![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meetjeslandse dienstencheque bedrijf failliet door torenhoge schulden aan de rsz (loonlasten) zorgt er voor dat er pakweg 200 man/vrouw werkloos zullen worden.
Het bedrijf erkent dat ze er niet komen met hun inkomsten. (Dus anderen evenmin) Dit is nog maar de voorbode van wat komen zal. (tien)Duizenden zullen op een (iets) later tijdstip hetzelfde lot ondergaan. En nu? Terug naar af? Weer doppen en nu met (tien)duizenden mensen als “potentiële klant” voor zwartwerk (want ze zijn het nu gewoon). Of heeft iemand een oplossing? Nu eens laten horen zou geen slecht moment zijn.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om tot een dergelijk oordeel te kunnen komen, moeten we weten welke inkomsten er allemaal wettelijk gewaarborgd zijn en voor welke de dienstencentra zelf op zoek moeten gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar moet men dus alles mee zien rond te krijgen (hoe dat vult ieder voor zichzelf aan natuurlijk), maar dat het niet lukt staat als een paal boven water. Hoogstens kan men daar over filosoferen. Trouwens dergelijke richtlijnen kan men beter hebben voor het kalf reeds verdronken is vind ik.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest andere bedrijven 200 man laten gaan, ik zeg maar wat; Volvo bv of arcelor of Ford, de ministers zaten er al met een delegatie, de vakbond had al een noodplan klaar en er zouden subsidies komen en allerlei maatregelen.
Vermits het hier gaat over simpele arbeiders (schoonmaaksters/strijksters) kan het gewoon de boom in natuurlijk. Of hoe men voor de één alles doet en voor de ander niks.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de dop kosten ze minder en worden ze op zijn minst uit die kunstmatige werkloosheid gehaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ware het niet beter de bedrijven te ontlasten en zo de deuren terug open te zetten voor aanwervingen, samengaande met een betere ondersteuning van werklozen. Ik zeg maar wat; een premie om aan de slag te gaan (en te blijven)
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles samen, kostprijs klant + tussenkomst is 20€/uur pp. Toch niet te ingewikkeld hoop ik?
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het Vilvoordse zilverpunt zou stoppen, neem ik onze kuisvrouw in dienst aan €9 per uur, voor 12 uur in de week. Wel in het zwart, ik ben niet van plan nog eens €9 uit te geven aan politici.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met die 20€ moet je de schoonmaker betalen, de rsz, vakantie geld, nieuwjaarsgeld, boekhouding (administratie), vervoer, producten...en alles wat aan een bedrijf samenhangt.
Dus ook de bestuurders, secretaresse en noem maar op moet daar uitgehaald worden. Waar men dus 1000 man nodig alvorens men van enige winst kan spreken (als die er al ooit kan komen natuurlijk)
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, iedereen zal dat doen. Op een euro meer of minder na natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit moment geef ik €7 per uur uit aan onze gesubsidieerde kuisvrouw. En da's zonder de cadeaus gerekend. De helft daarvan geeft de staat terug.
En de staat absorbeerd nog eens de RSZ enzoverder. Stel idioten.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen als de volledige opbrengsten kleiner zouden zijn dan de rsz-schuld dan is er uiteraard voor allen een probleem maar hier kan het zijn dat dit bedrijf gewoon een te grote overheadkost heeft door slecht beheer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens die hoeven niks te vertellen, iedereen weet zo dat ze al op sterven na dood zijn. Het is ondertussen ook niet het eerste dienstencheque bedrijf dat al zijn boeken dichtgedaan heeft om dezelfde redenen. Niet alle bedrijven halen de kranten. Let op mijn woorden...het spel gaat beginnen. De inloopperiode is voorbij. Het duurt altijd 3 �* 4 jaar vooraleer zulke ommekeer begint. Nog wat spartelen, wat overnames en herstarten en dan is het definitief gedaan. Niemand kan een bedrijf gaande houden met een omzet van 20€ ppu Niemand!
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die 200 werkers lijken mij niet echt werknemers te zijn bij het bedrijf dat die dienstenchequeprestaties organiseert bij ons trouwens het (onafhankelijk) ziekenfonds ... je gaat mij toch niet wijsmaken dat al die kuisvrouwen via dienstencheque nu volwaardig werknemer zijn van dat ziekenfonds ?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn dat werknemers in de volle zin van het woord. Nu heb je toch wel de hoofdprijs afgeschoten vind ik.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaarlijks mogen die kosten ook nog eens van de belastingen worden afgetrokken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() De dienstencheque was en is een walgelijk idee.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of vergis ik me? ![]() ---------------------------------------------- Gelieve deze post niet als een persoonlijke aanval te beschouwen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 februari 2008 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |