Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2008, 00:15   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard Pro-islamitische NVU komt grensstad Bergen op Zoom(NL) onveilig maken

Uit BN de stem.nl

Demonstratie NVU in Bergen op Zoom
door Ad Goddrie

Maandag 18 februari 2008 - BERGEN OP ZOOM - De extreemrechtse partij Nederlandse Volks-Unie (NVU) wil op zaterdag 1 maart een demonstratie houden in Bergen op Zoom. De gemeente zegt nog geen aanvraag te hebben binnengekregen.

Slideshow image
VORIGE
START
STOP
VOLGENDE

De NVU roept mensen op om te demonstreren onder het thema 'Grenzen dicht voor goedkope Oost-Europese arbeiders! Weg met de EU! Weg met het neo-liberalisme!' Volgens NVU-voorzitter Constant Kusters wordt op 1 maart om 13.00 uur verzameld op de Zuid-Oostsingel. Daarna gaat het via onder meer de Bredasestraat, Wouwsestraatweg, Kastanjelaan en Rooseveltlaan terug naar de singel. Op de Zuid-Oostsingel en de Kastanjelaan zijn toespraken gepland, meldt hij in een persbericht en op de site van de NVU.

"Het is bij ons niet bekend", zegt een gemeentewoordvoerder. "Als er een aanvraag binnenkomt, dan zullen we ons erover beraden."

De NVU organiseert regelmatig van dit soort demonstraties in plaatsen in ons land. Vaak roepen ze tegendemonstraties op van anti-fascisten. In 2003 liep het in Apeldoorn danig uit de hand toen anti-fascisten een NVU-demonstratie probeerden te voorkomen. Bij een latere demonstratie waren de Mobiele Eenheid en de politie daarom massaal op de been. Vorig jaar nog werden in Arnhem 110 mensen gearresteerd tijdens een demonstratie

"Wij beseffen dat, maar wij wachten een aanvraag af", aldus de Bergse gemeentewoordvoerder.

Op bijna 10 min van mijn woonplaats vind ik het onaanvaardbaar dat een groepering die het meest walgelijke antisemitisme en anti-Amerikanisme aanhangt, waarvan leden verklaren dat zij 9/11 zien als een krachtig antwoord op het Amerikaans imperialisme, dixit de vuile kankerDuitser Michael Krick, waarvan leden zich schuldig maken aan gewelddadige acties tegen andersdenkenden en Joden enz ...in een multiculturele stad als Bergen op Zoom waar ik bijna dagelijks vertoef hier hun haatdragende boodschap komen verkondigen. Uiteraard zullen de gelederen weer met gevaarlijke Duitse nazi,s en Vlaamse kameraden moeten aangedikt worden om de getalsterkte wat indrukwekkender te doen lijken. Om nog maar te zwijgen van het extreem-linkse AFA- krakersuitschot dat deze gelegenheid zal aangrijpen om nog eens goed te komen rellen met hun rechtse Skinheadvrienden en de vernielingen die zullen worden aangericht in de stad. Voor antisemieten,Pro-islamgroeperingen en anarchistische AFA relschoppers kan er in Bergen Op Zoom geen plaats zijn .
Hopelijk kiest burgemeester Polman voor een verstandige keuze en verbiedt hij dat zooitje om hun mening te doen uiten.

Moeten we dit soort van tuig tolereren in Bergen op Zoom

Laatst gewijzigd door Sinistra : 25 februari 2008 om 00:20.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:20   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

De NVU is volgens mij de rechtse tegenhanger van de MLPN (Marxistisch-Leninistische Partij Nederland als ik het goed voorheb). Opgezet door de Nederlandse staatsveiligheid om zo de extremen langs beide kanten in het oog te houden.

Alle acties en demonstraties van rechtse groeperingen (bv. Voorpost-Nederland) worden in Nederland zoveel mogelijk tegengewerkt, maar de NVU slaagt er telkens weer in om toelating te krijgen. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle NVU-leden staatsveiligheidagenten zijn, maar ze zouden bij momenten toch eens beter vraagtekens plaatsen bij sommige dingen.

Laatst gewijzigd door Metternich : 25 februari 2008 om 00:21.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:43   #3
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De NVU is volgens mij de rechtse tegenhanger van de MLPN (Marxistisch-Leninistische Partij Nederland als ik het goed voorheb). Opgezet door de Nederlandse staatsveiligheid om zo de extremen langs beide kanten in het oog te houden.

Alle acties en demonstraties van rechtse groeperingen (bv. Voorpost-Nederland) worden in Nederland zoveel mogelijk tegengewerkt, maar de NVU slaagt er telkens weer in om toelating te krijgen. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle NVU-leden staatsveiligheidagenten zijn, maar ze zouden bij momenten toch eens beter vraagtekens plaatsen bij sommige dingen.
Wees er maar gerust van dat er zeker Voorpost leden zullen deelnemen aan deze manifestatie. Het zal niet het eerste Voorpost NL-lid zijn dat ook lid is van de NVU. Het blijft een feit dat zowel Duitse als Vlaamse neonazi,s en Vlaamse en Nederlandse krakers massaal zullen afzakken naar Bergen op Zoom om daar hun vetes op onze straten te komen uitvechten. Dit mogen we niet toelaten.

Neonazi Eite Homan in T-shirt van zijn grootste idool. Men begrijpt dat ieder normaal rechtsdenkend persoon niet wil dat dit soort van rechts zaterdag 1 maart gaat demonstreren in Bergen op Zoom.
Oud 25 februari 2008, 21:46   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Wees er maar gerust van dat er zeker Voorpost leden zullen deelnemen aan deze manifestatie. Het zal niet het eerste Voorpost NL-lid zijn dat ook lid is van de NVU. Het blijft een feit dat zowel Duitse als Vlaamse neonazi,s en Vlaamse en Nederlandse krakers massaal zullen afzakken naar Bergen op Zoom om daar hun vetes op onze straten te komen uitvechten. Dit mogen we niet toelaten.

Neonazi Eite Homan in T-shirt van zijn grootste idool. Men begrijpt dat ieder normaal rechtsdenkend persoon niet wil dat dit soort van rechts zaterdag 1 maart gaat demonstreren in Bergen op Zoom.
Wat een rare vogels zijn jullie allemaal...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 21:55   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Geen al te proper zootje precies, die NVU:
http://www.nvu.info/schart/7.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2008 om 21:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 21:57   #6
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geen al te proper zootje, di NVU:
ach, ze hebben blijkbaar zelfs geen contacten meer met de NPD en dat zegt voor mij voldoende.

En wat de Voorposters betreft: er zijn voor zover ik weet geen contacten tussen Voorpost en NVU.

NVU is de beste remedie tégen 'extreem-rechts' in Nederland.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:50   #7
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
NVU is de beste remedie tégen 'extreem-rechts' in Nederland.
Vandaar dat ik ze dan ook begin te verdenken van bepaalde dingen

Oud 25 februari 2008, 23:06   #8
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mjah, hoewel dergelijke zottekes overal voorkomen en niet altijd de staatsveiligheid nodig hebben om zich te laten 'gelden'.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 20:43   #9
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans is de ideologie van de NSV duidelijk vergelijkbaar met die van de NVU.

http://www.dumpert.nl/mediabase/4347...n_op_zoom.html

Let vooral op de Palestijnse vlaggen die worden meegedragen op deze demo. Was jij ook geen tegenstander van de zogenaamde "zionistische agressie"? Wel leuk dat islamvriend Kusters op zijn website het volgende zegt:
Lijst van verboden symbolen en tekens en regels:

Hakenkruis, SS runen, cijferlettercombinatie 18, 88, Blood & Honour (BH)
C18, wolfsangel, triskel of Zuid-Afrikaanse AWB partij insigne.
Het vermommen d.m.v. sjaals en/of capuchons is verboden. Ook allerlei andere zaken met betrekking tot gezichtsbedekking. Blikjes en flesjes, maar ook gevechtshandschoenen, helmen, messen en andere scherpe voorwerpen zijn tijdens de demonstratie niet toegestaan.
Zorg ervoor dat IEDEREEN een id-kaart bij zich heeft. Daar kan naar gevraagd worden.

Als men de demonstranten ziet zijn ze bijna allemaal uitgedost in "autonomen- outfit", zwarte capuchon, zwarte zonnebril voorzien van uiteraard Palestijnse sjaals. enz. Neemt Kusters zich dan echt serieus.
Oud 3 maart 2008, 19:07   #10
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Dus tegen oost-europeanen en de VS zijn en palestijnse vlaggen meezeulen.
Mss kunnen ze volgende keer samen met de AntiFa en de krakerstjes demonsteren, AEL zal wel extra stoottroepen leveren.
Oud 4 maart 2008, 02:35   #11
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Nee, ik denk dat die nvu-ers het gewoon iets slimmer aanpakken en kans zien beschaafd(er) te lijken, o.a door nooit iets te doen zonder vergunning.

Maar hoezo, is die MLPN dan (ook) door Staatsveiligheid opgezet?
Oud 4 maart 2008, 02:48   #12
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Rare vogels, ja.
Oud 4 maart 2008, 13:00   #13
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Maar hoezo, is die MLPN dan (ook) door Staatsveiligheid opgezet?
Dat was de Marxistisch-Leninistische Partij Nederland, werd jarenlang geleid door de staatsveiligheid om zo radikaal-links in het oog te houden.

Oud 4 maart 2008, 15:53   #14
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was de Marxistisch-Leninistische Partij Nederland, werd jarenlang geleid door de staatsveiligheid om zo radikaal-links in het oog te houden.
Ja, ik heb daar eens een Netwerk-reportage over gezien, waarin dit werd uitgebracht, met interviews met de betrokkenen. Dit is zeker geen broodje-aap-verhaal.

Verder wil ik opmerken dat de titel van deze draad, zoals gebruikelijk, totaal ridicuul is. Alsof die neo-nazi's van de NVU in de eerste plaats 'pro-islamitisch' zijn. Het zijn gewoon jodenhaters die op zoek zijn naar objectieve bondgenoten, da's al. Maar ja, Sinistra en een heldere kijk op politiek, het is een moeilijke combinatie.
Oud 4 maart 2008, 17:35   #15
Winterhamer
Banneling

Standaard

NVU en de antifa en de islam = 1 grote grap
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2008, 17:47   #16
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht

Erik de gier aka kevin heler, antifa mannetje zijn grote held is ook al osama binladen.

typisch heh ? zijn voor mij ook twee dezelfde groepen, NVU en Antifa, 2 hoofden 1 lichaam.
Oud 4 maart 2008, 17:48   #17
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij past er anders goed bij, extreem links komt het dichtst bij de NVU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be