![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het staat nu al vast dat BHV NOOIT zal gesplitst worden met het geleuter wat nu aan de macht is.
De CD&V hebben terug de smaak te pakken van het besturen en Leterme zal nimmer of nooit zijn woord houden in juli. Doch de verkiezingen van 2009 kan WEL een mijlpaal in de VLAAMSE geschiedenis worden als het wat mee zit. NV-A gaat met DE WEVER hun woord houden en zeker nooit in een regering stappen indien BHV er niet doorkomt.( mijn opinie) Dus deze gaan onafhankelijk opkomen en zullen waarschijnlijk 7-10 % halen VB gaat zeker de 30% halen LDD zal naar de 15% gaan Indien cd&v hun woord breekt met NVA zal De Wever er zeker geen graten inzien om het cordon te doorbreken.( en terecht) De Decker kan ook rekenen en zal een unieke kans krijgen om - indien hij ook het cordon doorbreekt- om Vlaams minister te worden indien hij een Forza Flandria maakt met VB en NV-A De enige die dit kunnen vermijden is de SPA, maar dan moeten ze een max. aantal stemmen afsnoepen van het VB en dat zie ik huidig niet gebeuren. Indien de Vlaming voor éénmaal zijn verstand gebruikt, is het in de sjakosse - wat men altijd voor onmogelijk heeft genomen. Eerlijk gezegd,ik hoop dat cd&v zijn woord breekt en dat de 3 bovenstaande partijen aan 1 zeel gaan trekken Ben benieuwd |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() hoop doet leven, maar wees gerust, zover komt het NIET.
1. ik betwijfel of NVA het kartel laat schieten ( ik hoop het ) 2. het cordon zal NVA NOOIT doorbreken, dat is idd een jammere zaak, da's waar, mr zo is het,het afzetgedrag tegen VB is té diep geworteld ( en dat is dan ook hun enige minpunt ) 3. LDD zal idd,zoals ze reeds voorstelden, proberen NVA te kapen ( zo noem ik het ) maar als NVA zelfrespect heeft doen ze dit NIET, LDD is rechts liberaal en allesbehalve vlaams-nationalistisch, integendeel ( gingen ze geen franstalige tegenhanger oprichten ? ) 4. SPA zal winnen, die krijg je nooit buiten ( helaas ) 5. de vlaming zijn verstand gebruiken ? diegene die de politiek volgen wel, maar de anderen zoals vanouds niet ( en die onwetende bende maakt nog altijd ruim 90 percent uit )
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
LDD is op papier rechts-liberaal geworden maar niet vergeten dat De Decker door NVA was binnen gehaald hij toen plots een Vlaams Nationalist was. Nu zou er een minister postje inzitten en dat laat De Decker zeker niet liggen. Het cordon zal spijtig genoeg een spelbreker zijn. Alhoewel ??? Er zijn al andere bochten genomen in het verleden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
LDD is op papier rechts-liberaal geworden maar niet vergeten dat De Decker door NVA was binnen gehaald hij toen plots een Vlaams Nationalist was. Nu zou er een minister postje inzitten en dat laat De Decker zeker niet liggen. Het cordon zal spijtig genoeg een spelbreker zijn. Alhoewel ??? Er zijn al andere bochten genomen in het verleden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zal een stijging zijn, maar eerderbeperkt. Ik denk dat je nog enkele jaren geduld zul moeten hebben voor je Forza Flandria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd, vlaamsnationalistisch zijn ze niet gezien ze collectivisme schuwen als de pest. Maar dat op zich heeft niks te maken met een franstalige tegenhanger. Zowel het VB als de NVA kunnen ook met zo'n tegenhanger afkomen zonder dat dit ingaat tegen hun principes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() ik vind zon forza Flandria niet wenselijk. het linkt alle flamingante partijen aan het VB, waarmee de vlaamse beweging nog meer als racistisch bestempeld zou worden. het klinkt misschien vreemd, maar een verdeelde Vlaamse beweging heeft meer impact. zo is de vlaamse vleugel van de cd&v sterker sinds het kartel met nva. het is beter dat vlaams-nationalisme aanwezig is in alle groeperingen en partijen, zodat het verbonden is aan alle strekkingen en ideologieën. op die manier groeit het uit tot een bredere volksbeweging. uiteindelijk kan net de verdeeldheid van de Vlaamse beweging in verschillende strekkingen en partijen voor meer Vlaamse eensgezindheid zorgen: in plaats van 1 grote partij die de Vlaamse beweging nog meer stigmas zal opleveren, waardoor andere partijen geneigd zullen zijn zich als het tegendeel (onvlaams, belgisch) op te werpen, kan er gestreefd worden naar 'vervlaamsing' van alle huidige vlaamse partijen, die dan weliswaar minder radicaal zullen zijn in hun standpunt, maar waardoor die Vlaamse partijen onderling makkelijker overeen zullen komen. Je krijgt sneller een Vlaams front tussen partijen die allemaal licht vlaams-nationalistisch zijn, dan tussen 1 grote vlaams-nationalistische partijen en een paar belgicistische.
de Vlaamse beweging is breed, waardoor ze ook op veel terreinen invloed kan uitoefenen. Door alles bijeen te brengen neem je dat weg. zonder nva zal cd&v minder vlaams worden, zonder spirit zal spa (nog) belgicistischer worden (niet dat spirit in een froza flandria zou belanden, maar je snapt mn punt wel). dat kan nooit goed zijn. Laatst gewijzigd door Rogge : 4 april 2008 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie VB geen 30 percent halen. Als ze hun 20 percent van vorig jaar evenaren, zal dat al een hele prestatie zijn, want ze dreigen veel stemmen te verliezen aan LDD.
Ik zie eventueel wel een Forza Flandria tot staan komen, maar misschien nog niet in 2009. Eerst moet LDD groter worden dan VB, dan moet Dedecker het cordon sanitaire doorbreken, en dan moet hij nog NVA, rechtse christendemocraten, en minstens een aanzienlijk deel van de VLD rond zich verzamelen. Dan pas is een Forza Flandria sterk genoeg om te regeren. Ik zie die Forza Flandria meer als een losse coalitie/alliantie, en niet noodzakelijk als een kartellijst, en wellicht nooit als 1 eengemaakte partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet het overlopen van een 20-tal mandatarissen niet verwarren met een massale overtocht van kiezers. Maar goe: Vlaams Belang haalt 20% en LDD wordt groter... hebben we dan eigenlijk de meerderheid nog niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en die overlopers zouden er wel eens meer dan 20 kunnen worden! ![]() want de strukturen van her Vl. belang beginnen er wat veel te ergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik zie zo een forza flandria ook niet zitten ,ik vetrouw dedecker en de nva niet.Trouwens ze zijn alles behalve radicaal noch echt vlaams nationalistisch.Veel geblaat en weinig wol verwacht ik van die twee.Arm Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 4 april 2008 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
NV-A 15 % (haalt veel weg bij CD&V) LDD 15 % ( wordt naast VLD een belangrijk rechts liberale partij) VB 20 % De groei van NV-A zal sterk afhangen van de toegevingen van CD&V het komend half jaar. Laatst gewijzigd door JP Coen : 4 april 2008 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat houdt dat in? Naar mijn mening combineert VB de Vlaamse onafhankelijkheid te veel aan Islamfobie. NV-A is veel conservatiever op ethische gebied dan LDD. Dus de verschillen zitten naar mijn mening niet in het Vlaamse, maar vooral op ethisch en cultureel vlak. |
|
![]() |
![]() |