![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik moet zeggen dat ik dit een zeer goed optreden van Peter vond. Hij gaf duidelijke en begrijpbare antwoorden op de soms lepe vragen die gesteld werden. Ik denk dat de houding die Peter tijdens dit debat heeft aangenomen ervoor zorgt dat radicaal links niet als een bende wereldvreemde extremisten overkomt, en dat hij de noodzaak van een consequente oppositie tegenover de privatiserings en liberaliseringsgolf mooi heeft overgebracht.
Proficiat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed optreden
Het valt me op dat de laatste weken de pvda relatief veel media-aandacht krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Het doet me denken aan de tijd van Daens' is niet bepaald een vorm van 'eerlijkheid', denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet oneerlijker als een Vermeersch die verwijst naar de situatie van de Vlaamse frontsoldaten tijdens WO1. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() zou er ook een cordon komen tegen de linkse extremisten ? ik denk het niet.
Stalin heeft nochtans veel meer doden op zijn geweten dan hitler. en dan zwijgen we nog over mao en andere dictators die communistische regimes leiden. als de ene extremist niet mag meedoen, dan mag de andere ook niet mee doen, zo simpel is het. mr zo simpel zal het voor de linkse garde wel niet zijn, zeker ? of vergis ik mij ?
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeilijke vraag
Op het eerste zicht vind ik een cordon tegen de PVDA onzinnig omdat ze nu eenmaal zeer goede programma punten hebben maar idd als we het VB bannen vanwege het al dan niet aanwezige sympathie voor hitler, moeten we dit ook voor de PVDA, waarvan verschillende leiders hun steun aan regimes als dat van Stalin nu niet bepaald onder stoelen of banken steken Maar ik vind een correct standpunt daaromtrent nogal moeilijk eigenlijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat heeft de pvda misdaan dat er een cordon moet rond komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, wat valt er te ontkrachten aan het feit dat hij daaraan denkt?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Ook wel grappig dat Lefevre sympathie voor ons kon opbrengen
![]() Hoewel het niet zeker is of dat goede of slechte reclame is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() [quote=the outlaw torn;3281599]
Stalin heeft nochtans veel meer doden op zijn geweten dan hitler. en dan zwijgen we nog over mao en andere dictators die communistische regimes leiden. [quote] Is het ook mogelijk om zelf de geschiedenis te bestuderen, in plaats van blindelings aan te nemen wat Chroesjtsjov gezegd heeft en wat sindsdien altijd door de kapitalisten herhaald is?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Als een van de tegenstanders van de Partij ons DAT nu eens kon vertellen...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit betekent echter niet dat ik een Stalinistisch systeem wil invoeren in België. Ik steun Stalin omwille van zijn acties tegen dee problemen die zich in zijn tijd in Rusland stelden: een onderontwikkeld, zo goed als niet geïndustrialiseerd land waar uitbuiters nog steeds in delen de plak zwaaiden. Een onstabiel land dat ieder moment verpletterd kon worden door buitenlandse interventie. Stalin industrialiseerde zijn land en bouwde het op tot een der wereldgrootmachten. Hij zuiverde de rangen der opperofficieren van individuen die voorzagen dat de nazi's Rusland zouden verslaan en onderhandelden met Hitler om na het "verlies" van de Unie een marionettenregering te mogen leiden, zoals later in Vichy-Frankrijk. Hij tekende een niet-aanvalsverdrag met het derde rijk om nog wat tijd te winnen (sinds de uitgave van Mein Kampf wist Stalin dat de invasie van de USSR bij Hitlers plan hoorde), nadat een voorstel tot alliantie met de USA en Groot-Brittanië werd afgewezen door die landen. In de twee jaren van de Tweede Wereldoorlog die Stalin won zonder invasie werd de oologsproductie ontzettend opgevoerd, waardoor de Duitsters met moeite gestopt konden worden en het Rode Leger kon doorstoten naar berlijn en de Oorlog won. Prachtig opgelost, die situaties. in het huidige België zou Stalin het uiteraard anders aanpakken, dus slaafs navolgen van Stalins systeem heeft geen zin. En dan nog, discussiëren over vroeger Communisme heeft relatief weinig zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik ga morgen overigens naar de slotmeering van het Achtste Poartijcongres.
Eens zien wat de concrete resultaten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Peter heeft geen charisma en zal dus het verschil niet kunnen maken.
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zijn verklaringen zijn een beetje koud, ze missen wat ideologie. Hopelijk is dit enkel om de modale mens niet "af te schrikken" en zijn zijn ideeën wel radicaal genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() De media show heeft entertainers nodig en als de PVDA de media wil gebruiken zal ze een entertainer nodig hebben.Peter komt wat saai over en dat is genoeg om de mensen af te schrikken.
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat vinden de PVDA'ers ervan dat Mertens in het interview in de morgen Castro en Pol Pot in één en dezelfde zin vernoemt en afschrijft?
Ik vind het jammer dat we met de PVDA een kracht ter linkerzijde verliezen - want ze zijn zeer duidelijk naar rechts opgeschoven. Mertens stelt dat ze niet revolutionair zijn. revolutie wordt gelijkgeschakeld met terrorisme.
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Leuk om het nieuwe logo van de pvda al te zien in de aflevering, de officiële voorstelling van het logo is morgen.
|
![]() |
![]() |