![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Hebben dromen een betekenis volgens u? Indien ja: welke? Indien nee: waarom niet?
En zijn er hier mensen die menen dromen te kunnen verklaren? Dan had ik graag een verklaring van de volgende droom ![]() Ik zit alleen in een vliegend passagiersvliegtuig op één plek na van het venster waardoor ik de hemel/lucht kan zien. Het vreemde is dat de hemel (en dus vliegtuig) niet beweegt maar stil lijkt te staan. Ik voel me een beetje ziek, raar of onzeker. En opeens spreekt God door dat venster tot mij (i know ![]() Op een andere site werd er mij verwezen naar Handelingen 2. Dit is het deel dat ook mijn interesse heeft getrokken: Citaat:
M.a.w. is mijn gedachtengang hier compleet "verkeerd" (en ben ik rijp voor een bezoek aan de psych ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Heb je zo nooit van mij gedroomd?
Als je wat dichter komt zal ik je helpen. Dan doe ik iets met je, en je zal je veel blijer voelen. Ik ben wel goedaardig, maar hou toch een zekere afstand. Je zal baden in je zweet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() of dromen een betekenis hebben ? geen idee, misschien wel, misschien niet. maar wat wel een feit is, ze voorspellen niets. de goeie dromen komen niet uit, maar de slechte ook niet ( en hopelijk blijft dit zo )
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaan ook wel dromen waar je echt visite krijgt van andere mensen of wezens. Maar dan heb je meteen visite gekregen van the Big Chief himself, en dat zou wel redelijk straf zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dromen hebben geen betekenis. Af en toe kan men inderdaad wel eens dromen over iets waarover men piekert, of zorgen maakt, of slechte herinneringen heeft, maar dat is gewoon een voortzetting van dergelijke gedachten in je droomwereld.
Los van dat hebben dromen geen betekenis. En dromen beginnen uit te leggen van andere mensen is helemaal onbegonnen werk, want iedereen droomt op zijn of haar hoogstpersoonlijke manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Es war, als hätt der Himmel Die Erde still geküßt, Daß sie im Blütenschimmer Von ihm nun träumen müßt. Die Luft ging durch die Felder, Die Ähren wogten sacht, Es rauschten leis die Wälder, So sternklar war die Nacht. Und meine Seele spannte Weit ihre Flügel aus, Flog durch die stillen Landen, Als flöge sie nach Haus. Joseph Freiherr von Eichendorff http://www.youtube.com/watch?v=OW6PkvlESgw http://www.youtube.com/watch?v=YKn6h2x5IcY
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 3 april 2008 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=58175,58175 Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als dromen iets te maken hebben met religie of iets bovennatuurlijk... geloof me vrij dan ben ik een profeet of op zijn minst een heilige...
Ik heb steeds last van mijn sinussen, gevolg is dat ik regelmatig wakker schiet door een tekort aan zuurstof en een gebrek aan zuurstof stimuleerd dromen. Verspil er geen tijd aan, dromen betekenen niets... gisterennacht (in mijn droom dus) stond ik nog op het podium met CPEX en zong "vindegij mijn gat niet te dik in deze rok"... probeer dat maar eens te verklaren! Laatst gewijzigd door Lampedeir : 5 april 2008 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Had die (Verhofstadt) ook eens geen visioen gehad over de terugkeer van 'het grijze mannetje'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit het voorgaande kunnen we afleiden dat we hier te maken hebben met een religieuze mens die een pamfletje van de Vld heeft gelezen. De nachtmerries!
![]()
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een christen, maar of dromen iets betekenen of niet ..... dat is geen makkelijke zaak. Heb je die droom al vaker gehad ? Of was dit éénmalig ? Ben je een christen of nog niet of ben je niet zeker ? Die passage uit handelingen gaat dus over de laatste dagen waarin we ons volgens mij en vele andere christenen (meestal wel protestanten ) bevinden sinds het ontstaan van het nieuwe Israel. Er zijn een aantal voorspellingen in de bijbel ivm de laatste dagen die al zijn uitgekomen en er mankeren er eigenlijk nog 2 nl de rode heifer en de bouw van de nieuwe tempel in Jerusalem. Daarnaast denken vele christenen dat er ook een rapture zal plaatsvinden voor de laatste 7 jaar van Daniel zullen beginnen. Na die 7 jaar komt dan de terugkeer van Jezus. De rapture is voor de kerk maw voor de "echte" christenen ....... er zullen nog vele "fake" christenen op aarde zijn na die rapture waardoor men de link niet zal leggen en men zal een leugen vertellen. (sommigen denken aan aliens, maar het kan even goed wat anders zijn ) Ik zou zeggen heb je al eens gebeden tot God hierover ? Misschien dat hij dan wel wat meer info wil geven in een volgende droom want profeten zijn er in deze tijd nl niet. Er zijn geen profeten meer sinds de kruisiging van Jezus. Ok voordat ik dit stuk typ heb ik even tot God gebeden en gevraagd om me hierbij te helpen. Ik garandeer niks en ook niet dat het correct is en ik kan er helemaal naast zitten. Maar wat je daar beschrijft ivm je droom doet me denken aan de rapture en de trompetten van openbaring. Meer kan ik er niet echt uit opmaken ..... is dit misschien een waarschuwing dat je op dit moment bij diegene gaat zijn die achterblijven ? En wil hij je aansporen om je te bekeren ? Is dit een waarschuwing dat de rapture heel dichtbij (een kwestie van een paar jaar of zoiets ??) aan het komen is ? Of wil hij dat je anderen over de komende rapture vertelt en over de komende "valse christus" beter bekend als antichrist Waarom dat vliegtuig stilstaat en dat roodrozig gedeelte ..... daar heb ik geen idee van. Dat roodrozig gedeelte kan en zou iets te maken kunnen hebben met het rood worden van de zon/maan waarover in openbaring sprake is. Ik zou zeggen je droom is op zijn minst interessant en als ik jou was zou ik verder blijven zoeken ...... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Ik zal eens een poging doen: een vervoersmiddel in de meeste dromen staat voor de ''beweging'' in iemands leven en hoeveel controle men daarover heeft. Jij zit in een vliegtuig. Je zit niet zelf achter de stuurknuppel. Je neemt te weinig controle over je eigen leven. Het vliegtuig staat stil. In jouw beleving zit jouw leven waarschijnlijk in een sleur, is er geen vooruitgang, weet je niet waar het heen leidt. Je zit niet naast het raampje en hebt dus beperkt zicht op wat er gebeurt. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met het feit dat je alles niet goed kan overzien. Er gebeuren misschien dingen om je heen, maar je hebt niet alles in jouw leven onder controle (weer die controle, net zoals het feit dat je niet zelf vliegt). Verder denk ik niet dat het iets met Godsdienst te maken heeft. Je bent misschien op zoek naar hulp voor een probleem of zoek je iemand, of een manier, om je leven weer op rit te krijgen zodat je wel weet wat er allemaal speelt en jij zelf een belangrijk aandeel hebt in jouw levensloop of in het probleem wat je bezig houdt.
Als je God iets belooft (God is misschien in deze droom je Onderbewustzijn, of misschien wel Jezelf), dan voel je je beter zeg je. Waarschijnlijk zul je voor een gemakkelijke oplossing kiezen, maar de verkeerde keuze leidt uiteindelijk tot het besef dat je het helemaal fout hebt aangepakt. De droom is naar mijn mening een waarschuwingsdroom! Hij waarschuwt je om niet het meest gemakkelijke pad te nemen. Soms moet je iets meer moeite doen, of iets meer geduld hebben voor een oplossing bevredigend kan zijn. Voor iedereen hebben zaken die in hun dromen voorkomen een andere betekenis. Als ik bijvoorbeeld aan een slang denk, dan griebel ik echt wel. Maar er zijn mensen die het prachtige beesten vinden. Zou ik van een slang dromen, dan zou dat voor iets staan wat voor mij de betekenis van iets engs, iets slechts, iets kwaadaardigs zou hebben, maar voor die andere persoon kan het symbool ''slang'' in zijn droom juist voor iets goeds staan. Als jezelf het idee hebt dat die droom erg belangrijk is, moet je zelf proberen uit te pluizen waar je onderbewustzijn mee bezig was tijdens je droom. Was het verwerking van wat je die dag hebt meegemaakt of wat je gezien hebt...of was het inderdaad een droom met een boodschap. Daar moet je echt zelf goed over nadenken, want alleen jij weet waar je de symbolen ''Vliegtuig'' ''Stilstand'' ''God'' ''Belofte'' enz. aan koppelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar pas op voor georganiseerde godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dromen zijn een verwerking van de indrukken die men dagelijks opdoet, weliswaar op een uiterst bizarre manier, maar niettemin een verwerking. Uh-huh heeft nog het "geluk" dat ze heel gedetailleerd haar dromen herinnert, ik ben ze kwijt zodra ik wakker word.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 april 2008 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onderscheid moet er zijn?