![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie wil weten hoe de mensen voor de aap worden gehouden door de media moet dit lezen.
Een Belgisch-Joods meisje Misha Defonseca van zeven gaat tijdens de oorlog op zoek naar haar ouders die door de Duitsers weggevoerd werden. Ze legt 3000 km af en wordt opgenomen door een roedel wolven en kan aldus overleven. Aan de hand van haar kompas vindt ze haar weg en belandt uiteindelijk terug in Brussel. Alle elementen zijn aanwezig voor een boeiend verhaal. Het boek kent een zeer groot succes en wordt in vele talen vertaald. Alle gezagvolle media (Le Monde enz) geven lovende commentaar. Iedereen benadrukt de autenticiteit waaraan niet kan getwijfeld worden. Tot blijkt dat het onmogelijk verhaal inderdaad onmogelijk is. Het meisje is niet Joods en heet Monique Dewael. De ouders waren wel weerstanders. Het wolvenverhaal is fictie. En een meisje van zeven dat 3000 km aflegt tot in de Sovjetunie op zoek naar haar ouders, roept vragen op. http://www.brusselsjournal.com/node/3040 die Joodse professor die zijn koffie te duur vond in Le Panier d'Or te Brugge kan hier nog wat bijleren.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 februari 2008 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heeft dat met de media te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Het boek werd bejubeld in de media bv Le Monde (dat is namelijk een gazet, weet je wel)
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
"Ik ben nooit erg happig geweest op collaboratie met 'The powers that be' " Je bent hier maar al te happig om me te doen met de mode
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 februari 2008 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Van narrative valt meestal maar moeilijk na te gaan in hoeverre het biografisch is, ook wanneer het als dusdanig naar voor geschoven wordt. Dat vormt gewoon een aantrekkelijk spanningselement. Voor de rest, mijn hekel aan het wereldverwoestende Kapitalisme belet me niet me in te laten met sommige literaire modes, terwijl de mode zelf aan mijn lijf voorbijgaat. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 februari 2008 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |