![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Franstaligen in de minderheid=ambras en maken van hun neus.
Franstaligen in de meerderheid=ambras en maken van hun neus. Die gastjes maken altijd van hun neus.Uitbreiden,heel veel geld krijgen enz... Oké Mister Reynders en consoorten.... Laten we gewoonweg Belgie splitsen,dan zijn jullie af van die lastige Vlamingen. Je krijgt géén poen meer,en mag je plan trekken,aangezien jullie dat zo goed kunnen. Zelmfs een hond bijt de hand niet die hem voed.Een Waal wel,en alle dagen. Maar stap het toch af vent met je kliek.Neem den Bibberaar mee,de allachtonen en groen en roden. Adieu,jij bent van ons vanaf.Gelukkig NU ? Laatst gewijzigd door Gargamel : 11 mei 2008 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet ook realist blijven als we politiek een beetje vergeten en het dagelijkse leven van de Belgen bekijken : we leven niet meer met België. Welke Franstaligen kijken naar Vlaamse TV? Welke Vlamingen kijken naar Franstalige TV? We kennen elkaar niet meer en begrijpen elkaar niet meer. Moeten we daarvoor splitsen? Voor mij is een andere oplossing : naar Nederland (voor de Vlamingen) of Frankrijk (voor de Franstaligen) emigreren. Als Franstalig ken ik minder de situatie in Vlaanderen maar op de Franstalige kant is het meer dan duidelijk dat de Franstaligen al in hun dagelijkse leven met Frankrijk leven. Ik spreek niet over separatisme, niet over rattachisme. Ik spreek over het dagelijkse leven. Wat in Frankrijk gebeurt, zal zowiezo een impact in Franstalig België hebben. Een splitsing van het land? Als dat gebeurt, is het binnen 10 jaar, men moet realist blijven, en eerlijk gezegd zie ik me niet meer in België binnen 10 jaar. Emigratie heeft voordelige gevolgen. De communautaire problemen zijn dan opgelost, we zouden leven in normale landen waar een echte nationaal gevoel is. Vechten voor een land dat op zich niet het moeite waarde is, is belachelijk volgens mij. Belgen moeten meer beseffen dat er andere landen bestaan waar het beter dan hier gaat. Vergeet dit land. Ik verwerp ook dit land maar niet op dezelfde manier als u. Al jaren leef ik met Frankrijk en (bijna) niet meer met België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emigreren is een mogelijkheid, ik heb dat ook een aantal jaren gedaan. Werkt verfrissend. Misschien emigreer ik ooit nog opnieuw.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk 'verwerp' jij dit land niet op dezelfde manier als een onafhankelijkheidsliefhebber. Intussen blijf je er, ondanks je steeds weerkerende litanie, nochtans evengoed lekker in rondhangen.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet. De Walen hebben eerst nog een corridor nodig om niet langer door Vlaanderen te moeten om in Brussel te geraken. Wedden dat er geen verschil meer zal zijn tussen de manier waarop Everytime en de huidige separatisten de Belgische onstaat 'verwerpen' eens bovenstaande doelstelling bereikt wordt?
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer voor jou is wat ik beweer niet alleen een litanie maar een niet te onderschatten feit, dat weliswaar nooit in jouw litanie voorkomt.
Begrijpelijk overigens, want het is het enige dat Belgique nog overeind, en jou in Belgique houdt.