![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Petitie
Energie is geen luxe, maar een noodzaak. Verlaag de BTW op gas en elektriciteit van 21% naar 6%, op kosten van Electrabel. Energie is levensnoodzakelijk. Toch betalen we in België 21% BTW op gas en elektriciteit. Dat is het tarief voor luxeproducten! Op kraantjeswater, groenten en fruit en geneesmiddelen betalen we maar 6% BTW. Waarom dan 21% voor verwarming en verlichting? 200 euro korting op de energiefactuur. Door een BTW-tarief van 6% op gas en elektriciteit bespaart een gezin 200 euro. Andere Europese landen doen het al. In Luxemburg is het BTW-tarief voor energie 6%, in Groot-Brittannië 5%. Wanneer volgt België? De superwinsten van Electrabel afromen. Door de BTW-verlaging krijgt de overheid minder inkomsten. Wij willen dat Electrabel en andere energiebedrijven dat geld bijpassen. Door de hoge energieprijzen maakt Electrabel woekerwinsten van 2,3 miljard euro per jaar. Bedankt! Surf naar www.6procent.be en onderteken de petitie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Iedereen heeft recht op energie en behoort gratis te zijn.De mogelijkheden zijn beschikbaar.Al tientalle jaren is de technologie voorhanden maar de overheid houd het tegen.Hou kan je respect opbrengen voor zulk laf gespuis en je deze rechten laten ontnemen.Sterker nog,er voor betalen.Stop deze naieviteit en sta op voor vrije energie.Dit kan je door middel van acties makkelijk afdwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Iedereen heeft recht op eten en eten moet dus gratis zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het afplatten van woekerwinsten daarentegen die gehaald worden op (inderdaad) levensnoodzakelijke producten is een heel ander verhaal. Zie het als een kleine (sociale) rem op het puur economisch denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
BTW op energie verlagen naar 6% vind ik best wel een goed idee, maar dat moet gekoppeld zijn aan minder overheidsuitgaven ipv op een andere plaats de belastingen te verhogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je het hele btw-stelsel niet echt door hebt, noch heb je echt een zicht op wat winsten en woekerwinsten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Definiëer woekerwinst? Wat is dat nu juist, vanaf wanneer spreek je over woekerwinsten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gerust mee tegen btw zijn, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De grens tussen winst en woekerwinst is, zoals je waarschijnlijk ook wou aangeven, niet duidelijk af te bakenen. Afhankelijk van welke criteria je hanteert zal je het wel of niet kunnen classificeren als (woeker)winst. Soms ik het echter wel duidelijk en naar mijn mening is de winst van Electrabel gezien de situatie van het bedrijf en de markt onder te brengen bij woekerwinst (dus met de negatieve connotatie), al zullen bepaalde geesten nog anders beweren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarmee je dus even hard in het ongewisse blijft als eerder. Dus opnieuw de vraag: wat zijn woekerwinsten? Of, zo je wil: wat zijn jouw criteria? Wat zijn de criteria die Electrabel gezien de situatie en de markt tot de categorie woekerwinst veroordeelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je zelf weet dat het antwoord op die vraag nooit afdoende zal zijn omdat er te weinig objectieve criteria zijn. Laten we dan eens van een ander uitgangspunt vertrekken: waarom zou volgens jou de massale winst van Electrabel nietgekwalificeerd kunnen worden als woekerwinst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je hebt je zelf in the picture gezet, dan mag je jezelf ook eens verklaren; dus, wat zijn jouw criteria om ze wel als woekerwinsten te bestempelen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Geen reden? Laat mij dan de voornaamste naar boven halen: een netto-winst realiseren van meer dan 2 miljard euro op een basisproduct in een beperkt gebied. Ik heb al zo'n idee dat je nu de kanttekeningen van Electrabel naar voren zal gooien ![]() |
|
![]() |
![]() |