![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij in de nieuwe man? | |||
Ja, ik geloof in de nieuwe man. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 40,00% |
Neen, ik geloof er helemaal niet in. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 60,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, ik geloof beslist niet in het bestaan van de nieuwe man.
Ik zie het genoeg in vrienden- en kennissenkringen: thuis is het de vrouw die menageert. Uiteindelijk. Dusja, in den beginne doet de man wel iets, maar da's dan ook in den beginne, want hoe langer samen, hoe minder de man voor zn rekening neemt. Ik zie datzelfde stramien overal gebeuren, het ene geval erger dan het andere, en in de beste gevallen blijft de man enkel afwassen, soms koken. In sommige gevallen m�*g de man zelfs niets meer doen voor zn vrouw. ![]() Mja, als ik naar mezelf zie is het niet anders: ik heb een kuisvrouw, heb nog nooit een dweil in handen gehad (en zou niet willen, zo'n vies ding ![]() Van strijken wordt ik hélemaal zenuwachtig wegens de angst om plooien te strijken, en het wassen doe ik enkel met de oude klederen en onderhoed (die zeker niet witter dan wit zijn). Aan ramen wassen heb ik nog nooit begonnen wegens onbegonnen werk (zoveel ramen, ik laat een firma daarvoor komen) maar vooral: dit ziet er zóó saai uit! ![]() Koken doe ik ook helemaal niet: ik wordt altijd nerveus omdat ik vrees dat alles aanbrandt, en mn sausen zijn altijd ofwel te papperig, ofwel te waterig. Maar aan koken heb ik mij, dus al effectief dikwijls gewaagd (uit noodzaak, de kuisvrouw komt maar éénmaal per week en haar eten trekt op niets, dus ze moet niets koken voor mij, trouwens, ze heeft er de tijd niet voor) Als ik iemand tegenkom met wie ik het leven zou delen zal deze zich er bij moeten kunnen neerleggen dat ik ménageren archisaai vindt en het dus helemaal niet doe. Neen, ik ben ervan overtuigd dat ménageren typisch iets voor vrouwen is. En jullie?
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() de nieuwe man... dat is iets dat je alleen in de Flair terugvindt.
Ik ken nog zo van die zelfverklaarde feministes, die in feite niet liever doen dan hun vriend te soigneren met koken en huishoudelijke werkjes, je mag het hen gewoon niet zeggen of ze worden kwaad ![]() Maar het in het algemeen, in een relatie is het domineren of gedomineerd worden, en dat is perfect normaal. Als je na een jaar of vijf samen dat nog niet merkt, begin dan ook niet met politiek. Ik bedoel dat hier natuurlijk niet in extremis, maar het is eenvoudigweg een kwestie van een natuurlijke takenverdeling. Dat wil niet zeggen dat je als man diezelfde taken niet zou moeten aanleren. Tenzij je rijk genoeg bent om voor al die taken personeel aan te werven, maar zelfs dan nog zou ik dat als alleenstaande man niet willen, gewoon een kwestie om zich te sterken in zijn zelfstandigheid. Wat betreft nog dat vergiftig blaadje gekend als de Flair: de nieuwe man moet een zachtgekookt eitje zijn, gevoelig en meegaand, hyperemotioneel, huishoudelijk, maar als ze dan zo één krijgen is het weer niet goed, dan prefereren ze weer een "echte man". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ha... die 'ouwe man' (itt. de nieuwe) zou dus een sukkel zijn die niet voor zichzelf kan zorgen? (of ménageren... grappig woord trouwens) Ik heb leren 'ménageren' in het leger: uniform wassen en strijken; de kamers opruimen en kuisen tot in de kleinste gaatjes en kiertjes... Koken heb ik geleerd van m'n grootmoe; moest ook wel want ik ben héél lang vrijgezel gebleven en het is voor mij trouwens een passie geworden. (by the way... de topchefs, zijn dat mannen of vrouwen? Wat denk je?) Kortom al dat gezwam over 'nieuwe mannen' is bullshit! Er zijn mannen die zelfredzaam zijn en mannen die aan moeders rokken zijn blijven hangen en in hun levenspartner een soort 'nieuwe mama' zoeken. Papkinders dus.
Ik ben absoluut géén nieuwe man naar flairnormen... Zit niet gevoelig te wezen en zich emotioneel bloot te geven. Ik ben géén vriendin voor mijn vrouw. Heeft zij overigens ook geen behoefte aan. Kortom: 'oud' of 'nieuw' heeft geen reet te zien met het feit of je kan / bereid bent om te 'ménageren'.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Een maat van me is een tijdje met zo'n flairlezend feministisch wijf geweest, alles werd daar afgemeten met de meetlat. Ik heb zoveel afgewassen deze week dus jij moet nu dit en dat voor me doen, en zij ging daarbij met Duitse precisie te werk.
Hij heeft zelf eens op het matje bij de hond moeten slapen na een aanslepende ruzie, omdat hij niet geslaagd was in de "houdt hij wel genoeg van je?"-test uit voorgenoemd gifblad. I kid you not! Domineren of gedomineerd worden zeg ik u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Ben je altijd zo genuanceerd in je uitspraken ? Terug naar het onderwerp: ik vind het niet meer dan normaal dat je als man, ongeacht je burgerlijke staat, op zijn minst je plan kunt trekken wat het huishouden betreft. Als je als volwassen man nog geen stof kunt afdoen, of niet kunt dweilen, een simpele was insteken, het bed niet op een fatsoenlijke manier kunt opmaken, geen simpele maaltijd kunt bereiden of amper een halve zakdoek kunt strijken, dan ben je een grote sukkelaar. Uiteraard zullen deze sukkelaars zichzelf beschouwen als "Echte Mannen". Ze doen maar, maar ik prefereer toch enige maturiteit en zelfstandigheid in het huishouden boven de ingesteldheid van de zelfverklaarde "Echte Mannen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Is Flair ooit genuanceerd in haar artikels?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die vrouw in zijn avatar is dat in elk geval al gewoon.
![]() |
#10 |
|
![]() Geen idee, ik lees het niet, tenzij eens al doorbladerend bij de kapper. Jij leest het wel heb ik de indruk. En ik was trouwens niet over de Flair bezig, maar over de lompe uitspraak "een Flairlezend feministisch wijf".
Geen idee waarom je de journalistieke deontologie van Flair er bij wil betrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar het is gewoon zo dat in dat blad een heleboel "nieuwe man artikelen" en feministische artikels staan. Dus de uitspraak "flairlezend feministisch wijf" moet niet genuanceerd worden, het is gewoon zo.
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wel.
Citaat:
![]() Hoe weet je dat als je dat absoluut niet leest.
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Suum cuique. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Het weinige dat ik van de inhoud van de Flair weet, is dat de Flair bijlange niet zo feministisch is als hier beweerd wordt.
Bitch Magazine al eens doorbladerd ? Of het Nederlandse Opzij ? Dat is pas feministisch. De Flair feministisch ? Op een heel voorzichtige manier dan toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ik strijk, doe den afwas, kook als ik als eerste thuis ben, geef badjes aan mijn kinderen, kook voor hen, dweil als de poetsvrouw eens een week niet kan. Nooit anders geweten, dat was al zo bij mijn ouders.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Radicale blaadjes als Bitch Magazine zul je niet in de rekken van de GB of bij de kapper zien liggen.
![]() Het sterke aan de Flair is net dat ze veel subtieler te werk gaat. Door bijna wekelijks af te komen met allerhande pseudo-psychologische relatie"testen" bv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Houdt hij wel genoeg van je? Doe de test!
Een sluipend gif noem ik dat. Net als het gif van de groene knolamaniet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Je houdt niet van de Flair, dat is ondertussen wel duidelijk. Het is ook niet mijn ding, maar dan enkel omdat ik het zo ongelooflijk saai en braaf vind qua artikels. Maar nogmaals, echt feministisch is de Flair niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat in de eerste plaats te wijten aan het karakter van zijn ex-vriendin, maar toch kan je de indirecte invloed van zo'n blaadje niet ontkennen. Echt feministisch is de Flair idd. niet als je de vergelijking trekt met die Dolle Mina blaadjes die je eerder noemde. De Flair is ook niet gericht naar "echte" (radicale) feministes maar naar een veel breder, gematigder publiek. Daarom noemde ik het een sluipend gif. Het is minder doorzichtig en juist dáárom ook veel effectiever. Je zei hier zelf dat je de Flair niet leest en bijgevolg maar weinig kent. Misschien moet je dat wel eens doen, je kan de nefaste invloed van dergelijke "tests", die zo ontworpen zijn dat geen enkele ("oude") man er in slaagt, niet ontkennen als je weet dat er heel wat goedgelovige individuen bestaan die dat nog serieus nemen ook. Je moet er ook eens op letten hoeveel keer dezelfde zgn. test terugkomt per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Hem gewoon zien liggen en de koppen eens zien is genoeg.