Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 11:34   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard wat is er aan de hand in de banlieues in Denemarken?

Al zeven dagen ellende, zo lees ik net.
Vreemd, op Radio 1 het VRT nieuws vaak geluisterd,
maar daar werd niet over gerept?

Denemarken
zaterdag 16 februari 2008 09:21

Voor de zesde nacht op rij hebben allochtone jongeren afgelopen nacht in verschillende Deense steden auto's in brand gestoken en agenten met stenen bekogeld.

De rellen hadden vooral plaats in de achterstandswijken in Kopenhagen, Arhus en Odense waar veel allochtone jongeren wonen, bevestigt politiechef Lau Thytesen tegen het Franse persbureau AFP.

'In hoofdstad Kopenhagen brandden 28 auto's uit, en werden 35 afvalcontainers in brand gestoken,' aldus Thytesen.

Opgepakt
Zes relschoppers werden in Kopenhagen gearresteerd, en in andere Deense steden werden nog eens acht jongeren opgepakt wegens brandstichting en vernielingen.

Allochtonen jongeren richten al nachtenlang vernielingen aan. Volgens de Deense politie voelen de jongeren zich achtergesteld omdat ze vaker zouden worden gecontroleerd in het uitgaansleven.

Moord
Gisteren verklaarde de politiechef van Kopenhagen dat de jongerenrellen waarschijnlijk geen verband hebben met het opnieuw plaatsen van een omstreden cartoon van de profeet Mohammed door enkele grote kranten afgelopen woensdag.

Die spotprent veroorzaakte in 2006 wereldwijde protesten van moslims, en werd opnieuw afgedrukt toen dinsdag bleek dat er een aanslag op de tekenaar van de cartoons was verijdeld. Vijf Deense moslims werden voor het beramen van de moord gearresteerd.

Hizb ut Tahrir
Honderden woedende moslims gingen de afgelopen dagen in Denemarken de straat op om te demonstreren tegen de cartoons.

Velen zwaaiden volgens de Britse zender BBC met vlaggen van de moslimextremistisch e organisatie Hizb ut Tahrir, in Nederland bekend door het verspreiden van flyers tegen Geert Wilders en zijn Koranfilm. (RR: En ook van antisemtisme en negationisme! )

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier .nl/nieuws/ buitenland/ artikel/asp/ artnr/193099/ index.html
http://news. yahoo.com/ s/nm/20080216/ wl_nm/denmark_ riots_dc
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 11:44   #2
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het zit in hun bloed.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 15:10   #3
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Het moslimtuig laat gewoon wederom zien dat ze geen enkele kritiek op hun achterlijke religie kunnen velen, en dat ze een verregaand gebrek aan humor hebben. En dat vanwege wat tekeningetjes... Intifada'tje spelen is hun geliefde hobby immers, zoals we al zo vaak hebben mogen zien.

Oppakken die relschoppers en ze stuk voor stuk naar het land van herkomst terugsturen, met hun hele familie uiteraard, inclusief familieleden tot in de vijfde graad.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 15:21   #4
alex2018
Partijlid

alex2018's schermafbeelding

Standaard

en toch probeert Patrick Janssens ons wijs te maken dat de multiculturele maatschappij een zegen is.
alex2018 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 15:22   #5
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Het moslimtuig laat gewoon wederom zien dat ze geen enkele kritiek op hun achterlijke religie kunnen velen, en dat ze een verregaand gebrek aan humor hebben. En dat vanwege wat tekeningetjes... Intifada'tje spelen is hun geliefde hobby immers, zoals we al zo vaak hebben mogen zien.

Oppakken die relschoppers en ze stuk voor stuk naar het land van herkomst terugsturen, met hun hele familie uiteraard, inclusief familieleden tot in de vijfde graad.
Wat niet gaat gebeuren...
Oud 17 februari 2008, 15:23   #6
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex2018 Bekijk bericht
en toch probeert Patrick Janssens ons wijs te maken dat de multiculturele maatschappij een zegen is.
Het is als domme doorsnee burger uw recht om dingen zwart/wit te zien. Dus daar zult u mij geen kritiek op weten geven...
Oud 17 februari 2008, 15:29   #7
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is als domme doorsnee burger uw recht om dingen zwart/wit te zien. Dus daar zult u mij geen kritiek op weten geven...
Ik woon in Antwerpen en heb al vaak last gehad met allochtonen. Ik bekijk de dingen niet zwart wit. Ik heb veel allochtonen vrieden,maar toch ben ik ervan overtuigd dat de multiculturele maatschappij die er in antwerpen is geen zegen is. Kom maar is naar Borgerhout, Driekoningen straat en je zult wel zien wat ik bedoel.
Oud 17 februari 2008, 15:32   #8
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik woon in Antwerpen en heb al vaak last gehad met allochtonen. Ik bekijk de dingen niet zwart wit. Ik heb veel allochtonen vrieden,maar toch ben ik ervan overtuigd dat de multiculturele maatschappij die er in antwerpen is geen zegen is. Kom maar is naar Borgerhout, Driekoningen straat en je zult wel zien wat ik bedoel.
Ja en dan? Lost dat iets op? Nee. Die zullen hier blijven. Beu of niet beu.
Leer er mee leven of trap het af. Want het lef om ze terug te pesten hebben de autochtonen niet, die kennen geen solidariteit zoals de allochtonen. Dus vergeet het. Dat is de realiteit.
Oud 17 februari 2008, 15:44   #9
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Lost dat iets op? Nee. Die zullen hier blijven. Beu of niet beu.
Leer er mee leven of trap het af. Want het lef om ze terug te pesten hebben de autochtonen niet, die kennen geen solidariteit zoals de allochtonen. Dus vergeet het. Dat is de realiteit.
Als je iets terug doet wordt je meteen bestempelt als rascist en dan is Antwerpen weer te klein. Ik ken genoeg mensen die iets zouden willen terug doen maar dat doen is gewoon stom.
Iemand waar ik mee op school heb gezeten is vorige maand neergestoken door marokanen. Dus jij vindt dat ik en wat andere manne die marokanen moeten gaan neersteken. Ik weet dat die mensen hiet gaan blijven, maar er moeten dingen veranderen.
Oud 17 februari 2008, 15:50   #10
Bhairav

Standaard

Maar er gaat niks veranderen.
Snapt ge dat nu niet?
Oud 17 februari 2008, 16:07   #11
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar er gaat niks veranderen.
Snapt ge dat nu niet?
Er gaat op den duur wel iets veranderen. Daar ben ik zeker van. En als die verandering mij niet aansta zal ik het wel hier afbollen.
Oud 17 februari 2008, 16:08   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Er gaat op den duur wel iets veranderen. Daar ben ik zeker van. En als die verandering mij niet aansta zal ik het wel hier afbollen.
Doei.
Oud 17 februari 2008, 16:12   #13
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Doei.
Er is nog niets verandert, ik blijf dus nog effe.
Oud 17 februari 2008, 16:19   #14
Bhairav

Standaard

Citaat:
Er is nog niets verandert, ik blijf dus nog effe.
Zo lekker wij tegen zij, das toch tof he? Van vredig samenleven, daar verveelt men zich toch dood mee?
Oud 17 februari 2008, 16:29   #15
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zo lekker wij tegen zij, das toch tof he? Van vredig samenleven, daar verveelt men zich toch dood mee?
Het is niet wij tegen zij. Het zijn eigenlijk twee maatschappij naast elkaar. Allochtonen hebben hun eigen jeugd huizen, eigen voetbal club, net als de autochtonen en de joden. Elke 'wij' zondert zich een beetje af van de andere 'zij'.
Oud 17 februari 2008, 16:32   #16
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is niet wij tegen zij. Het zijn eigenlijk twee maatschappij naast elkaar. Allochtonen hebben hun eigen jeugd huizen, eigen voetbal club, net als de autochtonen en de joden. Elke 'wij' zondert zich een beetje af van de andere 'zij'.
Met als probleem dat die zij(moslimallochtonen) problemen bezorgen aan de wij(autochtonen).
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 16:36   #17
Bhairav

Standaard

Citaat:
En uw oplossing is natuurlijk hen dwingen zich met ons te "mengen", niet?
Oud 17 februari 2008, 16:37   #18
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Met als probleem dat die zij(moslimallochtonen) problemen bezorgen aan de wij(autochtonen).
Dat is spijtig genoeg vaak het geval, maar 'wij' zorgen ook voor problemen aan 'zij'. Ik heb nooit gezegd dat alleen de allochtonen overlast veroorzaken.
Oud 17 februari 2008, 16:40   #19
alex2018
Partijlid

Standaard

Citaat:
En uw oplossing is natuurlijk hen dwingen zich met ons te "mengen", niet?
Dwingen zeker niet, maar als we van een multiculurele maatschappij willen spreken zal er wel gemegnd moeten worden.

Laatst gewijzigd door alex2018 : 17 februari 2008 om 16:40.
Oud 17 februari 2008, 17:08   #20
Bhairav

Standaard

Citaat:
Dwingen zeker niet, maar als we van een multiculurele maatschappij willen spreken zal er wel gemegnd moeten worden.
Dan zal dat wel spontaan gebeuren.
Wie nog gelooft dat die allochtone jeugd "dringend geintegreerd moet worden" heeft het helemaal mis. Zij zijn namelijk al geintegreerd, allang: hun gouden kettingskes, hun GSMs, hun designerhoofddoekken, etc... Daar draait onze samenleving toch om? Zij kennen trouwens méér normen en waarden dan "ons".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be