![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Volgens Demol in het laatste tweetalige nummer van Feiten/Réalités zal het blok, indien het moest in een situatie komen dat ze de Brusselse regering kan blokkeren, dat niet doen. De franstaligen hebben helemaal niets te vrezen, aan het statuut van Brussel zal niets veranderen...
Awel, hoe zit dat nu, gaat het blok geen gebruik maken om, te beginnen in Brussel, Belgie af te takelen als het daartoe, door een volstrekte meerderheid langs Vlaamse kant, in staat is? Kan iemand mij eens vertellen hoe het zit? Klare taal want ik ben, zoals iedereen weet, maar matig tot minder begaafd. Als dat waar is zijn vergeleken met dat scenario, de Egmontakkoorden een grote vlaamse overwinning geweest. ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom mogen de francofonen hun onverdraagzaamheid niet bewijzen door de Vlaamse vertegenwoordiging in de Brusselse regering te weigeren? Uiteindelijk zal Brussel na de splitsing ook nog altijd moeten bestuurd worden. En 't is mijn gedacht dat de Brusselaars dat niet zullen overlaten aan een partij die het bestuur van een stad onmogelijk heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() En wat zeg je van deze ?
GENT - Een voor 20 maart aangekondigde spreekbeurt van Abou Jahjah in een Gentse school moet worden verplaatst, nadat het Vlaams Blok had gedreigd met een klacht. De avond, die deel uitmaakt van een reeks vormingssessies, zou plaatsvinden in de Toren van Babel, een stadsschool. Dat kan niet, volgens het Vlaams Blok: politieke activiteiten in scholen zijn verboden, ook buiten de schooluren. Het Vlaams Blok had aangekondigd om naar de Commissie Zorgvuldig Bestuur te stappen als de Jahjah-avond zou zijn doorgegaan. Daarop besliste het stadsbestuur dat de spreekbeurt niet in de Toren van Babel kon plaatsvinden. De Commissie Zorgvuldig Bestuur zou immers als sanctie werkingsmiddelen voor de school kunnen intrekken. De organisatoren gaan op zoek naar een andere locatie. Ook een politiek debat binnen dezelfde vormingsreeks dat gepland was voor 27 maart, mag niet binnen de schoolmuren plaatsvinden. Schepen voor Onderwijs Rudy Coddens: ,,Voor dat debat is ironisch genoeg ook Vlaams Blok-voorman Francis Van den Eynde aangekondigd als spreker. ,,Ik wist niet dat het ging om een debat in een school'', verduidelijkt die. ,,Mij was gezegd dat het ging om een gebouw van de Stedelijke Integratiedienst.'' Nieuwsblad Francis de leugenaar... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm, opvallend is dat ongeveer drie maanden geleden iemand van het Blok wél een uitgebreiden lezing is komen geven aan de richting Pol & Soc van de Universiteit. De naam is me ontglipt omdat ik de lezing zelf niet kon bijwonen...
Maar naar het schijnt was het een boeiend iets.
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je het verschil niet ziet tussen het taalstatuut en het institutionele statuut van Brussel.... ![]() "In het artikel “Blok verloochent Vlaams programma in Brussel” in De Tijd van vandaag, 16 maart 2004, trekt redacteur Wim Van De Velden de verkeerde conclusies. Wanneer ik beweer dat het Vlaams Blok niets aan het statuut van Brussel wil veranderen heb ik het vanzelfsprekend over het tweetalige statuut van de hoofdstad. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad wil het Vlaams Blok de taal- en culturele rechten van de Franstaligen in Brussel blijven respecteren. Het Vlaams Blok heeft Brussel trouwens steeds erkend als tweetalige hoofdstad van Vlaanderen, met eigen specifieke bevoegdheden, zowel op het Brusselcongres van 1998 als op het congres over Vlaamse onafhankelijkheid van 2001. Concreet werd in de resoluties van 2001 aan de Vlaamse regering gevraagd “nu reeds culturele en taalkundige waarborgen te voorzien voor de Brusselse Franstaligen”. Uiteraard zal het Vlaams Blok er wel op toezien dat de bestaande taalwetten eindelijk onverkort worden toegepast. Tevens meldt het artikel dat het Vlaams Blok haar programma verloochent omdat het de Brusselse instellingen niet wil blokkeren. Ook dit is niet correct. In ons programma staat nergens dat het ons doel is om Brussel onbestuurbaar te maken. Integendeel wil het Vlaams Blok na de verkiezingen van 13 juni Brussel eindelijk deblokkeren. Wij wensen eindelijk een correct en krachtdadig bestuur, na decennialang wanbestuur. Wanneer de andere partijen echter blijven weigeren om de bestaande taalwetgeving toe te passen zorgen zij ervoor dat Brussel onbestuurbaar wordt, en niet het Vlaams Blok. Ik kan U dus verzekeren dat het Vlaams Blok zijn programma in Brussel allerminst verloochent. Dit zal in de komende maanden duidelijk blijken uit het verkiezingsprogramma van het Vlaams Blok" |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het BLOK is een ANTI-VREEMDELINGEN partij.
Blokker Demol zegt het nu zelf. Volgens het dagblad de "TIJD" "Het BLOK" verloochent zijn programma om Franstalige kiezers te lokken. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De uitspraak dat het BLOK een ant-vreemdelingen partij is , komt van BLOKKER Demol. Het deed deze uitspraken in een tweetalig BLOK gazetje in Brussel. Tevens wees Blokker Demol erop dat het BLOK niets zal veranderen aan het Brussels statuut. Dat het BLOK een anti-vreemdelingen partij is, wisten we natuurlijk al. Maar de BLOKKERS op het forum trachten dit steeds te ontkennen. Of gaat het BLOK nu Demol buitensmijten omwille van zijn eerlijke uitspraken ????????????? |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Timor
Wie spreekt de waarheid in het BLOK ????????? Demol of Annemans ? Ik zou het graag weten. |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Persoonlijk ben ik eerder geneigd van op iemand als Annemans te stemmen dan op Demol, maar dat zijn persoonlijke redenen. Ik heb de desbetreffende folder van Demol nog niet letterlijk gelezen, dus kan er mij moeilijk over uitspreken. Als iemand dat online wil zetten, wil ik dat met plezier doen.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() wat mij zo fascineerd is dat men een krantenartikel dat enigzins allochtonen in een slecht daglicht plaats afdoet als zijnde zwaar overdreven of broodje aap
en artikels die over het Blok gaan zonder meer aanziet als waarheid. Hebben jullie daar een rationele verklaring voor? |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Stigmatiseren noemen ze zoiets. Ironisch eigenlijk dat datgene waarvan iedereen het Blok beschuldigt, zelf op grote schaal tegen hen toegepast wordt. Maar goed, persoonlijk maak ik me daar al lang niet meer druk in, tot op zekere hoogte begin ik het zelfs grappig te vinden.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() VB is ook gewoon grof tegen allochtonen.
VB hangt affiches met de slogan "geen migrantenstemrecht" vollenbak in de wijken waar de grootste concentratie migranten zijn. In andere buurten zie je de affiches bijna niet.
#19 |
Partijlid
|
![]() Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo'n slogan eveneens een verkeerd signaal vindt naar de allochtone gemeenschap toe. Dat wil echter niet zeggen dat ik het met de gedachte erachter niet eens ben.
Het Blok heeft een recht-toe, rechtaan-aanpak. Die stoot soms mensen tegen de borst, maar als je de logica achter hun slogans analyseert, vallen die slogans in ieder geval een stuk beter te begrijpen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() VB vind de republiek met 1 gekozen staatshoofd de meest wenselijke staatsvorm..
Afschaffing democratie?