn ....." Ismael Bedrouini: "ik ben de zoon van een oud strijder in de tweede wereldoorlog.. .....staatsterrorisme , hoe justificeren we dat? Men creert een klimaat van angst en terreur vervolgens zegt men, wel ja, we zijn verplicht om geweld te gebruiken omdat we op ons eigen grondgebied aangevallen worden. Voor de aanslagen op het WTC was niemand akkoord om Afghanistan binnen te vallen. Dat is in de Philippijnen gebeurt en daarna de Tschechenie.. " "We gaan niet heel de wereld rond gaan maar volgens u zijn de amerikanen tot van alles in staat?" "het is nog al voorgekomen in de geschiedenis van de amerikanen als je naar de geschiedeins van de Indianen kijkt" "11 sept is veel dichterbij , volgens u zijn ze er toe instaat dat zelf te doen?" "Ja alles op (wat op 11sept gebeurde) is verklaarbaar en laat zich uitleggen..." "U bent wel een hele kleine minderheid om dat te denken..." "Nee we zijn geen minderheid , maar aan wie geeft u het woord? Ga op straat aan de mensen vragen...... " Nu geven we het woord aan mevrouw.... "Als ik Bush was zou ik geld aan PR uitgeven om iets te doen tegen deze idiote groteske redeneringen. Het belet normale mensen die hun redenering op feiten baseren om gehoord te worden." "Het irriteerd toch een deel van de wereld dat bepaalde internationale regels niet gerespecteerd worden door de VS" "Irritatie is geen deugdelijke politiek. Europa zou haar morele waarden moeten kunnen gebruiken zonder oorlog en zonder onderwerping om toch ook een man als Sadam Houssein te weerstaan dat toch geen prettig figuur is." "Zegt u nu niet; eigenlijk kan de wereld dus toch niet zonder Bush?" "De amerikanen zijn de grootste militaire macht op de wereld en de bevolking kiest de president zelf daar kunnen wij alleen maar mee leven....." "het gevaar van Saddam....." UIt het publiek "Sorry het gevaar komt van Sharon die Palestina in een concentratiecamp verandert, het valt zijn buren aan en wat krijgt het als sancties van de UN? Miliarden dollars aan wapens! Maar eigenlijk is niet Sharon het probleem maar Bush. Weet u hoeveel keer de VS sinds de tweede wereldoorlog een andere natie aanviel? 23 keer. Zijn al die landen een speciaal geval of is het de VS die een bedreiging vormt tegen de mensheid? applaus Jean Brigmont. "het is geen zaak van cultuur. Je moet de logica begrijpen van de amerikaanse politiek sinds 1945. De aanval op Irak vergelijken we altijd met Vietnam maar we vergeten dat het gaat over veel meer; het omver werpen van de regering in Guatemala in 1953. Het gaat over de omverwerping van Mossadeque in Iran, die de fout maakte om de petroleum industrie te willen nationaliseren in zijn land in 1953, het gaat over de coup in Brazilie die Kennedy de grootse overwinning op de vrijheid noemde. Het zijn de vergeten paginas -uit de geschiedenis; de coup op Soekarno in Indonesie met 500 000 doden,de oorlog in Vietnam tsn 2 en 4 miljoen doden, de tussenkomst in Nicaragua waardoor het democratisch verkozen regime viel, Wat ik wil aantonen is het imperialisme dat voorvloeit uit een economische logica maar ook die van de wereld te willen domineren. De vraag die zich stelt is waarom moeten 100 den miljoenen mensen in de derde wereld leven onder het juk van dictaturen die de VS in het zadel hielp, waarom moeten ze een schuld betalen die onder contract is tot stand gekomen door mensen uit de VS? Daarom stelt zich de fundamentele vraag dat we tegen dit regime van de VS moeten zijn dat een bedreiging is voor de mensheid. We hebben alle rijdommen en wapens van de wereld en toch moeten wij bang zijn voor de derde wereld? ik denk dat we eens een seconde moeten stil staan bij al die mensen die bedreigt worden door al die wapens." De correspondent van Al Jazeera signaleert op het einde dat men in de arabische wereld bang is van de VS, men weet dat er een lijst is en dat het volgende land op die lijst misschien Syrie is of Iran of Saoudi arabie, binnen enkele weken. Het is duidelijk dat er na Irak nieuwe oorlogen komen; De amerikanen hebben zelf gezegd dat ze Sadam zullen vervangen door een regime dat hun gehoorzaamd; Ze hebben alle tekenen van een diktatuur en zero tolerance voor ander meningen. ![]() |
![]() |
![]() |