Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 09:06   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Dikkers en rokers goedkoper

http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...e-mensen.dhtml

zo, misschien ook een multicultureel integratie criterium: BMI >25 en roker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 09:24   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Verrassend"
"Het was een kleine verrassing", zegt de leider van het onderzoek, Pieter van Baal, die als econoom aan het RIVM verbonden is. "Maar het is ook logisch. Als je langer leeft, kost je de gezondheidszorg meer."
wat een VERRASSING zeg! Ik was daar twintig jaar geleden al op gekomen!
Je kost trouwens niet enkel meer aan de gezondheidszorg, je kost ook hopen meer aan de pensioenkas!

Een flinke roker is een zaligheid voor de staatskas: niet enkel draagt hij hopen extra taksen bij, hij neemt zelfs zijn pensioen maar voor de helft op!

En dan zeuren maar....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2008 om 09:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 11:15   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je kost trouwens niet enkel meer aan de gezondheidszorg, je kost ook hopen meer aan de pensioenkas!

Een flinke roker is een zaligheid voor de staatskas: niet enkel draagt hij hopen extra taksen bij, hij neemt zelfs zijn pensioen maar voor de helft op!

En dan zeuren maar....
die erfenisrechten van de moslims, als uw vrouw doodgaat krijg je dehelft, en de andere helft ? gaat dat naar de moslim-kerkfabriek ?
Oud 6 februari 2008, 11:16   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kunnen moslims een sociale zekerheid maken bovenop onze sociale zekerheid ? Is dat wel wettelijk ?
Oud 6 februari 2008, 11:23   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die erfenisrechten van de moslims, als uw vrouw doodgaat krijg je dehelft, en de andere helft ? gaat dat naar de moslim-kerkfabriek ?
ha! ge hebt de link in mijn onderschrift gelezen!
Tja! goei vraag hé, Allah heeft daar ook geen antwoord op gegeven. Zal waarschijnlijk zo'n beetje hetzelfde zijn als voor de verdeling van de buit: 1/5 voor de moslimrover, 4/5 voor Allah via de profeet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 februari 2008, 12:50   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ha! ge hebt de link in mijn onderschrift gelezen!
Tja! goei vraag hé, Allah heeft daar ook geen antwoord op gegeven. Zal waarschijnlijk zo'n beetje hetzelfde zijn als voor de verdeling van de buit: 1/5 voor de moslimrover, 4/5 voor Allah via de profeet.
En wat komt er eerst ? De erfenisregels op zijn Belgisch en dan de Moslimregels of omgekeerd ?
En zoja doen die gasten dan al hun huwelijkscontracten bezegelen met een annexje van de Koran ?
En zoja betalen zij eigenlijk niet dubbel ? Want ze betalen aan de Belgische staat en dan aan de moslimgemeenschap ? Dus eendubbele belasting ?
En zoja kan een instelling zelfs vanuit religie geinspireerd, nog eens lasten heffen ? en moeten we die mensen niet gewoon continu indoctrineren dat ze dat niet moeten betalen.

En stel dat je een huis koopt M/Vr samen en uw man sterft 5 jaar later, je hebt bvb een huis van 200K en nog 150K schulden. In ons systeem is er langst leeft al, en vruchtgebruik, en hun systeem dwingt de vrouw om een extra lening aan te gaan voor 25K om hun moslimtaks te betalen ?
Als de bank dit weigert te financieren zit dat vrouwmens in de rats ?
Oud 6 februari 2008, 12:53   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Je loopt wel wat hard van stapel hoor.

Zelfs Allah heeft verordend dat men eerst de schulden moet aftrekken alvorens de erfenis te verdelen.

maar ik heb al gelezen dat uiteraard in volgorde gebeurt:

- de verdeling volgens de Belgische erfeniswetten
- moeders en dochters worden onder druk gezet door de broers en staan "vrijwillig" hun gedeelte van hun erfenis af. Dit is perfect mogelijk.

Maar U bent wèl danig off-topic natuurlijk. Open anders een aparte draad daarover?

Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2008 om 12:54.
Oud 6 februari 2008, 12:54   #8
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Voor de staat is de ideale Belg een werknemer die tijdens de eerste week van z'n pensioen wordt begraven.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 6 februari 2008 om 12:55.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 13:02   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Voor de staat is de ideale Belg een werknemer die tijdens de eerste week van z'n pensioen wordt begraven.
Nog beter: een Belg met huis(mn/vrouw) ten laste, die op 64 wordt begraven. Je betaalt gans uw leven, en uw vrouw krijgt nog een kluitje. Uw polissen betalen ook allemaal niets uit. Een pure win-win voor iedereen. Zelfs moslims zouden er grijs haar van krijgen.
Oud 6 februari 2008, 19:57   #10
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...e-mensen.dhtml

zo, misschien ook een multicultureel integratie criterium: BMI >25 en roker ?
Oude mensen bieden werkgelegenheid voor zorgverleners. Het gaat hier zelfs over bevrediging van echte behoeften, zonder overmatige consumptiedwang.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 20:02   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dan zeuren maar....
Allemaal aan de stinkstok dus!
Oud 6 februari 2008, 20:05   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het onderzoek, dat is betaald door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, is geen rekening gehouden met mogelijke bijkomende kosten door roken en zwaarlijvigheid, zoals kosten door verminderde productiviteit, of 'sociale' kosten.
En die kosten zijn dus enorm.
Oud 6 februari 2008, 20:05   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Allemaal aan de stinkstok dus!
Ik niet meer hoor! Ik heb besloten dat ik het hen niet GUN! Mij zullen ze moeten betalen tot mijn negentigste, met twee jonge knappe verzorgers erbij! Stevaert heeft me beloofd dat het er van die bruintjes zullen zijn!

en met hetgeen ik uitspaar aan taksen ga ik lekker naar het buitenland op verlof! Ze kunnen erachter fluiten!

Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2008 om 20:06.
Oud 6 februari 2008, 20:07   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet meer hoor! Ik heb besloten dat ik het hen niet GUN!
Wat was de échte reden dat je ermee stopte, Circe?
Oud 6 februari 2008, 20:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2008 om 20:11.
Oud 6 februari 2008, 20:10   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat was de échte reden dat je ermee stopte, Circe?
oo gewoon, ik kreeg geen lucht meer! was gedaan op een week tijd. Beetje ambetant als je er als een vis op het droge bij moet lopen.

komt vooral door het feit dat ik gerolde sigaretten rookte ipv gefabriceerde. Hoe duurder hoe gezonder zegt de staat!

Enfin, ben nu van plan om zoveel mogelijk binnen te halen uiteraard!

Tweede reden op mijn argumentatielijst stond (met stip) dat ik het vertikte om nog zoveel taksen te betalen.

Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2008 om 20:29.
Oud 6 februari 2008, 20:53   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oo gewoon, ik kreeg geen lucht meer! was gedaan op een week tijd. Beetje ambetant als je er als een vis op het droge bij moet lopen.

komt vooral door het feit dat ik gerolde sigaretten rookte ipv gefabriceerde. Hoe duurder hoe gezonder zegt de staat!

Enfin, ben nu van plan om zoveel mogelijk binnen te halen uiteraard!
Hopelijk ben je nog net optijd gestopt....
In alle geval was d�*t de echte reden en niet 'omdat je ze het niet gunt'.

By the way.
Een vriend van mij overleeft ondertussen al negen jaar keelkanker. Hij is wel op invalidepensioen omdat er zonder stembanden en strottenhoofd niet meer op een normale manier kan gepraat worden.

Een goede vriendin herviel een jaar geleden, meer dan tien jaar na haar eerste keeloperatie. Nu leeft ze ook met een gaatje én werden er secundaire kankertumoren uit haar blaas en darmen verwijderd. De volgende operatie staat op stapel. Ze kan al een half jaar niet meer via de mond eten, noch via een slangetje in haar neus gevoed worden. Dat gaat via een opening onder haar borst. Haar verzorging aan huis en de speciale voeding is zo duur dat haar pensioentje en haar spaargeld niet meer volstonden. Het OCMW moest ingeschakeld worden....

Vandaag bezocht ik een van mijn beste vrienden op 'unit' 450 in gasthuisberg Leuven. Hij ging eergisteren onder het mes. Zijn strottenhoofd, de stembanden, alle halsklieren en de schildklier werden weggenomen. De slokdarm kon, buiten de verwachtingen, gespaard blijven. Er werd gevreesd dat die ook aangetast was en dat hij moest opgelapt worden met een stuk uit zijn darmen. Na zeven maanden onderzoeken, bestralingen en andere ellende volgde dus de laryngectomie.
Hij was leraar, had nog bijna 20 jaar te gaan, en mag nu op vervroegd pensioen.
Zoonlief is 12 jaar oud en ziet zijn vader plots als een vreemde. Hij zal een psychiater of psycholoog nodig hebben.

En dit zijn nog maar alleen de gevallen van keelkanker in mijn eigen, onmiddellijke omgeving.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 februari 2008 om 21:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 12:13   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Tijd:
'Roken kost deze eeuw een miljard levens'
Deze eeuw zullen een miljard mensen sterven aan de gevolgen van hun eigen en andermans rookgedrag, tenzij de overheden snel maatregelen nemen om het tabaksgebruik te ontmoedigen. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) donderdag in een rapport.
(tijd) - "Tabak heeft in de 20ste eeuw wereldwijd aan 100 miljoen mensen het leven gekost. In de 21ste eeuw zullen dat er een miljard zijn als de huidige trend wordt voortgezet", aldus het rapport, dat door WHO-directeur Margaret Chan en de burgemeester van New York Michael Bloomberg werd voorgesteld.

"Als niets wordt ondernomen, zullen tussen nu en 2030 ruim acht miljoen mensen sterven aan roken, waarvan 80 procent in ontwikkelingslanden", zo valt in het rapport te lezen.

Klik=> BRON: FET
Steek er nog eentje op...
(ik ben gestopt in september '75

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2008 om 12:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 13:07   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk weet ik - net zoals iedereen - dat roken kwalijke gevolgen heeft of kan hebben.

Maar ik b�*�*l echt van dat gemekker vanuit de anti-rook liga.

zoals hierboven:

Citaat:
Deze eeuw zullen een miljard mensen sterven aan de gevolgen van hun eigen en andermans rookgedrag,
Wel, deze eeuw zullen er MINSTENS TWAALF MILJARD mensen sterven doordat ze niet roken of gerookt hebben!

90% van de mensen sterft bovendien aan de gevolgen van het niet-roken.

Dat ze toch eens stoppen met die infantiele toestandjes en zich bezighouden met preventie en voorlichting, gebaseerd op FEITEN, niet op ridicule vertelseltjes die geen steek houden.

Oud 8 februari 2008, 13:11   #20
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weet ik - net zoals iedereen - dat roken kwalijke gevolgen heeft of kan hebben.

Maar ik b�*�*l echt van dat gemekker vanuit de anti-rook liga.

zoals hierboven:

Wel, deze eeuw zullen er MINSTENS TWAALF MILJARD mensen sterven doordat ze niet roken of gerookt hebben!

Dat ze toch eens stoppen met die infantiele toestandjes en zich bezighouden met preventie en voorlichting, gebaseerd op FEITEN, niet op ridicule vertelseltjes die geen steek houden.
Citaat:
Bronnen? Wie schreef waar dat 90% van de mensen sterven aan tabaksgebrek?
Lees hier http://www.who.int/tobacco/mpower/en/index.html
klik => verslag WHO
Circe, vergeet je pilletjes niet!

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2008 om 13:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be