![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit het leven gegrepen ...
Een kennis van me beweerde onlangs dat ze dringend volk zochten in het bedrijf waar hij werktte en dat ze daar niemand konden vinden er waren geen speciale voorwaarden en het bedrijf is op nog geen 3 km gevestigd van waar ik woon dus ik daar naartoe om te soliciteren ter plaatse werd ik afgescheept - ik ken nog werklozen in de buurt en daarvan gingen er bij mijn weten nog twee soliciteren bij datzelfde bedrijf en ook deze werden afgescheept met de smoes dat er alleen langs het interimbureau wordt aangeworven ook deze twee werklozen gingen zich net zoals ik bij dat interimkantoor opgeven als kandidaat maar kregen er tot nu toe zelfs niet één dag werk in het betreffende bedrijf maw het bedrijf in kwestie maakt haar winstgevers gewoon blazen wijs - in feite willen ze gewoon niemand aanwerven en liegen ze hun arbeiders gewoon voor dat ze niemand vinden om hen op die manier tot overuren en extra prestaties te kunnen blijven forceren de werklozen worden daarbij door het bedrijf gebruikt als zwart schaap - ik vermoed dat dit een praktijk is die door heel veel bedrijven wordt toegepast om het laatste uit hun winstgevers te kunnen persen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik werk is dat net hetzelfde.
Maar dat maakt voor mij geen drol uit, ik werk net hard genoeg om mijn loon waard te zijn. Als er te weinig volk is, gaat de productie achteruit. Ik ga niet rondspringen als een pingpongbal.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Misschien kan het belang hier eens een website aan wijden, met de fotokes van de desbetreffende erop
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Zo zie je maar dat het bijlange nog niet zo simpel is om aan een job te geraken.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() chipie, ff serieus,
mensen zonder auto en zonder diploma zoals kobaf enzo, die geraken toch niet simpel aan een job. Jij hebt diploma en wagen en werk, ik denk niet dat jij dat kan begrijpen
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dus u werkt actief mee aan het in stand houden van de werkloosheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cookie.
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Neen, integendeel, ik zorg ervoor dat ik niet werkloos ben. En ja, ik werk actief mee aan de mogelijkheid dat mensen werkloos zijn en niet verhongeren als bedelaar in de goot, ik betaal namelijk belastingen.
![]() |
#13 |
|
![]() enfin zolang ge u maar niet teveel laat forceren vind ik u al minder dom dan al de rest maddox
als alle arbeiders bij u dat doen op t fabriek dan zal uw werkgever op die manier op de duur worden gedwongen om toch meer volk aan te werven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Lol...bij ons van hetzelfde laken een broek...
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kobaf, ik ben namelijk lui.
Maar niet dom, dus zorg ik ervoor dat de baas denkt dat ik nuttig ben.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
hehe , zien dat ons broek beweegt ...... ik ken dat !
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een domme luiaard doet 2 keer werk, 1 keer halfgebakken en 1 keer dubbel om de brokken te ruimen en het goed te doen.
Ik zorg ervoor dat het in 1 keer goed is, maar wel "grondig, methodisch en langdradig".
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben werkgevers dan ook niet het recht om niet te laten werken?
Bahjatoch?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, Mambo. En een goeie chef kan van mij veel vragen.
Ik besef ter dege dat als een werknemer niet rendeerd, dat hij/zij balast is. Langs de andere kant, als een chef zijn personeel moet uitbuiten om rendabel te zijn, is er iets fundamenteels verkeerd in de "zaak". Waar ik nu werk is het puur cijfertjes, boekhouders die de zaak moeten runnen, niet ondersteunend maar definitief. Stel je voor, het budget voor reserve-onderdelen was opgemaakt, maar er zijn wel 5 verbouwde of nieuwe machinelijnen bijgekomen in diezelfde periode. (40% van het machinepark) En is het tempo met 20% opgedreven.(machines draaien nu op 135% van de fabrikants specs) Verbazingwekkend dat het budget voor reserve-onderdelen en onderhoud nu al op is, terwijl er nog 2 kwartalen te gaan zijn. Ik zie mijn "langdradige methodische" aanpak van plotse problemen als een soort van off-set tot die boekhoudkundige kloterijen.