Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 22:31   #1
khaled
Schepen

Standaard

Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik wil het jullie alleszins niet onthouden :
Citaat:
Afvallige Brusselse N-VA'ers stichten nieuwe partij

18:11:55

BRUSSEL - Een aantal voormalige leden van de Brusselse N-VA stapt met een nieuwe lijst, Vlaamse Democraten Brussel (VDB), naar de gewestverkiezingen op 13 juni. Dat kondigt Bernard Daelemans, voormalig voorzitter van de Brusselse afdeling van de N-VA, aan.

Met de stap lijkt de scheuring binnen de Brusselse N-VA definitief. Een kleine meerderheid binnen de afdeling weigerde op 19 februari om met de CD&V op een kieslijst te gaan staan. Ze ging daarmee in tegen de nationale partijleiding die kartel vormt met de CD&V. Maar de partijleiding floot de Brusselaars terug. Het bestuur werd de laan uitgestuurd en er kwam een nieuw bestuur in Brussel dat wel wil samenwerken met de CD&V.

In de mededeling zegt Daelemans dat de N-VA zijn geloofwaardigheid verliest door op te trekken met een partij die in de praktijk het tegenovergestelde doet dan waar de N-VA voor staat. Ook is de nationale overeenkomst met de CD&V te licht bevonden. De dissident verwijt de N-VA met haar rechts profiel de sociaalvoelende Vlamingen af te stoten.

De VDB wil in Brussel werk maken van de toepassing van de taalwetgeving en een betere samenwerking met Vlaanderen. Ook vraagt ze meer inspanningen op het vlak van huisvesting en Nederlandstalig onderwijs.

08/03/2004 - belga
Let op de ver gedrukte stukjes... Niet akkoord met het bestuur ? Weg ermee en vervangen door een ander ... democratisch verkozen.. euh ... ik bedoel bevriend bestuur...
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 8 maart 2004, 22:43   #2
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Tja Bourgois is voor mij een typisch voorbeeld van
het soort politiekers die onder het motto 'democratie' zich alles toe-eigenen.

Nuja het verwonderde me totaal niet van die kerel,

Nu hij samen met de CD&V een kartel tot stand heeft laten komen, doet het er toch niet meer zoveel om, als het kartel mocht winnen heeft hij toch zijn plaatsje... en daar is het hem om te doen...
Sam is offline  
Oud 8 maart 2004, 22:45   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Erg...
Het blijft maar ondemocratische zelf benoemde democraten regenen.
Oud 8 maart 2004, 23:09   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

De Kartel-schaar heeft weer een paar snippers gemaakt.
Af en toe een paar overlopers (zoals Sannen) die aan een andere kartelschaar zijn blijven plakken
Nu weer een groter snippertje: VDB

Alweer zo een partijtje waar de overlevingskansen miniem van zijn, tenzij ze er in slagen een aantal proteststemmers te winnen.

Anderzijds... proteststemmen gaan er genoeg zijn.
Het zijn "maar" gewestelijke en Europese verkiezingen.
Zelfs met een uitslag als de voorbije poll laten we nog geen onbestuurbaar landje achter (tenzij de politici dat anders willen interpreteren)
Dus moeten we ons niet gèneren in 't stemhokje.

Van alle kanten zie ik commentaren die er om vragen van VLD & SPA te kijk te zetten. En gezien die stemmen dan niet noodzakelijk naar de kartels gaan zouden net de kleintjes daarvan kunnen profiteren.
Kan nog leuk worden
Oud 8 maart 2004, 23:49   #5
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik wil het jullie alleszins niet onthouden :
Citaat:
Afvallige Brusselse N-VA'ers stichten nieuwe partij

18:11:55

BRUSSEL - Een aantal voormalige leden van de Brusselse N-VA stapt met een nieuwe lijst, Vlaamse Democraten Brussel (VDB), naar de gewestverkiezingen op 13 juni. Dat kondigt Bernard Daelemans, voormalig voorzitter van de Brusselse afdeling van de N-VA, aan.

Met de stap lijkt de scheuring binnen de Brusselse N-VA definitief. Een kleine meerderheid binnen de afdeling weigerde op 19 februari om met de CD&V op een kieslijst te gaan staan. Ze ging daarmee in tegen de nationale partijleiding die kartel vormt met de CD&V. Maar de partijleiding floot de Brusselaars terug. Het bestuur werd de laan uitgestuurd en er kwam een nieuw bestuur in Brussel dat wel wil samenwerken met de CD&V.

In de mededeling zegt Daelemans dat de N-VA zijn geloofwaardigheid verliest door op te trekken met een partij die in de praktijk het tegenovergestelde doet dan waar de N-VA voor staat. Ook is de nationale overeenkomst met de CD&V te licht bevonden. De dissident verwijt de N-VA met haar rechts profiel de sociaalvoelende Vlamingen af te stoten.

De VDB wil in Brussel werk maken van de toepassing van de taalwetgeving en een betere samenwerking met Vlaanderen. Ook vraagt ze meer inspanningen op het vlak van huisvesting en Nederlandstalig onderwijs.

08/03/2004 - belga
Let op de ver gedrukte stukjes... Niet akkoord met het bestuur ? Weg ermee en vervangen door een ander ... democratisch verkozen.. euh ... ik bedoel bevriend bestuur...
Als ze niet mee in het kartel stappen, zetten ze zichzelf buiten de partij. Natuurlijk dat ze dan niet mee mogen stemmen over een nieuw bestuur!
Oud 9 maart 2004, 00:30   #6
khaled
Schepen

Standaard

@fribre

Daar gaat het niet over.
Citaat:
er kwam een nieuw bestuur in Brussel dat wel wil samenwerken met de CD&V.
Verslag van de verkiezing van het nieuwe bestuur.

Voorzitter : Ja beste mensen, we zitten hier met een crisiske, 't is nie erg maar die mannen uit Brussel willen nie echt luisteren naar mij en dus heb ik ze maar buiten geschot. Kunde da nu geloven, die wilden gewoon nie meewerken met de CD&V. Da ziede vanhier dat ik mijn ministerpostje ga opgeven voor da stelletje ongeregeld. Enfin, zijn er hier trouwens nog kastaars die nie helemaal akkoord zijn om met de CD&V in de koffer... ik bedoel in de politiek te duiken ? Gij, gij en gij ook nie ? (stemverheffing) BUITEN, stukskes krapule ! Ondankbare eigenzinnige betweters !(normale stem) Nog iemand ? Nee ? Ook geen verdoken Vlaamse gevoelens meer nergens ? Goed zo, alle neuzen staan weer in dezelfde richting, just op tijd om een stemmingske te organiseren zie..
Zijn er kandidaten om in het nieuwe bestuur van Brussel te zetelen ?
Toehoorders : ... (stilte)... kuch, kuch...
Voorzitter : allée vooruit, ik bijt nie hoor. Laat die partijkaartjes eens zien. (Godverd... 't zal toch nie waar zijn da 'k hier binnen een uur nog zit hé. ).
Toehoorders : ... (geschuif van stoel)... taptaptap (getrommel van vingers op spreekgestoelte)
Voorzitter : Ja mensen, we hebben hier nog twee schoon plaatskes in het bestuur voor mensen die niet vies zijn van de CD&V... allée circulé... vooruit mensen, 't zijn de laatste, alles moet de deur uit voor dat we naar huis kunnen....
Toehoorders : ... kuch... hoest...
Komaan zeg, een beetje meer enthousiasme ! Gij daar op de derde rij ! Ja gij met die lelijke moustache, ge moet nie achter U kijken, 'k ben tegen U bezig. Gij ziet er mij kruiperig genoeg uit - gij zijt bij deze aangesteld. En uw buurvrouw ook. Voila, we kunnen ons schup hier afkuisen. De democratie heeft weer eens zegegevierd.. euh.. gevierezegend... euh... ja laat maar. Trap het hier allemaal af, en da'k jullie nie meer hoor voor 13/6.

Nooit bij stilgestaan fribreke dat er misschien wel een grondige reden was waarom ze niet wilden samenwerken ????
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 9 maart 2004, 00:35   #7
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
@fribre

Daar gaat het niet over.
Citaat:

(... blokhumor...)

Nooit bij stilgestaan fribreke dat er misschien wel een grondige reden was waarom ze niet wilden samenwerken ????

Zij dachten hun redenen te hebben en hebben een nieuwe partij opgericht. Hun goed recht. Logisch dat er dan een nieuw bestuur moet komen. Ook al is het een nickname, er is geen reden mij met een verkleinwoord aan te spreken, me dunkt.
Oud 9 maart 2004, 01:56   #8
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Wat verwacht u nu eigenlijk? Al s een grote meerderheid van de verkozen N-VA-partijraad een kartel goedkeurt, moeten we dat dan in extremis laten afspringen door een kleine meerderheid binnen het bestuur van een kleine afdeling?
Dat zou nogal eens democratisch geweest zijn, nietwaar? Een parlementair meerderheidsbesluit schrappen omdat de gemeenteraad van Lebbeke er tegen is...
zorroaster is offline  
Oud 9 maart 2004, 02:10   #9
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Zorroaster

Een kartel heeft niets te maken met de standpunten van een partij. Een kartel verzwakt juist de standpunten van een partij door ze te vermengen met de standpunten van een andere partij.
Als het N-VA, als erfgenaam van de VU een kartel vormt met de CD&V dan sluit ze zich aan bij de opvolger van een partij (CVP) die via de groep van de vierentwintig in het begin van de jaren zeventig de Vlaamse meerderheid heeft opgegeven om België te redden. Frans Van der Elst heeft tenminste het lef gehad deze groep te verlaten. Tindemans en Eyskens hebben toen, met schending van de Grondwet, de Vlaamse meerderheid weggegeven. Tindemans geeft die schending van de Grondwet toe in zijn memoires. Hij kreeg daarbij tenminste geen medewerking van de VU.
Oud 9 maart 2004, 02:47   #10
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Zorroaster

Een kartel heeft niets te maken met de standpunten van een partij. Een kartel verzwakt juist de standpunten van een partij door ze te vermengen met de standpunten van een andere partij.
Als het N-VA, als erfgenaam van de VU een kartel vormt met de CD&V dan sluit ze zich aan bij de opvolger van een partij (CVP) die via de groep van de vierentwintig in het begin van de jaren zeventig de Vlaamse meerderheid heeft opgegeven om België te redden. Frans Van der Elst heeft tenminste het lef gehad deze groep te verlaten. Tindemans en Eyskens hebben toen, met schending van de Grondwet, de Vlaamse meerderheid weggegeven. Tindemans geeft die schending van de Grondwet toe in zijn memoires. Hij kreeg daarbij tenminste geen medewerking van de VU.
Juist ! Kartels is toegeven voor een deel aan de andere (meer aan de grote dan aan de kleine)
Kartels zijn ook in weze ondemocratisch want het veramd het politiek landschap zodat je minder kans hebt dat een partij U precies past.
De kartels zijn er gekomen on te ontsnappen aan de kiesdrempel en om te maximaal te profiteren van een aantal stemmen op overschot die misschien een extra zetel binnenrijven.
De kleine partijtjes die vroegere frequent op de wip zaten, en die af en toe met dat systeem van overschot aan stemmen nog een zetel toegewezen kregen die vallen met de kiesdrempel en zonder kartel nu volledig uit de boot.
Die kiesdrempel is puur op maat van de grotere partijen (of kartels)
Maar kartels hebben ook hun keerzijde. Het eerste kartel dat fors zetels verliest daar zal 't stuiven!
Zowel SPA-bruis (Spa+spirit, ja die paar groentjes daarbij is juist niet genoeg om het SPA-citroen te noemen) als Utopisch_BLauw VLD+Vivant zijn daaraan onderhevig
Oud 9 maart 2004, 09:36   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Zorroaster

Weet u waarom de PS zo oppermachtig is, en toch al haar standpunten kan door ons strotduwen, en nog graag gezien zijn ook in Wallonië?
Omdat ze bereidt zijn te geven, om nadien terug te nemen. Zij halen beetje bij beetje hun eisen binnen, en zijn beetje bij beetje oppermachtig geworden, door het bereid zijn nu en dan een compromis te sluiten en kunnen wachten tot ze aan hun beurt kunnen scoren.

Dat is wat er schort aan de Vlaamse beweging. Wij willen alles ineens zonder compromis, resultaat: we bereiken NIETS voor de Vlaamse zaak omdat alles radicaal wordt geblokkeerd door Wallonië.
Als we moesten bereid zijn in kleine stappen zoals de PS onze eisen binnenrijven, door middel van compromis en pragmatisme, zoals de N-VA nu doet met de CD&V, zouden we al veel dichterbij een Vlaamse zelfstandigheid/ onafhankelijkheid zijn dan waar we nu zijn.
giserke is offline  
Oud 9 maart 2004, 10:06   #12
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Giserke

Er schort naar mijn mening nogal wat aan uw redenering: Vlaamse volksvertegenwoordigers hebben nog steeds een meerderheid in het federale parlement: 88 op 150 zetels of ongeveer 59%.
Behalve voor de punten waar een bijzondere meerderheid nodig is dienen zelfs geen compromissen te worden afgesloten.

Maar...

a)De Vlamingen gebruiken die meerderheid niet
Wanneer er duidelijk een Vlaamse meerderheid is tegen het migrantenstemrecht stemt de sp.a gewoon mee met de Waalse minderheid. Reactie van de andere Vlaamse partijen: nihil.
b)De Vlamingen doen zelf die meerderheid te niet. In de praktijk hebben de Vlamingen zich teruggetrokken in een minderheid (70 op 150 of 47%) wegens: cordon sanitaire. Er zijn immers 18 Blokkers die gewoon niet meetellen.
Oud 9 maart 2004, 13:16   #13
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
@fribre

Daar gaat het niet over.
Citaat:

Voorzitter : Ja beste mensen, we zitten hier met een crisiske, 't is nie erg maar die mannen uit Brussel willen nie echt luisteren naar mij en dus heb ik ze maar buiten geschot. Kunde da nu geloven, die wilden gewoon nie meewerken met de CD&V. Da ziede vanhier dat ik mijn ministerpostje ga opgeven voor da stelletje ongeregeld. Enfin, zijn er hier trouwens nog kastaars die nie helemaal akkoord zijn om met de CD&V in de koffer... ik bedoel in de politiek te duiken ? Gij, gij en gij ook nie ? (stemverheffing) BUITEN, stukskes krapule ! Ondankbare eigenzinnige betweters !(normale stem) Nog iemand ? Nee ? Ook geen verdoken Vlaamse gevoelens meer nergens ? Goed zo, alle neuzen staan weer in dezelfde richting, just op tijd om een stemmingske te organiseren zie..
Zijn er kandidaten om in het nieuwe bestuur van Brussel te zetelen ?
Toehoorders : ... (stilte)... kuch, kuch...
Voorzitter : allée vooruit, ik bijt nie hoor. Laat die partijkaartjes eens zien. (Godverd... 't zal toch nie waar zijn da 'k hier binnen een uur nog zit hé. ).
Toehoorders : ... (geschuif van stoel)... taptaptap (getrommel van vingers op spreekgestoelte)
Voorzitter : Ja mensen, we hebben hier nog twee schoon plaatskes in het bestuur voor mensen die niet vies zijn van de CD&V... allée circulé... vooruit mensen, 't zijn de laatste, alles moet de deur uit voor dat we naar huis kunnen....
Toehoorders : ... kuch... hoest...
Komaan zeg, een beetje meer enthousiasme ! Gij daar op de derde rij ! Ja gij met die lelijke moustache, ge moet nie achter U kijken, 'k ben tegen U bezig. Gij ziet er mij kruiperig genoeg uit - gij zijt bij deze aangesteld. En uw buurvrouw ook. Voila, we kunnen ons schup hier afkuisen. De democratie heeft weer eens zegegevierd.. euh.. gevierezegend... euh... ja laat maar. Trap het hier allemaal af, en da'k jullie nie meer hoor voor 13/6.

Zo zal het er inderdaad ongeveer aan toe gegaan zijn. Bourgeois heeft de aanwezigen eerst gevraagd of ze voor- of tegenstander waren van een kartel. daarna heeft hij de tegenstanders buiten gezet. Hij zei letterlijk 'Dit is een privégebouw en ik wil een privévergadering houden. In die privévergadering werd dan het bestuur verkozen. Alhoewel ik lid was van het vorige bestuur en me voor deze vergadering nog niet had geout als V.D.B. er was ik niet eens uitgenodigd op deze vergadering.
De mensen die buitengezet zijn waren heus niet allemaal mensen die meewerken met de V.D.B. Sommigen waren gewone leden die gewoon geen voorstander waren van een kartel.
Als je een eigen partij opricht plaats je jezelf inderdaad buiten de partij maar het is iets heel anders als mensen al uitgesloten worden omdat ze gewoon het lef hebben om hun mening te zeggen die niet strookt met de partijleiding.
Vlaamse democraat is offline  
Oud 9 maart 2004, 15:55   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[size=6]In de praktijk hebben de Vlamingen zich teruggetrokken in een minderheid (70 op 150 of 47%) wegens: cordon sanitaire. Er zijn immers 18 Blokkers die gewoon niet meetellen.[/size]

Lees dit nog maar eens goed, Giserke, want hier werkt jouw 'Vlaams' kartel duchtig aan mee.
Oud 9 maart 2004, 16:05   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wat verwacht u nu eigenlijk? Al s een grote meerderheid van de verkozen N-VA-partijraad een kartel goedkeurt, moeten we dat dan in extremis laten afspringen door een kleine meerderheid binnen het bestuur van een kleine afdeling?
Dat zou nogal eens democratisch geweest zijn, nietwaar? Een parlementair meerderheidsbesluit schrappen omdat de gemeenteraad van Lebbeke er tegen is...
Parlementair meerderheidsbesluit?

Een besluit dat door de partijraad van de N-VA genomen werd, zul je bedoelen.
Was het ook geen partijraad die de statuten wijzigde opdat Bertje niet naar Europa zou moeten maar minister kon worden?
De hemel beware me voortaan voor de VU-democratie.
Oud 9 maart 2004, 16:45   #16
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Weet u waarom de PS zo oppermachtig is, en toch al haar standpunten kan door ons strotduwen, en nog graag gezien zijn ook in Wallonië?
Omdat ze bereidt zijn te geven, om nadien terug te nemen. Zij halen beetje bij beetje hun eisen binnen, en zijn beetje bij beetje oppermachtig geworden, door het bereid zijn nu en dan een compromis te sluiten en kunnen wachten tot ze aan hun beurt kunnen scoren.

Dat is wat er schort aan de Vlaamse beweging. Wij willen alles ineens zonder compromis, resultaat: we bereiken NIETS voor de Vlaamse zaak omdat alles radicaal wordt geblokkeerd door Wallonië.
Als we moesten bereid zijn in kleine stappen zoals de PS onze eisen binnenrijven, door middel van compromis en pragmatisme, zoals de N-VA nu doet met de CD&V, zouden we al veel dichterbij een Vlaamse zelfstandigheid/ onafhankelijkheid zijn dan waar we nu zijn.
De PS en de MR zijn bovendien bereid interne "compromissen" te maken, zoals het opnemen van Happart, en het FDF. Misschien hebt ge wel gelijk dat de beste strategie om meer te bereiken voor Vlaanderen een samengaan met de CD&V is, op voorwaarde natuurlijk dat de CD&V "meedoet". Er zijn immers vrij machtige Belgisch (anti-Vlaamse) personen en stromingen in de CD&V.
Oud 9 maart 2004, 16:49   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Was het ook geen partijraad die de statuten wijzigde opdat Bertje niet naar Europa zou moeten maar minister kon worden?
juist lezen knuppelke hij zij partijraad.

En dat met berten blèter wat heeft de N-VA daarmee te maken?
giserke is offline  
Oud 9 maart 2004, 16:53   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

De PS en de MR zijn bovendien bereid interne "compromissen" te maken, zoals het opnemen van Happart, en het FDF. Misschien hebt ge wel gelijk dat de beste strategie om meer te bereiken voor Vlaanderen een samengaan met de CD&V is, op voorwaarde natuurlijk dat de CD&V "meedoet". Er zijn immers vrij machtige Belgisch (anti-Vlaamse) personen en stromingen in de CD&V.
ik moet u zeggen dat de kliek rond shabert een zeer kleine groep geworden is.
Dat komt omdat de CD&V niet meer steunt op de Waalse zusterpartij voor stemmen in Brussel en faciliteitengemeenten.
giserke is offline  
Oud 9 maart 2004, 20:49   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Komkom Knuppel, van jou had ik wel wat meer intellectuele eerlijkheid verwacht hoor. Dit valt me tegen...

1. U kon heel goed lezen dat ik het had over de PARTIJRAAD die met grote meerderheid het kartel had goedgekeurd. Dat parlementair meerderheidsbesluit was onderdeel van een vergelijking.

2. Zoals u wel weet bestaat de VU noch haar partijraad meer. De N-VA-partijraad VU-streken verwijten, dat zijn vijgen na Pasen...
zorroaster is offline  
Oud 10 maart 2004, 18:56   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke eisen heeft N-VA binnengerijfd vanwege de CD&V?
De splitsing van Brussel-Halle Vilvoorde
  • (Psst: Dehaene doet al niet mee met de boycot)
De eis voor een zelfstandig Vlaanderen
  • (Pssssst: vorige besprekingen liet Bourgeois het daarop steken, heeft hij Leterme een Vlaams geweten geschopt?)
De doorbreking van het CS
  • (Pssssst: Leterme op de radio horen zweren dat er met Vlaamsblok nooit samengewerkt wordt?)

Nogabollen.
En maar goed ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be