![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Je moet er maar op komen: net voor de start van de finale van Wimbledon
het nationale maar protserige gedicht "IF" van Rudyard Kipling door Federer en Nadal op de BBC laten voordragen (Nadal met een zwaar accent - 15 love voor Federer). Je moet juist twee zo dure favorietjes van de een van de meest obsceen hoogbetaalde sporten laten komen debiteren dat zowel winnen als verliezen met "onthechting" moet behandeld worden, en dat succes en mislukking beiden "imposters" zijn. Alsof die heren, net zoals alle andere Britten, zonder verpinken in staat zouden zijn, zonder onderdak en zonder centen opgewekt en onaangedaan onder de bruggen te gaan slapen. Ondertussen heeft Kipling Wimbledon gewonnen, dat wel. Tastend in het poëtische duister... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2008 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nike heeft Wimbledon gewonnen!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nike hanteert dan ook een veel begrijpelijker discours dan Kipling, en vooral: een véél uitvoerbaarder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nike? kipling? zijn dat geen merken
![]() ben duidelijk helemaal niet mee met da gedoe. Maar zo te zien mis ik niet veel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe sla jij balletjes? Vol roteffect, zeker? Ga toch Kipling lezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik stel nog eens de vraag: waar en wanneer hebben al die gouden helden van de kapitalistische glorie ooit eens bewezen, dat ze ook de meest verworpen omstandigheden onaangedaan kunnen incasseren, alsof het materiële slijk aan hun voeten is?
En geef zelf het antwoord: nooit en nergens. Maw dat protserige nationale gedicht IF van Kipling is en blijft een draak van loze pretenties voor obscene hoogverdieners. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens als Nadal en Federer zijn voorbeelden voor iedereen. Ze hebben beiden een enorme wilskracht en doorzettingsvermogen. Daardoor staan ze nu zo ver in het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nadal is een spetter!
Meer moet dat niet zijn!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, ik bewonder die gastjes als spelers en zelfs als mensen. Temeer dat ze niet alleen grote kampioenen zijn op het veld, maar dat ze ook wel media-kampioenen moeten zijn, contractueel verplicht met hun commentaren de media te vullen, met de tong uit de bek, na iedere maximale inspanning van vijf uur. Dat is niet van de poes, en ze doen dat bewonderenswaardig professioneel en bescheiden. Niettemin hebben ze zich in de poëzie-mediasessie van "IF" op een terrein begeven waar ze beter vanaf gebleven waren, omdat die protserige tekst vloekt met hun aangeboren (en ook wel bewust beoefende) bescheidenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Ik doe alleen een objectieve vaststelling. Dit is al meer op de man spelen, zoals we gewoon zijn
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zou een hardwerkende nietsverdienende Vlaming niet jaloers zijn op gastjes die vijf matchkes naeen 300.000 dollar verdienen per match? (1,5 miljoen dollar prijzengeld) In het ergste geval is dat slechts 60.000 dollar per uur. Of twee keer een gemiddelde jaarwedde. Voor één uurke tennissen. Maar daar gaat het allemaal niet om. het gaat om een soort misplaatste megalomane pretentie over de beweerde onthechtheid tegenover de gunsten van dame Fortuna zowel als tegenover the slings and arrows die het lot ons in het leven kan toegooien. Je moet ook eerst eens dat tweede gedeelte van "IF" van Kipling eens in de praktijk gebracht hebben voor je je mond zover opentrekt. Misschien lopen ze wel schreiend naar hun moeder als hun alles ontvalt... Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2008 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat Nadal versleten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik volg tennis meestal niet, maar toch vond zelfs ik het een heel spannende wedstrijd gisteren. Federer kwam enkele keren in nauwe schoentjes te staan - Roddick speelde als nooit tevoren - maar zoals gewoonlijk hield hij zijn cool en won hij uiteindelijk.
Ik kan me vergissen, maar Federer lijkt me nog een sympathieke kerel ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Diep & diep respect voor wat die (getalenteerde) knapen presteren ... toch vind ik hun gage ietwat overdreven.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gij zijt idd een van de weinigen die het door heeft hoe het allemaal werkt. Life is a lottery. Probabilistic scepticism. Hoeveel tennisers zouden er wel niet zijn die evenveel, zo niet nog veel harder gewerkt hebben om door te breken doch in de vergetelheid en anonimiteit achterblijven. Ronaldinho, Michael Jackson et al, die hebben/hadden begrepen dat god hen extra genegen is geweest. Ceasar. Napoleon. Waren dat de "beste" generaals? Absoluut niet. Er waren er wellicht nog veel betere, maar daar spreekt niemand van, omdat die geen overwinningen behaalden die aandacht kregen. Enz.... "Fooled by Randomness" ![]()
![]() |