![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je hebt een praktische leerstijl.
Dat wil zeggen dat je het liefste leert door te doen. Door dingen (met je handen) uit te proberen, kom je erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Je gaat daarbij vooral op je gevoel af, zonder meteen heel diep na te denken of te kijken hoe iets moet. Bovendien houd je van duidelijkheid: om iets te leren moet het probleem en/of de leerstof voor jou concreet en helder zijn. Met abstract of onduidelijke informatie kun je niet zo veel. Je leerstijl heeft grote voordelen. Je blijft niet hangen in gedachten of getwijfel, en bent niet bang om iets nieuws te proberen. Je bent actief bezig. Gaat het niet in één keer goed, dat probeer je het gewoon nog een keer. Jouw motto is: Niet zeuren, gewoon doen! Tip: Vertrouw je in álle situaties op de praktische leerstijl dan kun je tegen jezelf aanlopen. Bijvoorbeeld in situaties waarin het probleem of de leerstof niet zo duidelijk is. In dat geval kun je beter eerst even goed kijken en nadenken. Hoe zit het probleem in elkaar? Hoe lost de docent het probleem op? Wat staat er precies in het boek? Beroep of studie: Bij deze leerstijl past vooral een 'doe-studie' en/of 'doe-beroep': een beroep waarin je met je handen moet werken of waarin het aankomt op actie en het kordaat nemen van beslissingen. Je moet niet teveel of te diep na moeten denken, maar gewoon kunnen doen waar je goed in bent. En verder: Dat je een praktische leerstijl hebt, wil niet zeggen dat je niet op een andere manier kúnt leren of geen andere studies of beroepen kunt doen. Zoals gezegd, beschikken mensen over meerdere leerstijlen. Uit de test kwam dat je minst favoriete stijl de nadenkende leerstijl is. Mensen met een nadenkende leerstijl leren het liefst door goed na te denken. Ze gebruiken vooral graag het gezonde verstand en houden van redeneren. Ze analyseren de leerstof aandachtig en proberen de grote verbanden er in te ontdekken.
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() K&k
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat er wel erg ligt over hoor,ik vind het bijzonder belangrijk om eens na te gaan welke leerstijlen er zijn,het is niet voldoende in een thread beste Patsy dat je de titel en ff de link opent,soms is wat mee durven volgen
Achtereen kunnen we met alles lachen,wat niet de bedoeling is hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Nadenkende leerstijl
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Je hebt een nadenkende leerstijl.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een creatieve leerstijl en mijn motto is : Geef je fantasie de vrije loop!
Ik voel me wel een beetje geflatteerd, hoor. Ik vind zulke testjes altijd leuk en ga beslist nog wat op die website rondneuzen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() wat hebben de laatste 20 jaar geleerd :
vertrouw geen Ps'er geloof geen Vld'er trap niet in de loze beloften van de cvp |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() altijd 'doe de test'.
nooit eens 'test de doe'. systeemslaafkes! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben van onderen naar boven begonnen, volgens mij is de uitkomst dan ook averechts.
Maar goed, dit kwam er toch uit. Je uitslag op de leerstijltest Je hebt een nadenkende leerstijl. Dat wil zeggen dat je het liefste leert door goed na te denken. Je gebruikt graag je gezonde verstand en houdt van redeneren. Je analyseert de leerstof aandachtig en probeert de grote verbanden er in te ontdekken. Daardoor kun je goed omgaan met abstracte en, voor anderen vaak onduidelijke, informatie. Omdat je zo slim en kritisch bent, erger je je aan slecht onderbouwde leerstof of docenten wiens verhaal niet sluitend is. Je leerstijl heeft grote voordelen. Je laat je niet verwarren door details, maar blijft oog houden voor het grotere geheel. Daardoor kun jij vaak problemen oplossen die anderen heel moeilijk vinden. Jouw motto is: Vertrouw op je gezonde verstand! Tip: Vertrouw je in álle situaties op de nadenkende leerstijl dan kun je tegen jezelf aanlopen. Bijvoorbeeld in situaties waarin je met je handen moet werken of anderszins actief iets moet doen. Probeer in dat geval even goed te ontspannen. Wees niet te bang om fouten te maken en te improviseren. Je zult ontdekken dat 'doen' leuker is dan je denkt. Beroep of studie: Bij deze leerstijl past elke studie en/of beroep waarin je je intellectueel geprikkeld voelt. Denk bijvoorbeeld aan beroepen zoals wiskundige, accountant, journalist of onderzoeker. Bij studie of werk dat te makkelijk voor je brein is, dut jij in. En verder: Dat je een nadenkende leerstijl hebt, wil niet zeggen dat je niet op een andere manier kúnt leren of geen andere studies of beroepen kunt doen. Zoals gezegd, beschikken mensen over meerdere leerstijlen. Uit de test kwam dat je minst favoriete stijl de praktische leerstijl is. Mensen met een praktische leerstijl leren juist het liefst door te doen. Door dingen (met hun handen) uit te proberen, komen zij erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Ze gaan daarbij vooral op hun gevoel af, zonder meteen heel diep na te denken of te kijken hoe iets moet. ---- Vandaar dat ik zo makkelijk dut.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 oktober 2008 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Exact idem. De bewegende fakir van de waarzegautomaat op de kermis, heeft meer fantasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hehe, vreselijk veel woorden zo'n uitslag; wie weet klopt er wel iets van, ik post de link dan maar:
http://www.123test.nl/id=10643a5d4b00017cb
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je uitslag op de leerstijltest
Je hebt een praktische leerstijl. Dat wil zeggen dat je het liefste leert door te doen. Door dingen (met je handen) uit te proberen, kom je erachter hoe iets in elkaar steekt en in zijn werk gaat. Je gaat daarbij vooral op je gevoel af, zonder meteen heel diep na te denken of te kijken hoe iets moet. Bovendien houd je van duidelijkheid: om iets te leren moet het probleem en/of de leerstof voor jou concreet en helder zijn. Met abstract of onduidelijke informatie kun je niet zo veel. Je leerstijl heeft grote voordelen. Je blijft niet hangen in gedachten of getwijfel, en bent niet bang om iets nieuws te proberen. Je bent actief bezig. Gaat het niet in één keer goed, dat probeer je het gewoon nog een keer. Jouw motto is: Niet zeuren, gewoon doen! Tip: Vertrouw je in álle situaties op de praktische leerstijl dan kun je tegen jezelf aanlopen. Bijvoorbeeld in situaties waarin het probleem of de leerstof niet zo duidelijk is. In dat geval kun je beter eerst even goed kijken en nadenken. Hoe zit het probleem in elkaar? Hoe lost de docent het probleem op? Wat staat er precies in het boek? Beroep of studie: Bij deze leerstijl past vooral een 'doe-studie' en/of 'doe-beroep': een beroep waarin je met je handen moet werken of waarin het aankomt op actie en het kordaat nemen van beslissingen. Je moet niet teveel of te diep na moeten denken, maar gewoon kunnen doen waar je goed in bent.
![]() |
#15 |
|
![]()
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem. PS: Ik doctoreer, beetje weird als ge dit hier leest ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() creatieve leerstijl
Klopt het dat noch België noch Vlaanderen in de lijst van landen voorkomen ?
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Als de andere varianten ook overwegend zo bondig treffend zijn, dan zou men er goed aan doen zulke tests toe te voegen bij Onderwijs, voor scholen en gerichte opleidingen, eventueel aan toelatings-examens.
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Er is al een geval dat een nogal weird resultaat gaf. Afvoeren dus, die rommel.
|
![]() |
![]() |