Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2008, 10:12   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Bin Laden steunt Wilders!

http://news.be.msn.com/buitenland/Ar...mentid=7853780

Blijkbaar vindt Bin Laden het dus veel erger een moslim te beledigen dan te doden. Ik ben nooit echt een grote voorstander van de oorlog in Irak geweest, maar als dode burgerslachtoffers daar minder erg zijn dan cartoons ... kunnen wij onze WTC torens in Brussel ook maar beter gaan bewaken.

In ieder geval: WIJ moeten ons weer eens aanpassen aan HEN. Ze komen ons weer eens bedreigen en onze wetten stellen. Wat moeien ze zich op ONS grondgebied? Ik ben altijd tegen bemoeinissen ginder geweest, maar omgekeerd mag het plots wel?

In ieder geval: weermaals bewijs dat Wilders gelijk heeft en dat we niet mogen buigen voor idioten, wiens waarden- en normenbesef duidelijk afwijkt van het onze en in mijn ogen niet in de humane zin van het woord.

Ik hoop dat als er hier in Europa inderdaad een bloedige aanslag komt, de Europeanen slim genoeg zijn om Bin Ladens advies te volgen en beseffen dat een dode moslim blijkbaar minder erg is dan en beledigde moslim.
Oud 20 maart 2008, 10:46   #2
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Ik moest eens heel hard lachen toen ik het op 't nieuws hoorde, zeker omdat het zo'n "we kregen net dit nog binnen..." bericht was om het nog dringender te laten lijken, a-sje-blieft he... Vrije meningsuiting is een hot issue hier tegenwoordig en dan zou hij deze woorden hebben gebruikt:

"Als u uw vrijheid van meningsuiting niet aan banden legt, bereidt u dan voor op de vrijheid van ons handelen" (uit artikel OP)

grappig, we krijgen dus een (geluids)boodchap via 't intarweb in't arabisch, autoriteit x zegt, dat is bin laden, en iedereen gaat weer lekker paniekeren in Europa. Zo doorzichtig dat het niet meer mooi is. Bin Laden zelf is zeker nog steeds van grot naar grot aan't trekken met zijn dyalise gerief

Hoe is't toch mogelijk dat de mensen zich steeds weer zo laten vangen?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 11:25   #3
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Pollycorrect en Boedicea liggen altijd met elkaar in de clinch, maar eigenlijk is er toch weinig verschil tussen die twee. Allebei believers in de Grote Boze Grotbewoner, en in de Algoede autistische ruiter vd Apocalyps, Geert Wilders.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 11:34   #4
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Wat zou Bin Laden eraan hebben hier in Brussel iets te gaan ondernemen? En de WTC-torens gaan bewaken tegen wat? Een vliegtuig wat erop in gaat vliegen?
Tiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 12:46   #5
Boadicea

Standaard

Goh, ik ben weer eens in een sarcastische bui. Ik wil hier even duidelijk maken dat die Bin Laden het grootste gevaar is voor moslims overal ter wereld, maar dat bepaalde pummels het niet zien.
Als de gekken inderdaad gaan uitvoeren wat hij van plan is, dan vrees ik dat we een regelrechte oorlog krijgen.

Al bij al doet deze klucht me nadenken waarom ik het erg moet vinden dat er kindjes sneuvelen in Irak, terwijl hier moslims beledigd worden. Moet ik mijn moraal gaan herzien?

In ieder geval kan deze boodschap enkel de moslims in Europa in gevaar brengen, want het jut de gemoederen nog meer op.

Doe zo verder Ome Bin en ik vrees dat Westerlingen binnenkort echt genoeg krijgen van je dreigingen en de moslims in onze landen het zullen mogen uitzweten.

West-Europa heeft al bewezen dat het in staat is om miljoenen mensen op een vernietigingstransport te zetten, als ze GEEN gevaar vormden. Ik hou daarom mijn hart vast wat een Westerling kan doen met een volk waarbinnen WEL gevaarlijke elementen zitten voor hun voortbestaan.

Die Bin Laden zou beter zijn verstand gebruiken en inzien dat hij enkel zijn eigen volk ten onder brengt, in plaats van de oorlogsprofeet te blijven spelen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 maart 2008 om 12:46.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 13:39   #6
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Goh, ik ben weer eens in een sarcastische bui. Ik wil hier even duidelijk maken dat die Bin Laden het grootste gevaar is voor moslims overal ter wereld, maar dat bepaalde pummels het niet zien.
Als de gekken inderdaad gaan uitvoeren wat hij van plan is, dan vrees ik dat we een regelrechte oorlog krijgen.

Al bij al doet deze klucht me nadenken waarom ik het erg moet vinden dat er kindjes sneuvelen in Irak, terwijl hier moslims beledigd worden. Moet ik mijn moraal gaan herzien?

In ieder geval kan deze boodschap enkel de moslims in Europa in gevaar brengen, want het jut de gemoederen nog meer op.

Doe zo verder Ome Bin en ik vrees dat Westerlingen binnenkort echt genoeg krijgen van je dreigingen en de moslims in onze landen het zullen mogen uitzweten.

West-Europa heeft al bewezen dat het in staat is om miljoenen mensen op een vernietigingstransport te zetten, als ze GEEN gevaar vormden. Ik hou daarom mijn hart vast wat een Westerling kan doen met een volk waarbinnen WEL gevaarlijke elementen zitten voor hun voortbestaan.

Die Bin Laden zou beter zijn verstand gebruiken en inzien dat hij enkel zijn eigen volk ten onder brengt, in plaats van de oorlogsprofeet te blijven spelen.
In elke oorlog sneuvelen er mensen wat er niets mee te maken hebben. Bin Laden dreigt en dreigt maar ik zie er nooit niet veel van! De vraag is leeft deze pummel nog! Ok er zijn opvolgers genoeg daar niet van.
Tiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 13:49   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Die Bin Laden zou beter zijn verstand gebruiken en inzien dat hij enkel zijn eigen volk ten onder brengt, in plaats van de oorlogsprofeet te blijven spelen.[/quote]
Citaat:
dat Westerlingen binnenkort echt genoeg krijgen van je dreigingen en de moslims in onze landen het zullen mogen uitzweten.

Speel je nu écht zelf met de idee van genocide, of nodig je alleen anderen uit er aan te denken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 13:53   #8
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
In elke oorlog sneuvelen er mensen wat er niets mee te maken hebben. Bin Laden dreigt en dreigt maar ik zie er nooit niet veel van! De vraag is leeft deze pummel nog! Ok er zijn opvolgers genoeg daar niet van.
hier heb je zelfs een lijstje van alle bedreigingen:

Citaat:
Audio and video messages from al-Qaida leader Osama bin Laden since Sept. 11, 2001:
- March 19, 2008: Slams European countries for the publication of cartoons insulting to the Prophet Muhammad and promises a strong reaction, saying "the response will be what you see and not what you hear." Audiotape

- Dec. 29, 2007: Warns Iraq's Sunni Arabs against fighting al-Qaida and vows to expand the terror group's holy war to Israel. Audiotape

- Nov. 29, 2007: Urges Europeans to stop helping U.S. in Afghanistan conflict, saying on audiotape that war was unfair because he was the "only one responsible" for the Sept. 11 attack.

- Oct. 22, 2007: Calls for Iraqi insurgents to unite and avoid divisive "extremism" in audiotape apparently intended to win over Sunnis opposed to the terror group's branch in Iraq.

- Sept. 20, 2007: Urges Pakistanis to overthrow President Pervez Musharraf for his alliance with U.S. against Islamic militants. Images in 23-minute video have been released before, but audio refers to recent events.

- Sept. 11, 2007: Commemorates a Sept. 11 suicide hijacker and calls on young Muslims to become martyrs in videotape that carries audio message with still image of the al-Qaida leader.

- Sept. 7, 2007: Appears for first time in three years in 30-minute video marking sixth anniversary of Sept. 11 attack. Tells Americans they should convert to Islam if they want Iraq war to end. His beard, which previously was mostly gray, now entirely dark. THIS IS THE TOTALLY FAKED ONE WITH THE FAT RIGHT HANDED BIN LADEN

- July 1, 2006: Endorses new leader of al-Qaida in Iraq, Abu Hamza al-Muhajer, and denounces Iraqi Shiite leaders as traitors in 19-minute audiotape.

- June 30, 2006: Praises al-Muhajer's predecessor, Abu Musab al-Zarqawi, who was killed by U.S. airstrike. Audio message, also 19 minutes, packaged with old photo of bin Laden and images of al-Zarqawi.

- May 23, 2006: Says in audiotape that convicted terror plotter Zacarias Moussaoui had nothing to do with Sept. 11 attack.

- April 23, 2006: Accuses West of making war on Islam in audiotape and urges followers to go to Sudan to fight a proposed U.N. peacekeeping force for Darfur.

- Jan. 19, 2006: Warns in audiotape that his fighters are preparing new attacks in U.S. but offers Americans a "long-term truce" without specifying conditions.

- Dec. 28, 2004: Endorses al-Zarqawi as his deputy in Iraq and calls in hour-long audiotape for Iraqis to boycott elections.

- Dec. 16, 2004: Praises militants who attacked U.S. consulate in Saudi Arabia and calls in audiotape for militants to stop the flow of oil to the West.

- Oct. 29, 2004: Says in audiotape that U.S. can avoid another Sept. 11 attack if it stops threatening security of Muslims.

- May 6, 2004: Promises in audio message to pay rewards of gold for the killing of U.S. and U.N. officials in Iraq.

- April 15, 2004: Offers truce to European countries that do not attack Muslims, speaking on audiotape.

- Jan. 4, 2004: Says war in Iraq is the beginning of the "occupation" of Persian Gulf states for their oil. Audio message urges Muslims to keep fighting a holy war in the Middle East.

- Sept. 10, 2003: Appearing in first video in nearly two years, walks through rocky terrain with top deputy Ayman al-Zawahri. Accompanying audio message praises the "great damage to the enemy" done by the Sept. 11 attack and mentions five hijackers by name.
http://apnews.excite.com/article/200...D8VGPH700.html

Geen enkele (op één na dan, waar hij plots dik en rechtshandig is) boodschap van hem is een video. Af en toe zijn er wel videoboodschappen, maar dit zijn eerder "sfeerbeelden" bij een audioboodschap. Het moet toch stilaan beginnen door te sijpelen dat er iets niet klopt he.
Oud 20 maart 2008, 14:01   #9
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Allemaal leugens! We worden aan de lopende band belogen.
Oud 20 maart 2008, 14:02   #10
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
en het werkt spijtig genoeg ook nog heel goed.
Oud 20 maart 2008, 14:08   #11
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Maar wat zijn de leugens en wat is de waarheid?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 14:19   #12
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat is vaak heel moeilijk om achter te komen, als men 10% leugens mengt met 90% waarheid. Slimme techniek, dat wel.
Oud 20 maart 2008, 14:23   #13
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

of je kan ook gewoon stoppen met die cartoons als ze het toch zo erg vinden.Wat uit het verleden al is gebleken. Ik zou het toch niet graag op men geweten hebben dat er door mijn cartoons honderden doden zijn gevallen...
Oud 20 maart 2008, 14:31   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
of je kan ook gewoon stoppen met die cartoons als ze het toch zo erg vinden.Wat uit het verleden al is gebleken. Ik zou het toch niet graag op men geweten hebben dat er door mijn cartoons honderden doden zijn gevallen...
En daarna stellen we de inquisitie ook meteen weer in enzo...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 14:35   #15
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De leugens is de dreiging van moslimterrorisme. Aanslagen gebeuren niet door Bin Laden en zijn clubje maar door een criminele elementen binnen de wereldregeringen die hun eigen macht willen vergroten.
Oud 20 maart 2008, 14:44   #16
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Speel je nu écht zelf met de idee van genocide, of nodig je alleen anderen uit er aan te denken?
Ik denk echt niet aan genocide, maar probeer te snappen wat de boodschapper op de tape te weeg wenst te brengen. Men kan moeilijk gaan ontkennen dat hij olie op het vuur gooit.

En of het echt Bin Laden is? Ik weet het niet. Volgens mij is de originele al lang in 100000 stukjes geblazen door Amerikaanse bommen in het Tora Bora gebergte en is dat meteen ook de reden waarom ze hem niet vinden.

Nee, deze tape komt met het oog op de film van Wilders niet op een gepast moment en kan enkel oorlog en volkerenmoord uitlokken, want als je een cartoon erger moet vinden dan een dode, ben je goed bezig het moreel te verdraaien.

Blijkbaar wil men het Westen onverschillig maken en opjutten tegen het Midden-Oosten. Vraag me niet wie er achter dat bandje schuilgaat, maar ik geloof dus zeker niet dat het iemand is die moslimbelangen behartigt, of het toch op een grondig foute manier doet.
Oud 20 maart 2008, 14:52   #17
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is als een laffe hond je kop in het zand steken. Als er mensen zich beledigd voelen door de cartoons en dat met alle geweld gaan duidelijk maken en inderdaad er moord en brand voor stichten, bewijst het enkel dat er inderdaad een gruwelijke waarheid achter de cartoons steekt.

En dan nog iets: in de Arabische landen drijft men de spot met Europa, de Joden, de Christenen, de Amerikanen op een soms nog baldadigere wijze. Men roept daar op tot haat tegenover ons. Maar wij moeten hier onze vrijemeninguiting over hen herzien.

Kunnen we niet ieder zijn vrijheid om te haten geven? Als zij ginder geen hoge pet van ons op hebben, is dat hun recht, maar dan mogen ze ons ook het recht gunnen om ook geen hoge pet van hem op te hebben.

Vrijemeningsuiting is geven en nemen. Als je het recht wil om te kunnen beledigen, zorg dan dat je een belediging terug kan slikken. Indien je dat niet kan, doe dan stoppen in je oren en kruip weg in een hol, waar je van niemand geen last hebt.

Nu: buigen voor deze dreiging mogen we niet, maar ik geef hier aan dat deze Bin Laden tapes messen zijn die langs twee kanten snijden en dat de boodschap van deze heel dubbelzinnig is en eerst en vooral tegen moslims kan gebruikt worden.

Zolang Bin Laden of beter gezegd zijn ideologie aanhangt heeft, zullen de messen van Oost en West tegen elkaar geslepen blijven. Wie die tapes maakt, is verantwoordelijk voor veel ellende.
Oud 20 maart 2008, 15:07   #18
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Ik moest eens heel hard lachen toen ik het op 't nieuws hoorde, zeker omdat het zo'n "we kregen net dit nog binnen..." bericht was om het nog dringender te laten lijken, a-sje-blieft he... Vrije meningsuiting is een hot issue hier tegenwoordig en dan zou hij deze woorden hebben gebruikt:

"Als u uw vrijheid van meningsuiting niet aan banden legt, bereidt u dan voor op de vrijheid van ons handelen" (uit artikel OP)

grappig, we krijgen dus een (geluids)boodchap via 't intarweb in't arabisch, autoriteit x zegt, dat is bin laden, en iedereen gaat weer lekker paniekeren in Europa. Zo doorzichtig dat het niet meer mooi is. Bin Laden zelf is zeker nog steeds van grot naar grot aan't trekken met zijn dyalise gerief

Hoe is't toch mogelijk dat de mensen zich steeds weer zo laten vangen?
Wie maakt zich nu druk om moslimterroristen? Laat ze gewoon achter in hun middeleeuws wereldje. Daar zijn ze véél gelukkiger.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2008, 15:16   #19
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is als een laffe hond je kop in het zand steken. Als er mensen zich beledigd voelen door de cartoons en dat met alle geweld gaan duidelijk maken en inderdaad er moord en brand voor stichten, bewijst het enkel dat er inderdaad een gruwelijke waarheid achter de cartoons steekt.

En dan nog iets: in de Arabische landen drijft men de spot met Europa, de Joden, de Christenen, de Amerikanen op een soms nog baldadigere wijze. Men roept daar op tot haat tegenover ons. Maar wij moeten hier onze vrijemeninguiting over hen herzien.

Kunnen we niet ieder zijn vrijheid om te haten geven? Als zij ginder geen hoge pet van ons op hebben, is dat hun recht, maar dan mogen ze ons ook het recht gunnen om ook geen hoge pet van hem op te hebben.

Vrijemeningsuiting is geven en nemen. Als je het recht wil om te kunnen beledigen, zorg dan dat je een belediging terug kan slikken. Indien je dat niet kan, doe dan stoppen in je oren en kruip weg in een hol, waar je van niemand geen last hebt.

Nu: buigen voor deze dreiging mogen we niet, maar ik geef hier aan dat deze Bin Laden tapes messen zijn die langs twee kanten snijden en dat de boodschap van deze heel dubbelzinnig is en eerst en vooral tegen moslims kan gebruikt worden.

Zolang Bin Laden of beter gezegd zijn ideologie aanhangt heeft, zullen de messen van Oost en West tegen elkaar geslepen blijven. Wie die tapes maakt, is verantwoordelijk voor veel ellende.
Veel blabla, en mss heb je gelijk...maar ik ben toch liever een laffe hond, dan een dode hond
alsof vrijheid van meningsuiting nu HET belangrijkste is. Alsof gij daar zou voor willen sterven. Ik vind dat vreemd.
Oud 20 maart 2008, 15:19   #20
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alsof vrijheid van meningsuiting nu HET belangrijkste is.
Op wat denkt ge dat de democratie steunt?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be