![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Aantal budgetmeters met ruim 30 procent gestegen
Het aantal budgetmeters is vorig jaar gestegen met ruim 30 procent. Dat blijkt uit cijfers van netbeheerder Eandis, zo schrijft de krant De Morgen. Eind 2007 waren er 26.631 huishoudens met een budgetmeter. Dat is 6.367 meer dan een jaar daarvoor. http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsm...gestegen.dhtml Belga) De Vlaamse drinkwatermaatschappijen hebben vorig jaar het drinkwater van 1.379 wanbetalers afgesloten. Dat heeft Vlaams minister van Leefmilieu Hilde Crevits geantwoord op een vraag van parlementslid Veerle Heeren (CD&V). Crevits zoekt een oplossing om te verhinderen dat dit in de toekomst nog mogelijk is, schrijven Gazet Van Antwerpen en Het Belang Van Limburg vrijdag. http://nieuws.skynet.be/index.html?l...tail&id=328526 ![]() Mensen met kinderen worden zomaar afgesloten, water, elec. energie zijn basisbehoeften van iedere mens... Al die maanden geen regering, al die miljarden verloren door die paljassen en de haat onder het volk woekert als nooit te voren... boeten gaan ze op een dag.... en toch zijn de Propere Walen cleaner dan de stinkende Vlamingen http://www.hetnet.nl/Netrubrieken/Ni...kProperder.htm Ze kunnen elkaar soms niet luchten of zien: Walen en Vlamingen. Dat luchten is nu ook letterlijk te nemen, zo blijkt uit onderzoek van het Kruidvat. Want van Vlamingen gaat iets minder dan de helft elke dag onder de douche. Terwijl Walen met een douchepercentage van 67 procent een stuk properder zijn. Behalve vaak onder de douche, springt de Waal ook veel vaker in bad. Een van vijfde van alle Walen kiest iedere dag het ruime sop en was de zorgen van de dag van zich af. Vlamingen zijn aanzienlijk minder geneigd om hun badkuip vol te laten lopen. Slechts 6 procent gaat iedere dag in bad. en gij nu ? Laatst gewijzigd door Marlientje : 8 maart 2008 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stromend water en electriciteit zijn geen basisbehoeften.
Miljarden mensen over heel de wereld en doorheen de geschiedenis hebben het zonder stromend water en electriciteit gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden; 'basisbehoeften' zijn geen 'basis', maar iets dat cultureel bepaald wordt en op elk willekeurig moment in tijd en plaats verandert kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik heb twee jaar gewerkt op een dienst die beslissingen nam over de afsluitingen van elektriciteit en gas, wegens wanbetaling. Neem van mij aan: men moest al écht getuigen van een serieuze onwil eer het zover was: meerdere aanmaningen, aangetekende brieven, voorstellen tot betalingsplannen enz... En zelfs op het moment dat de betrokkenen de brief tot afsluiting krijgen, kunnen ze 't nog voorkomen door te betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, wij hebben nu thuis geen verwarming en geen warm stromend water. (De grap is: kapot gemaakt door de overheid, die in onze straat aan't werken is. Volgens mij hebben ze me achterhaalt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() onzin. Momenteel zijn in Westeuropa water en energie basisbehoeften. Dat gij uzelf vergelijkt met een middeleeuwer of oermens, mij niet gelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() er moet hier een misverstand worden uitgeklaard:
wie een budgetmeter heeft, heeft nog normaal elektriciteit het is echter volgens het systeem van een betaalkaart, zoals bij een GSM. Vul je die kaart op met bvb 100euro, dan heb je voor 100 euro elektriciteit. Wanneer je de betaalkaart niet opvult, val je terug op 12 ampère (daarmee kun je ook al in je levensbehoeften voorzien). Afsluiten van die 12 ampère gebeurt omzeggens nooit, dan moet er speciale commissie samenkomen, waarin het OCMW zit, en moet het écht duidelijk zijn dat de betrokkenen geld hebben, maar gewoon niet willen betalen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 maart 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() is wel zever hoor, wanneer je op nu komt, wal je terug naar die 12 ampere en heb je noodkrediet van 35 euro en daarna heb je niets meer ( niet bijladen is niets meer )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is verkeerd, ik weet het, want zo krijg je nog meer kosten door gerechtsdeurwaarders, intresten, enz, maar het is wel een feit! Ikzelf heb gedurende enkele jaren financieel aan de grond gezeten en ik kan je verzekeren dat je je opsluit en probeert te verhinderen om het openbaar te maken. Ooit hebben ze mijn drinkwater afgesloten wegens niet-betaling: ik had vier kleine kinderen en ik heb zelf de kraan opnieuw opengedraaid op straat. Toen ik kon betalen , hebben ze de kraan opnieuw opengedraaid, maar stukgedraaid, vermits ze open stond. gelukkig ligt die tijd ver achter mij, maar ik kan veel mensen begrijpen! Geloof me, er is meer verborgen armoede dan men denkt!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
maar wanneer de schuld al groot is geworden, worden de mensen door de firma opgebeld, er worden voorstellen tot betalingsplannen gedaan. Tevens staat op de brieven dat men zich kan wenden tot het OCMW, het OCMW kan een speciaal statuut aanvragen voor de klant zodat die een bescherming en verder uitstel geniet, en het kan zorgen dat er een voordelige betalingsregeling komt. Ik begrijp dat de stap naar het OCMW niet gemakkelijk is, maar het is beter dan een budgetmeter.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden, het is dus wel afhankelijk van plaats en tijd. Ik ben blij dat je dat toegeeft, nu nog voor jezelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() [quote=omaplop;3292258]
Ooit hebben ze mijn drinkwater afgesloten wegens niet-betaling: ik had vier kleine kinderen en ik heb zelf de kraan opnieuw opengedraaid op straat. /QUOTE] Nog goed dat je de sleutel had om de kraan terug open te draaien.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Wat Adrian zegt over die basisbehoeften, houdt wel degelijk een zeker punt in. Laat ons niet vergeten dat we hier allemaal achter een pc zitten die draait op electriciteit. Is dat een basisbehoefte? Of zijn we iets te verwend geworden?
Bon, mijn bijdrage aan dit probleem zou het volgende zijn: halveer de straatverlichting. Alleen de enorme vraag die dat opwekt, zorgt voor prijsstijgingen. Halveer de straatverlichting op de plaatsen waar ze niet vereist is (en dat zijn er heel wat), en de prijzen duiken zo omlaag. Plus: een zeker percentage belastingsgeld kan geïnvesteerd worden in constructieve projecten, zoals electriciteit via windmolens. Daarenboven zou iedereen bereid moeten zijn om zich te beperken tot de vereiste basisbehoeften. Wat electriciteit en gas betreft, is dat niet meteen een realistische doelstelling, maar er kan naar gestreefd worden. Druk de vraag, en de prijzen zullen dalen. Dat is de realiteit waar we ons naar zullen moeten leren gedragen. Laatst gewijzigd door Dycore : 8 maart 2008 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() dan zal men toch dringend moeten afstappen van de uitstap uit kernenergie, want voert men dat door, dan moeten we massaal aankopen uit 't buitenland.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alé, *voeg wat laten we de markt laten spelen rethoriek in* en dan zien we wel verder.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |