![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt2 Dit geeft dus al een echter beeld van wat voor een land België echt is. Veel uiterlijke schijn, maar een enorme ellende en armoede van binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() dat ze harder werke zaoals iedereen he zeg
wedden dat er allemaal vreemde tussen zitten die we geen allochtoon moge noem want ze hebben allemaal een nieuw paspoort meneer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
solidariteit moet er blijven tussen Vlaanderen en Wallonië, maar ik hoop dat de Franstalige politici eindelijk eens beginnen te beseffen waarom er zoveel meer armen in Wallonië zijn dan in Vlaanderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Tja, je kunt natuurlijk niet ontkennen dat het overgrote deel van de migranten die ze hier binnenlaten, geen nagel hebben om aan hun gat te krabben. Als ze die dan de Belgische nationaliteit cadeau geven, zijn dat weer zoveel arme Belgen bij hé.
Als de deur naar ons landje zo wagenwijd blijft openstaan zullen er ALTIJD veel armen zijn, we halen ze gewoon binnen!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over Wallonië kan je nog discussieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zou kunnen nakijken wat de mensen eten en hoe ze thuis leven, wel dan denk ik dat de armoede veel groter zal blijken. De levenskost in vlaanderen is de laatste 5 jaren met 25% gestegen als ik mijn boekhouding en die van mijn zusters nakijk. De inkomsten van de werkende mensen slechts met 6% en deze van de invadilde slechts met 2%. Geen armoede, jongen ik denk dat jij van een utopische Vlaanderen droomt, maar dat het tijd word dat je waker word. De echte armoede cijfers liggen volgens mij rond de 25/30% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En er is nog een verschil met armoede en 'de overheid moet er iets aan doen'. Iemand die zijn werkloosheidsuitkering verliest, omdat hij niet wilt werken, is daarna per definitie arm. Want zijn inkomen van het OCMW is per definitie 'arm'.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Volgens mij heeft België meer last van geestelijke armoede.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
In Brussel en bepaalde delen van Wallonie ziet het nog zwarter van de allochtonen dan in Antwerpen. Natuurlijk spelen er nog andere factoren mee, dat ze om te beginnen in Wallonië zélf es hun lot in handen nemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals ik al een jaar of tien geleden zei, we leven in een luchtbeleconomie, en de gaten komen er meer en meer tot de wand te zwak is en degenereerd. Kijk bvb maar eens naar reclames voor pensioensparen.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() denk ik ook, ze zoude is in arm afrika moeten leven..
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Armoede is je medische zorgen uitstellen omdat je anders je belastingen niet kan betalen.
Je maaltijden halveren omdat je anders je energietaksen niet kan betalen. Leningen aangaan om de studiekosten van je kinderen te betalen, dit in een land waar de opleidingen en onderwijs op papier gratis zijn. Citaat:
Citaat:
[qoute] Ik denk dat jij niet weet waarover je het hebt. En er is nog een verschil met armoede en 'de overheid moet er iets aan doen'.[/quote] Wees gerust ik weet weldegelijk waar ik het over heb. En de overheid moet idd iets gaan doen aan de armoede in Vlaanderen en Belgie. Het is juist de overheid die de meeste arrmoede en ellende veroorzaakt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen moeten nu hypotheken afsluiten over een tijdspanne van 30 jaar en meer. En vaak gaat het dan nog over bedragen die meer dan 1/3 van hun gezamenlijk inkomen gaat. Bij de minste tegenslag kunnen ze het gewoon niet meer betalen en moeten ze verkopen. En krijgen ze bij de verkoop enkel de kosten van de aankoop terug, maar mogen ze nog jaren werken om de intersten dit de bank misloopt door hun tegenslag te betalen. Dat er armoede is, wel waarom zijn de banken anders zo gretig om een omgekeerde hypotheek te mogen invoeren? Als de mensen rond kwamen dan zou zo'n formule gewoon geen succes kennen en voor de banken niet interessant zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() tijd dat de walen eens gaan werken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De armoede in afrika ligt idd hoger, maar dit komt omdat daar een openlijke uitbuitng gebeurd en hier is ze verborgen omdat de mensen zich er voor schamen. Maar de ellende is hier vaak even groot hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |