![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al zeven dagen ellende, zo lees ik net.
Vreemd, op Radio 1 het VRT nieuws vaak geluisterd, maar daar werd niet over gerept? ***************************** Denemarken zaterdag 16 februari 2008 09:21 Voor de zesde nacht op rij hebben allochtone jongeren afgelopen nacht in verschillende Deense steden auto's in brand gestoken en agenten met stenen bekogeld. De rellen hadden vooral plaats in de achterstandswijken in Kopenhagen, Arhus en Odense waar veel allochtone jongeren wonen, bevestigt politiechef Lau Thytesen tegen het Franse persbureau AFP. 'In hoofdstad Kopenhagen brandden 28 auto's uit, en werden 35 afvalcontainers in brand gestoken,' aldus Thytesen. Opgepakt Zes relschoppers werden in Kopenhagen gearresteerd, en in andere Deense steden werden nog eens acht jongeren opgepakt wegens brandstichting en vernielingen. Allochtonen jongeren richten al nachtenlang vernielingen aan. Volgens de Deense politie voelen de jongeren zich achtergesteld omdat ze vaker zouden worden gecontroleerd in het uitgaansleven. Moord Gisteren verklaarde de politiechef van Kopenhagen dat de jongerenrellen waarschijnlijk geen verband hebben met het opnieuw plaatsen van een omstreden cartoon van de profeet Mohammed door enkele grote kranten afgelopen woensdag. Die spotprent veroorzaakte in 2006 wereldwijde protesten van moslims, en werd opnieuw afgedrukt toen dinsdag bleek dat er een aanslag op de tekenaar van de cartoons was verijdeld. Vijf Deense moslims werden voor het beramen van de moord gearresteerd. Hizb ut Tahrir Honderden woedende moslims gingen de afgelopen dagen in Denemarken de straat op om te demonstreren tegen de cartoons. Velen zwaaiden volgens de Britse zender BBC met vlaggen van de moslimextremistisch e organisatie Hizb ut Tahrir, in Nederland bekend door het verspreiden van flyers tegen Geert Wilders en zijn Koranfilm. (RR: En ook van antisemtisme en negationisme! ) Door Robbert de Witt http://www.elsevier .nl/nieuws/ buitenland/ artikel/asp/ artnr/193099/ index.html http://news. yahoo.com/ s/nm/20080216/ wl_nm/denmark_ riots_dc |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Het zit in hun bloed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het moslimtuig laat gewoon wederom zien dat ze geen enkele kritiek op hun achterlijke religie kunnen velen, en dat ze een verregaand gebrek aan humor hebben. En dat vanwege wat tekeningetjes... Intifada'tje spelen is hun geliefde hobby immers, zoals we al zo vaak hebben mogen zien.
Oppakken die relschoppers en ze stuk voor stuk naar het land van herkomst terugsturen, met hun hele familie uiteraard, inclusief familieleden tot in de vijfde graad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() en toch probeert Patrick Janssens ons wijs te maken dat de multiculturele maatschappij een zegen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Ik woon in Antwerpen en heb al vaak last gehad met allochtonen. Ik bekijk de dingen niet zwart wit. Ik heb veel allochtonen vrieden,maar toch ben ik ervan overtuigd dat de multiculturele maatschappij die er in antwerpen is geen zegen is. Kom maar is naar Borgerhout, Driekoningen straat en je zult wel zien wat ik bedoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Leer er mee leven of trap het af. Want het lef om ze terug te pesten hebben de autochtonen niet, die kennen geen solidariteit zoals de allochtonen. Dus vergeet het. Dat is de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Iemand waar ik mee op school heb gezeten is vorige maand neergestoken door marokanen. Dus jij vindt dat ik en wat andere manne die marokanen moeten gaan neersteken. Ik weet dat die mensen hiet gaan blijven, maar er moeten dingen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Maar er gaat niks veranderen.
Snapt ge dat nu niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Het is niet wij tegen zij. Het zijn eigenlijk twee maatschappij naast elkaar. Allochtonen hebben hun eigen jeugd huizen, eigen voetbal club, net als de autochtonen en de joden. Elke 'wij' zondert zich een beetje af van de andere 'zij'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Met als probleem dat die zij(moslimallochtonen) problemen bezorgen aan de wij(autochtonen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() En uw oplossing is natuurlijk hen dwingen zich met ons te "mengen", niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Partijlid
|
![]() Dwingen zeker niet, maar als we van een multiculurele maatschappij willen spreken zal er wel gemegnd moeten worden.
Laatst gewijzigd door alex2018 : 17 februari 2008 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Wie nog gelooft dat die allochtone jeugd "dringend geintegreerd moet worden" heeft het helemaal mis. Zij zijn namelijk al geintegreerd, allang: hun gouden kettingskes, hun GSMs, hun designerhoofddoekken, etc... Daar draait onze samenleving toch om? Zij kennen trouwens méér normen en waarden dan "ons". |
|
![]() |
![]() |