Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2008, 16:44   #1
Hans1961
Vreemdeling

Hans1961's schermafbeelding

Standaard Predikant geeft zegen aan Wilders

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...s__.html?p=4,1
Predikant geeft zegen aan Wilders
AMSTERDAM - Een predikant uit Heusden heeft zich de toorn van veel volgelingen op zijn hals gehaald door Geert Wilders openlijk te steunen. 'Mijn zegen heeft hij'.
Protestants predikant dr. André Troost kritiseert de aanpak van Geert Wilders ook, maar heeft tegelijk waardering voor hem, zo schrijft het Nederlands Dagblad. ,,Als we niet oppassen verliezen we alleen al dankzij ons geboortecijfer op den duur heel onze cultuur.''

Troost, die een interview gaf aan weekblad Voetius , het kerkblad voor de meeste gemeenten binnen de Protestantse Kerk in de regio Heusden, vindt dat Wilders ook genoeg 'denigrerende opmerkingen maakt'. Zoals het verbieden van de koran.

,,Met zijn opmerkingen over de Koran - uitdunnen tot een blad ter grootte van een Donald Duck en verbieden - toont hij mijns inziens bepaald niet aan de kern van dat joods-christelijke gedachtegoed begrepen te hebben: liefde voor God én de naaste, ook de andersdenkende.''

"Als we niet oppassen verliezen we alleen al dankzij ons geboortecijfer op den duur heel onze cultuur.'' Nederlanders hebben dit vroeger zelf gewild, weet Troost. ,,Onze ouders riepen: 'Laat de Turken maar komen'. Ze kwamen en ze namen de Koran met zich mee.'' Dat moet volgens de predikant een halt worden toegeroepen. ,,Wij willen dat we niet totaal worden overspoeld door een cultuur die de onze niet is.''

"Maar ik ben geen predikant geworden om alleen maar keurig te doen wat well done is in de kerk. In zijn verzet tegen terroristische extremisten en middeleeuwse interpretaties van de Koran kunnen politici als hij en anderen op mij rekenen, al wil dat nog niet zeggen dat ik op Wilders stem. Ik ben lang genoeg in Amsterdam predikant geweest om te weten hoe complete wijken zodoende van karakter veranderen, met veel positieve, naar ook met (al te veel) negatieve gevolgen van dien,'' zo schrijft het Nederlands Dagblad.

Ik ben zelf zeer content dat nu ook eens een dominee zich uitspreekt in het voordeel van Geert Wilders,hoop dat er nog meer de moed zullen tonen
hun openlijke symphatie te betuigen.
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 16:52   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1961 Bekijk bericht
,,Als we niet oppassen verliezen we alleen al dankzij ons geboortecijfer op den duur heel onze cultuur.''

"Als we niet oppassen verliezen we alleen al dankzij ons geboortecijfer op den duur heel onze cultuur.'' Nederlanders hebben dit vroeger zelf gewild, weet Troost. ,,Onze ouders riepen: 'Laat de Turken maar komen'. Ze kwamen en ze namen de Koran met zich mee.'' Dat moet volgens de predikant een halt worden toegeroepen. ,,Wij willen dat we niet totaal worden overspoeld door een cultuur die de onze niet is.''
Woorden die maar al te waar zijn! We mogen ten andere niet vergeten dat de gezaghebbende rechtsscholen de heilige strijd voor de islam op verschillende wijze belichten. In hun theologie bestaat ook de zogenaamde "djihad door de moederbuik", m.a.w. een gastvolk na verloop van tijd overrompelen door een steeds numeriek sterker wordend moslimgemeenschap.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 17:03   #3
Hans1961
Vreemdeling

Hans1961's schermafbeelding

Standaard

m.a.w. een gastvolk na verloop van tijd overrompelen door een steeds numeriek sterker wordend moslimgemeenschap.

Dat heb ik eens horen preken(via you tube)in een engelse moskee,
door een imaan............

En ik weet zeker dat ze dat ongetwijfeld gaat lukken,
die numerieke meerderheid(helaas!).
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 22:18   #4
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Was in Netwerk te zien vandaag. Te herbekijken op Netwerk.tv - Dominee zegent Wilders.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 06:53   #5
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Die vent zegt gewoon de waarheid.

De moslim overname van Europa is volop gaande en de meeste, vooral onze regeringen, kijken de andere kant op en verlangen van al de rest hetzelfde. Helaas voor hen is niet iedereen een zieligaard die zich zonder slag of stoot overgeeft.

Europe Awake!!
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 18:32   #6
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Die vent zegt gewoon de waarheid.

De moslim overname van Europa is volop gaande en de meeste, vooral onze regeringen, kijken de andere kant op en verlangen van al de rest hetzelfde. Helaas voor hen is niet iedereen een zieligaard die zich zonder slag of stoot overgeeft.

Europe Awake!!
To late !
Oud 15 februari 2008, 18:41   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
To late !
Was mij 30 jaar geleden al duidelijk,vandaar dat ikVber was en zijn van het eerste uur
Oud 15 februari 2008, 18:45   #8
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Was mij 30 jaar geleden al duidelijk,vandaar dat ikVber was en zijn van het eerste uur
Proficiat !
Oud 15 februari 2008, 18:50   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat !
Idd door dat links gepamper ben ik vet met mijn VBstem,of beter gezegd foert stem
Oud 16 februari 2008, 10:55   #10
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Woorden die maar al te waar zijn! We mogen ten andere niet vergeten dat de gezaghebbende rechtsscholen de heilige strijd voor de islam op verschillende wijze belichten. In hun theologie bestaat ook de zogenaamde "djihad door de moederbuik", m.a.w. een gastvolk na verloop van tijd overrompelen door een steeds numeriek sterker wordend moslimgemeenschap.
Uit de statistieken blijkt(althans in Nederland) dat vrouwen van de tweede generatie nog maar amper meer kinderen krijgen dan autochtone vrouwen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 11:02   #11
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Uit de statistieken blijkt(althans in Nederland) dat vrouwen van de tweede generatie nog maar amper meer kinderen krijgen dan autochtone vrouwen.
Heeft u die statistieken toevallig ook? Ik heb de geboortecijfers enkel vergeleken zien worden tussen verschillenden etnische groepen, ik heb nog nooit een uitsplitsing op basis van xe generatie migrant gezien.
Oud 16 februari 2008, 11:32   #12
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Heeft u die statistieken toevallig ook? Ik heb de geboortecijfers enkel vergeleken zien worden tussen verschillenden etnische groepen, ik heb nog nooit een uitsplitsing op basis van xe generatie migrant gezien.
De precieze cijfers heb ik zo niet bij de hand. Maar een tijdje terug had het CBS het wel onderzocht. Bijvoorbeeld Trouw maakte daar melding van.

Citaat:
Van de 185.000 kinderen die in 2006 geboren zijn, hebben er 11.000 een Turkse of Marokkaanse achtergrond. De eerste generatie Turkse en Marokkaanse moeders kreeg veel meer kinderen dan in Nederlandse gezinnen gebruikelijk was. Dochters van die eerste generatie Turkse en Marokkaanse vrouwen blijken ongeveer evenveel (of even weinig) kinderen te krijgen als vrouwen met Nederlandse ouders: gemiddeld twee. Dat kan gezien worden als een aanpassing aan Nederland, maar ook in het land van herkomst dalen de geboortecijfers. In Turkije zijn deze cijfers nu zelfs te laag om de bevolking op peil te houden. Het opleidingsniveau heeft daarbij mede een rol gespeeld. Hoe hoger de opleiding, des te lager het aantal kinderen.

Dat betekent dat er langzamerhand een stabiele verhouding komt tussen het aantal Turken en Marokkanen enerzijds en het aantal Nederlanders anderzijds.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het klopt, want het CBS is toch een gezaghebbend instituut. Dat neemt niet weg dat er nu al teveel moslims zijn. Zelfs een relatief klein aantal Marokkanen zorgt af en toe al voor een verstikkende sfeer.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 11:42   #13
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De precieze cijfers heb ik zo niet bij de hand. Maar een tijdje terug had het CBS het wel onderzocht. Bijvoorbeeld Trouw maakte daar melding van.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het klopt, want het CBS is toch een gezaghebbend instituut. Dat neemt niet weg dat er nu al teveel moslims zijn. Zelfs een relatief klein aantal Marokkanen zorgt af en toe al voor een verstikkende sfeer.

Dank u voor de moeite.
Oud 21 februari 2008, 19:03   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
To late !
En fier dat je bent?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 19:11   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch nog altijd meer en we mogen de blijvende insijpeling niet vergeten via "huwelijken" en "familieherenigingen", die overtreffen duidelijk de "asielzoekers". In Nederland ondervonden ze dat sommigen huwden met iemand uit het moederland, eens alle papieren in orde, weer uit elkaar gingen om nadien weer te huwen met een tweede uit het moederland...
En onze klotepolitiekers maar zeveren over "meer multicul" en "vergrijzing" enz. Ze vervangen een verkoudheid door de pest.
Arme kinderen en kleinkinderen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be