![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mijn dak is niet geïsoleerd. Dat is jammer, maar we gaan er iets aan doen. Zeker omdat vadertje staat meebetaalt.
Op www.energiesparen.be staat hoeveel mij dit zou kosten, welke premies ik krijg etc etc... Ik betaal jaarlijks zo'n €2550 aan stookolie. We hebben net onze "tank" vervangen door een condensatieketel op aardgas. Dat geeft een besparing van €450 per jaar. Leuk, nog €2100 per jaar dus. Maar dan, voor volgend jaar de isolatie, krijg ik een besparing van... €1558 per jaar. Komaan zeg, precies alsof ik mijn huis kan verwarmen met €542 per jaar. Ik vind dat men toch iets realistischer mag zijn vooraleer de hemel op aarde te beloven. Want wat als de voorgespiegelde rendementen NIET gehaald worden?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, die rendementen kunnen wel gehaald worden. maar dan gaat men er van uit dat de rest van de woning dezelfde, of betere isolatiegraad heeft als het dak na de isolatiebeurt.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier kan je alvast wat berekenen. (in hoeverre het juist is weet ik niet) http://users.telenet.be/annette-guy/bouw/epc.htm
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thermo op 25 met alle vensters open? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Je maakt je belachelijk met deze opmerking.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ge de goedkoopste leverancier hebt, want dat kan ook nog een 15-20% schelen tussen de duurste en de goedkoopste. Niet in verbruik maar wel in prijs. ![]() Je kan elk jaar wisselen bij 1-jaarcontract (normaal 3 maand vooropzeg, anders 75 € opleggen)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 juni 2010 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je hebt volgens mij wel een punt. Ik heb ook de indruk dat men voor ecologische investeringen systematisch de investering onderschat en het rendement overschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige maand mijn afrekening in de bus gehad. Mijn maandelijkse energiefactuur voor gas en elektriciteit bedroeg 85 euro en ik kreeg nog 70 terug. Dat komt dus op 950 euro gas en elektriciteit. Ik denk dat ik dus ruimschoots toekom met 542€ voor het verwarmen van mijn huis met bewoonbare oppervlakte van 180m2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |